5 bölüm:"BU BİR OYUN"

57 33 3
                                    

Derenin anlatımıyla.

Şüeda Mercekoğlu/ELENDİ

Duvara kanla yazılan bu cümleleri anlamak zordu.

(Okumayı kastetmiyorum bu arada anlamak)

Bir kişi daha öldü okulumuz da.

Önce Sarp,sonra Şüeda.

Gözlerimi Boz'a çevirdiğim de onun da benden farkı olmadığını gördüm,afallamış bir şekil de duvarda ki yazıyla bakışıyordu.

"Kim?"Dedi birden bire kısık bir sesle.

"Kim,neden yaptı bunu?"Bir an da bakışları bana döndü,o an etrafımız da bütün insanları silindiğini,tüm seslerin kesildiğini ve sadece onun mavi gözlerinin olduğunu düşündüm,nasıl bu kadar derin ve etkileyici baka biliyordu ki?

Ben aptal mıyım acaba?

2 adım ötemiz de bir ceset ve kanla isim yazılmış,bense Boz'un ne kadar derin baktığını söylüyorum!

"Deren."

"Efendim Boz."

"Sen Nehir'i tanıyorsun,o yapmış ola bilir mi?"Nehir'in katil olduğundan şüphelendiği için kaşlarımı çattım.

"Nehir böyle bir şey yapmaz,onu tanıyorum."

"Kıskançlıktan yapmış ola bilir mi?"

"Olamaz!"Sesim düşündüğümden daha fazla çıkmıştı,bu yüzden bakışlarımı kanlı mürekkeple yazılan isime doğru çevirdim,polisler gelmişti ve müdür de yanlarındaydı,öğrencileri kenara çekmeye çalışıyordular.

O an gözlerim yazıya takıldı,şüpheler Alp'in üzerindeydi fakat bu Alp'in yazısı değildi,Alp böyle yazmazdı ki.

Polislerden biri bizim tarafımıza doğru gelmeye başladı,bu polis biz okul da kaldığımız da başımın ucun da bekleyen polisdi.

"Siz bana bir yerden tanıdık geliyorsunuz."

"Sorguya aldığınız 5 kişi."Dedi Boz.

"Haa,hatırladım.Peki ya bu cinayet hakkın da bilginiz var mı?"

"Hayır,yok."

"Bura da ne arıyorsunuz peki?"

"Burası kantin farkındaysanız,gelmek amaçları belli değil mi sizce de?"Arkadan gelen sesin sahibine döndüğüm de Asel'i gördüm.Siyah saçlarını açık bırakmış,kulağının arkasına sıkıştırmıştı,yeşil gözleri her zaman ki gibi keskindi.

"Seninle konuşmadım."

"Haklısınız,benimle konuşmadınız ama Boz ve Deren de bu cevabı verirdi bence,öyle değil mi?"Bunu dediğin de arkadan gelen Nehir ve Alp'ı farkettim.Onların neden buraya geldiği hakkın da bir fikrim yoktu.Nehir yanıma geldiğin de onu dürttüm ve bakışlarını bana çevirmesini sağladım.

"Siz gitmiyormuydunuz?"

"Kapılar kapalı,cesedi falan taşıyıyıp açacaklarmış,şu anlık kimsenin dışarı çıkmasına izin yok."

"Neden kapattılar ki şimdi bu kapıyı,yine mi bir geceyi okul da geçireceğiz."

"Kızım sen harbi salaksın,okul da bir cinayet daha işlenmiş,neden kapatmasınlar."

"Haaa,anladım."Aklıma katilin bana yazdığı mesaj geldi.

Sadece kan istiyorum ve yarın onu alacağım.

Sadece kan istiyorum ve yarın onu alacağım.

Sadece kan istiyorum ve yarın onu alacağım.

Bu cümle beynim de kendi büyüklüğünü korurken diğer taraflarım başka sorularla beni etkisi altına alıyordu.

Yapmıştı.

Evet yapmıştı ve ben bu mesajı okumama rağmen bunu anlayamamıştım,belki de bundan diğerlerine bahsetseydim böyle olmayacaktı.

Dolan gözlerimle Şüeda'nın götürülen cesedine baktım.Farkın da olmadan gözümden bir yaş firar etti.

"Deren?"Nehir'in endişe dolu sesini duyduğum da gözlerimi ona çevirdim ve sonrasın da başımı sağa-sola çevirerek birilerinin bizi dinleyip-dinlemediğini anlamaya çalıştım.

"Size bir şey itiraf edeceğim."

"Dinliyoruz."Dedi Boz.

"Katil."Dedim.

"Yoksa katil sen misin?"Dedi Alp şaşırmış bir şekil de.

"Hayır,hayır ben değilim."

"Çıkarsana kızım ağzında ki lokmayı."

"Katil ile konuştum"

"Ne?!"

"Ne?!"

"Ne?!"

"Ne?!"Hepsinin aynı an da verdiği soruyla işaret parmağımı dudaklarıma götürerek susmalarını söyledim.

"Kimmiş katil?"Dedi Asel.

"Bilmiyorum."

"Nasıl yani bilmiyorsun,konuştum dedin ya az önce."

"Konuştum ama whatsappdan,yani kim olduğunu bilmiyorum."

"Ne konuştunuz?"Dedi Nehir düşünceli bir şekil de.

"Bana katil olduğunu söyledi,kan istediğini söyledi ve yarın o kanı alacağını söyledi."

"Ve aldı."Diyerek cümlemi tamamladı Asel.

"Neden biz değil de sen?Onu anlamadım ben abi."Dedi Alp hesap sorar gibi.

"Ben de bilmiyorum."Yalan söyledim.

Kardeşim olduğunu söylediğini söyleyemezdim onlara.

Söylediğim de çok kötü şeyler olacağından emindim.

(Üç günlük dünya işte söyleyiver gitsin.)

Eğer kardeşim değilse neden böyle bir yalan uyduruyor ki?

Hem de neden bana?

Neden Boz değil?

Neden Nehir değil?

Neden Asel değil?

Neden Alp değil?

Neden ben?

Beni seçmesinin sebebi neydi?

"Saat kaç gibi konuştunuz?"Dedi Alp.

"Bilmem 22:30 falandı."

"Oğlum bana mesaj falan gelmedi belki size gelmiştir de açmamışsınızdır, sadece Deren'e yazmış olamaz ki abi."Her kes telefonunu çıkardı.

"Bana gelmemiş."Dedi Boz.

"Bana da."Dedi Nehir.

"Bana da hiç bir şey gelmemiş."Dedi Asel.

"Sadece sana mı gelmiş yani?"Dedi Alp kaşlarını kaldırarak.
Başımı aşağı yukarı sallayarak onayladım.

"Böyle iş mi olur ya?Çıkmış bir katil bizimle oyun oynuyor!Şüpheliler de biziz zaten,o gitsin cinayet işlesin,cezasını kim çeksin?Tabii ki de 12ci sınıf öğrencisi olan 5 çocuk!"Dedi Alp.

"Bu iş de bir şeyler var bence."Dedi Asel düşünerek.

"Bence de,çok saçma bu çünkü!Neden hiç tanımadığı kişileri öldürsün ki!"Dedi Boz.

"Belki tanıyordur nereden bile biliriz?"Dedi Nehir.

Haklıydı,nereden bile bilirdik ki?

"Dağılalım bence,yarın bir kafede buluşur hallederiz bu işi."Dedi Alp.

Hepimiz onayladıktan sonra okuldan çıktık.Eve doğru yürüyordum ve telefonumun titremesiyle irkildim.Telefonu elime aldığım da whatsapp'dan mesaj geldiğini gördüm.

'Arkadaşın haklı Deren.'

'Bu bir oyun ve ben kurucuyum,siz dördünüz ise birer kuklasınız.'

KANLI MÜREKKEP(Düzenlemede)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin