“my angel”
“Assalammualaikum! Fiya dah balik!"jerit Sufiya hingga bergema ruang itu dengan suara.
Puk!
“Adoi!"sakit kepalanya bila Suhaimi Arash meletuk kepalanya.
“Sakit la! Eee"baru saja tanganya ingin naik memukul lengan Suhaimi terbantut bila Puan Qirana Kamalia menghentikan perlakuanya.
“Sufiya Mikayla"tegas suara Puan Qirana menyebut nama anak perempuan ya.
"Haih anak-anak, bila jumpa macam anjing dan kucing bila dah seorang tu jauh, mula la cari seorang"mengeleng Puan Qirana melihat perangai kedua anaknya.
Suhaimi tersenyum kemenangan bila adiknya di marahkan oleh Puan Qirana. Sufiya melihat senyuman kemenangan abangnya mendengus geram. Bibirnya memuncung ke depan.
“Ha, bibir tu muncung macam itik tu kenapa"
Mendengar suara itu terus Sufiya berlari mendekati Encik Sahih.
“Papa!!"
“Allahuakhbar! Sejak bila pulak aku simpan tarzan dalam rumah aku ni"mahu gugur jantung Encik Sahih bila mendengar suara anaknya.
Senyuman yang lebar kini mengendur bila mendengar ujaran papanya. Bibirnya yang memuncung semakin memuncung. Badanya memeluk tubuhnya tanda merajuk. Sebelum tu, salam dulu mama dan papanya.
“Tak pe la, Adik tau adik ni anak pungut, adik balik la"suara Sufiya di buat sayu sambil menarik beg bagasinya.
Meletus tawa mereka mendengar ujaran gadis itu.
“Ha pergi la, jangan datang terus lagi baik"ujar Suhaimi.
“Mamaaa"rengek Sufiya Mikayla.
Apa ni tak nak, tak nak!
“Sudah la tu,menangis pulak budak ni nanti"usik Encik Sahih.
Sufiya memuncung. Tak nak kawan!
“Alololo, sian adik abang ni, meh sini meh"Suhaimi menarik tubuh adiknya masuk ke dalam dakapan. Sufiya membalas pelukan abangnya.
“Adik abang ni, masih sakit?"lembut suara Suhaimi menyoal adiknya.
Sufiya mengangguk.
“Hm, sakit"adu Sufiya manja.
Ala manja dengan abang dia je
Mama dan papa hanya tersenyum melihat dia beradik itu.
“Dah la tu, jom makan. Mama ada masak lauk kegemaran adik"sampuk Puan Qirana.
Mendengar ujaran mamanya pelukan di badan abangnya di lepaskan dan berlari masuk ke dapur.
“Tunggu aku datang!!"Sufiya berlari ke dapur.
Suhaimi mengeleng melihat perangai adiknya. Haih, dia harap bakal suami adiknya itu mampu bersabar dengan perangai adiknya.
“Sufiya Mikayla jangan lari!!"jerit Encik Sahih.
❤FAYYADH&SUFIYA❤
Pen di tanganya di pusing-pusing di jarinya. Walaupun matanya memandang ke depan tapi minda dan fikiranya entah hilang kemana. Fayyadh mengigit bibir bawahnya bila mengenagkan ayat yang di berikan kepada gadis itu.
“Jadikan saya sebagai teman awak untuk meluahkan semuanya"
“Argh! Gila betul kau ni Yadh"kepalanya di ketuk menggunakan pen di tanganya.
“Kenapa la aku cakap macam tu, tiber nak kawan"getus hatinya. Bila di kenang, entah kenapa dia terasa kasihan dengan gadis itu.
YOU ARE READING
The Angel Of Fayyadh's Heart [Slow Update]
RomanceMuhammad Al-Fayyadh||Sufiya Mikayla "Awak tak percayakan saya atau awak sudah mempunyai orang lain?" -Fayyadh- "Saya jadikan awak bidadari untuk saya dan anak kita" -Fayyadh- "Penipu! Ceraikan saya!" -Sufiya Mikayla- "Maafkan saya sayang" -Fayy...