BAB 6

1K 40 9
                                    

“my angel”

Empat roda kereta Hilux berhenti di depan kedai mamak. Keluar saja dari kereta terus dia pergi mencari kawanya. Melihat lambaian seseorang terus kaki panjang nya melangkah ke meja itu.

“Wusup bro!"tegur Fayyadh.

“Waalaikumsalam"jawap mereka.

Fayyadh tersengih dan mengosok lehernya malu.

“Ehem, Assalammualikum"

“Ni la janji melayu"Maleeq menjeling Fayyadh di depanya.

Eh?

“Haha sorry la"kata Fayyadh.

“Sorry sorry naik lori"ujar Suhaimi dengan menjeling rakannya. Bombastic side eye.

“Jangan la marah abang ipar"kata Fayyadh dengan sengihan di bibirnya.

“Ni nampak kau penumbuk ni"Suhaimi menunjukan tanganya seperti ingin menumbuk.

“Eleh, orang nak test jer...mana la tau kita dapat masuk jarum"Fayyadh mengangkat keningnya.

“Banyak la kau punya masuk jarum"Suhaimi menjeling Fayyadh.

Asyik menjeling je, cucuk kang!

“Aik Suhaimi sejak bila pulak kau ada adik ni?"soal Maleeq pelik. Setahunya rakanya ni anak tunggal.

Suhaimi menepuk dahinya.

“La kau tak tau ke?"soal Suhaimi.

Maleeq mengeleng.

“Aku ada adik perempuan seorang"ujar Suhaimi.

“Nama adik kau apa? Cantik tak? Kalau cun aku-"

Pap!

“Aduh sakit hanat"adu Maleeq sakit di kepalanya akibat di pukul oleh tangan besar Fayyadh.

“Kau dah tunang buat cara dah tunang"geram Fayyadh.

Sibuk je nak ambik hak orang! Cubit kang!

“Kau ni, aku baru nak jadi bujang sekejap"memuncung bibir Maleeq.

“Banyak la kau punya bujang"Fayyadh menjeling Maleeq.

“Dah dah, kita datang sini ni nak jumpa je bukan nak gaduh! Alamak"kata Suhaimi menghentikan pergaduhan kawanya .

Maleeq menjeling Fayyadh dan Fayyadh menjeling Maleeq seperti di antara mereka ada satu kilat ingin memancar. Masing-masing tidak mau kalah.

Suhaimi mengeleng melihat perangai kebudak-budakan mereka. Hailah, kalau gini la caranya nak jadi suami memang dah kena blacklist.

“Kalau nak main mata pergi balik rumah aku nak makan"ujar Suhaimi.

“Eh aku nak makan"kata Fayyadh.

“Aku pun"tidak mau kalah Maleeq berkata.

“Ha kalau nak makan cepat order"tegas suara Suhaimi berkata.

Dah macam bapak pulak dia ni pergi tegur anak-anak. Bila di kenangkan, umurnya sudah di lanjut usia tapi tu la takde calon.

Ada sesiapa nak Abang Suhaimi ni?kalau nak boleh roger

“Aku nak roti canai"

“Aku nak roti canai"

Serentak Fayyadh dan Maleeq berkata. Mereka melihat antara satu sama lain. Mulut Maleeq terkumat kamit mengatakan Fayyadh manakala Fayyadh menjeling Maleeq.

“Tiru-tiru orang lak"

“Tiru-tiru orang lak"

Lagi sekali kata mereka sama.

The Angel Of Fayyadh's Heart [Slow Update]Where stories live. Discover now