Dari luar dapat di dengar bunyi lagi yang di pasang dalam dewan. Majlis persandingan mereka di lakukan di dewan serta mewah atas suruhan Puan Qirana. Tangan gementar serta jantung yang berdegup kencang kerana rasa gemutuh di dalam hati. Fayyadh merasakan gementaran tangan isterinya di gengam erat oleh nya.
“Its gonna be okay sayang"bisik Fayyadh di telinga Sufiya.
Sufiya memandang Fayyadh. Bibirnya di kemam. Memang tabiatnya kalau takut dia akan mengemam bibirnya. Melihat tangannya di gengam oleh suaminya sedikit mengurangkan rasa gemuruh. Bukan apa, dia takut sekiranya banyak mata yang memandangnya.
“Kalau takut gengam je tangan saya kuat-kuat okay"ujar Fayyadh.
Sufiya mengangguk. Tangan mereka di eratkan. Nafas di tarik dan di hembus pelahan.
Pintu di buka oleh pengawal. Terdapat banyak mata memandang mereka. Mereka melangkah dengan penuh gaya. Silauan kamera sedikit pun tidak menganggu pasangan itu. Perempuan yang cantik dan berjalan dengan lelaki yang kacak. Mereka bagaikan pinang di belah dua sama-sama serasi dengan keindahan di wajah mereka.
Naik saja ke pelamin yang di hias cantik pasangan itu duduk dengan sopan. Pengacara memulakan kata.
“Assalammualaikum wbt, kepada tuan dan puan!. Selamat datang ke majlis perkahwinan Sufiya Mikayla dan Muhammad Al-Fayyadh!"ujar pengacara.
“Hari ini pengantin nampak gembira ya, ye la orang dah kahwin kan lain la saya ni single haih"ujarnya lagi. Siapa lagi encik pengacara kita kalau bukan abang Sufiya iaitu Suhaimi Arsh.
“Siapa nak nombor saya boleh minta dekat mama saya"
kata Suhaimi. Yang kuban-kuban je budak ni.Semua orang di dalam dewan tertawa mendengar ujaran lelaki muda itu.Puan Qirana menepuk dahinya. Pening melayan karenah Anak sulungnya. Siapa nak, tolong kutip.
“Saya ada pantun kepada anda semua! Dengar ya"kata Suhaimi.
“Pak Abu membeli cengkih"kata Suhaimi.
“Cakep!!"jerit Maleeq.
“Burung hantu di malam hari"sambung Suhaimi.
“Asik!!"jerit orang dalam dewan.
“Saya Suhaimi anak pak Sahih"kata Suhaimi.
“Boleh lah kenal untuk di nikahi"sambung Suhaimi sambil membuat mini love.
Uwu abang bomba!!
Api memang panas, tapi kamu penyejukannya.
Ada yang bersiul mengusik. Sufiya tertawa mendengar ujaran abangnya. Begitu juga Fayyadh. Rosak majlis akuh.
“Ladies and gentleman! Singing performance from our bride,titled perfect!!"penuh teruja suara Suhaimi ketika itu.
Sufiya memandang terkejut Fayyadh di sebelahnya. Sejak bila pulak dia nak nyanyi ni!
“Come here sayang, sing with me angle"bisik Fayyadh romantik.
Fayyadh menghulurkan tanganya dan menunduk seperti seorang putera menjemput puterinya. Sufiya Mikayla ialah puteri baginya. Isterinya hingga akhir hayat.
Sufiya menyambut huluran suaminya.
“Awak serious la, tak main-main?"soal Sufiya.
“I'm not kidding, honey"kata Fayyadh.
“Tapi saya-"
“Come sing with me my love"ajak Fayyadh.
Sufiya hanya pasrah. Nasib suami tau. Mereka berdiri di tengah-tengah.
YOU ARE READING
The Angel Of Fayyadh's Heart [Slow Update]
RomanceMuhammad Al-Fayyadh||Sufiya Mikayla "Awak tak percayakan saya atau awak sudah mempunyai orang lain?" -Fayyadh- "Saya jadikan awak bidadari untuk saya dan anak kita" -Fayyadh- "Penipu! Ceraikan saya!" -Sufiya Mikayla- "Maafkan saya sayang" -Fayy...