(ألمصارحة)

95 21 26
                                    

الفصل العاشر❤🔥

قمت  بوضع هاتفي علي الشاحن ، وجدت رسائل كثيرة من عمر أخي ، بأنه كان يحاول الإتصال بي ، وأرسل لي رسائل كثيرة محتواها [زهرة افتحي تليفونك ، وكلميني ضروري ] ، قلقت بشأن ماأرسله لي عمر ، وكنت قلقة علي والدتي بشدة …

أتصلت بي عمر ، وقام بالرد سريعاً منذ الجرس الأول واول شئ قاله لي : زهرة فين أروي ؟؟؟؟
تفاجئت من سؤاله علي أروي ، ونبرة صوته المليئة بالقلق ، وقلت له : أروي موجودة ، وكويسة مالها ؟؟

رد عمر : مش عارف أنا وهي كنا بنتكلم في التليفون ، ومرة واحدة صرخت ، وبعدين التليفون أتقفل ، وأنتي كمان تليفونك أتقفل ، وأنا أللي قلقني أنها كانت معرفاني أنها لوحدها ، وأنتي تحت مع زمايلكم …

قمت بالرد علي عمر : هي كويسة متقلقش عليها ، أنت لسا متعرفش أنها قلبها خفيف ، ومن أقل حاجة بتخاف ، وطبيعي في الوقت دا ياعمر لما النور يقطع عليها ، وهي لوحدها فوق هتخاف ، وتصرخ رد فعل طبيعي .

رد عمر : عارف أنها بتخاف يازهرة ، وبعدين الموضوع مش كدة بس ، أي حكاية الغرفة أللي أنتو فيها دي…

تعجبت من سؤال عمر ، وأنه علي علم بكل شئ ، وكل خطوة نخطوها  ، رديت عليه قائلة : قولي أنت بقا أي حكايتك أنت وأروي ، أنتو مخبين عني أي ، مش فاهمة أي سر أهتمامك بيها ، أنا واخدة بالي علي فكرة ، من وقت وكانت أروي عندنا في الأجازة فاكر في أي بقا ؟؟

صمت عمر لدقائق ….قمت بتكرار السؤال له مرة أخري : أي اللي انت مخبي عني ياعمر أنت ، وأروي ، وأنا معرفهوش ، وبعدين أنت من أمتا بتخبي عني حاجة ياعمر…

رد عمر ، وهو مرتبك ومتلعثم بي بكلماته وقال : مفيش حاجة يازهرة هيكون في أي يعني ……صمت مرة أخري ثم رد قائلاً : بصي يازهرة أنا بحب أروي ، كنت معجب بيها أوي من أول مرة شوفتها عندنا ، ولكن كانت البداية أننا بقينا صحاب ، وفجأة وبدون أي مقدمات أو سابق أنذار  لقيت نفسي كل مشاعري أتحولت وأتبدلت لي حب .....

ومن هنا تأكدت لي كل الشكوك التي كانت بداخلي ، وكل الاسئلة التي كنت أطرحها بداخل نفسي ، ولكن الشئ الذي كان يراودني ، هو لماذا أروي لم تصارحني بهذا الشئ طوال هذه الفترة ، ولماذا لم تخبرني؟؟؟

رد عمر علي كل هذه الأسئلة ، وكأنه شعر بي ما بداخلي ، وأود قوله : يا زهرة أنا مش عوزك تزعلي من أروي هي كانت عوزة تحكيلك من أول يوم ، ولكن أنا اللي كنت بقول ليها لا متزعليش مني أنا كمان يازهرة ، انا قولت كدة علشان مكنتش عوز حد يعرف حاجة علشان أنتي كنتي هتقوليلي لا ، ومش وقته ، وأنت لسا صغير ، وأروي صحبتي ، ومش عوزة اخسرها مش هتقولي كدة يازهرة ؟؟؟

في الواقع أن عمر توقعه لي في رد فعل لو كان أخبرني بي هذا الموضوع صحيح ، ولكن ليس كل ماقاله صحيح فاكان ردي عليه : بص ياعمر أنت كنت صح بس مش في كل حاجةأكيد أنا هخاف أن موضوع زي دا ممكن يخسرني أروي في حالة أن أنت ممكن فيما بعد ميحصلش نصيب ، او تكون في ظروف ، أو انت وهي نظرتكم تتغير ، أنت دلوقتي كبرت ياعمر بس بردو مش هتفهم كلامي دا ، وأنت مش مركز أن أروي أكبر منك فعلا بي سنتين ؟؟هو دا مش عائق بالنسبالي انا ، وأنت فاهم كويس قصدي ..

عروسة ماريونيت (مابين عالمين)حيث تعيش القصص. اكتشف الآن