[NO ONE POV]Sehun dan sowon turun ke ruangtamu berjumpa dgan omma(Sowon).."aduh..beratnya beg ni..baju ke batu yg aku letak dlam beg ni?"rungut hati kecil sowon..yg si sehun pula busy dgan phone..
Di ruangtamu~
"Eh,korang nak g mne bwak beg bgai?"soal omma tiri sowon"eoh?..kitorg perlukan privacy lah omma..lgypon tak elok ddk rumah omma lame2..kitorgkan dh kawin.."blas sehun pnuh drama..sowon pula hanya diam,x tau nak ckap ape..sekurg kurgnya,beban sowon di dera,di caci omma tirinya kurang..
(P/S:sbab tulah sowon sentiasa baik wlaupun di herdik di mrah or sebagainya..dah terbiasa katakan)
"Ouh..baiklah..jaga sowon baik baik ye sehun.."kata omma kepada sehun..omma memanggil sowon dan menyuruh sehun ke kereta terlebih dahulu katanya ada benda nak ckap dgan sowon..
sehun akur dan berlalu pergi..sebenarnya,sowon tau ape yg omma tirinya nak ckapkan..
"jgan kamu buat2 lupa plak plan tu..ingat!..kmu taukan ape akibatnya klau kamu x lakukan plan itu?..
jgan nak berlagak yer!mentang2 kawin dgan anak org kaya..duit jgan lupa kasi kat aku!dah g sana.."kata omma tiri sowon..
sowon dgan lgkah longlai berlalu menuju ke kereta milik sehun..sowon membuka pintu belakang dan di duduknya..
Bkan dia yg nak ddk blakng..
tpy dihalau mentah2 oleh sehun yg menyuruhnya ddk di belakang..perjalanan kini dimulakan..sehun membawa dgan laju..sowon terhuyu hayang di belakang..
"appa!!tolong sowonnn"ujar sowon didlam hati..perjalan mengambil masa 15 minit..sebaik shaja tiba,sowon sudah terlopong..mane taknya,rumah bukan main besar..
lapang plak tu..tpy sunyi sbb x de jiran pon..bkan nk kata jiran je,rumah sebijik pon x nmpak..yg nmpak rumah milik sehun ni..
"Hoi..abis dah termenung?"ujar sehun bengis lalu memasuki rumah itu.."eo?.."blas sowon lalu mengambil begnya memasuki rumah besar itu..
"bilik ko kat atas belah kiri berhadapan bilik aku!arra?.."kata sehun tegas
"nae.."sowon jawab"dlam rumah ni,jgan berani ko sentuh barang aku or masuk bilik aku melainkan arahan aku!Ko buat haluan ko,aku buat haluan aku..
jgan nak masuk cmpur hal aku..klau aku dgar ko mengadu dkat sesiapa,habis ko aku kerjakan!"dingin shaja sehun bercakap..pelik sowon dibuatnya..
Sejujurnya mmg sowon sedih,tpy cuba di lindunginya..sebak di dada di thannya..di dlam bilik sowon, dia lincah mengemas ape yg patut..nak kluar dri bilik tkot..
"Sowon!!!"amek kau!!bergegar rumah dgar suara milik sehun menjerit nama sowon..
sowon ape lagi,bergegas kluar dri bilik dan mnuju ke suara tersebut.."nae?"soal sowon mengah..
"ko buatkan aku air teh and letakkan atas meja makan tu..lepastu kemas rumah,basuh baju..fham?..
ouh stu lagi,ko pergi sekolah pndai2 lah ye..sbb aku akan pulang lambat..x yah tunggu aku!FHAM?"
sekali lagi kuar suara tgas sehun..sowon menganggukkan kepalnya.."klau diikutkan hati mau aja dia menangis..fikir kawin akan berubahlah hidup ni..
tpy ttp same"monolog sowon dalam hati dan mnuju ke dapur mencapai uncang teh..ligat aja tgan sowon buat kerja2 ni..well,org dah biasa kan?
Selesai membuat air,sowon meletakkan diatas meja seperti yg disuruh lalu mengemas bantal yg berselerak..
penyapu di gapai perlahan,dan menyapu rumah besar tersebut..penat?x yah di ckap..spe x pnatkan?..
YOU ARE READING
EXCUSE ME,SHE'S MINE!
Random⚠...[AMARAN]...[WARNING]...⚠ JANGAN baca kalau bawah umur.. JANGAN baca kalau tak berani.. JANGAN baca kalau anda mempunyai penyakit kronik like sakit jantung and kencing manis..cerita ini mempunyai unsur unsur seram tak jadi 👿 Kk..tipu ^_^' Inila...