SkIP WAKTU BALIK SEKOLAH~
[NO ONE POV]
Sowon dan jungkook berjalan menuju ke bts cafe..semasa dlam perjalanan ke cafe tersebut..jungkook memecahkan kesunyian"kau ddk rumah husband ko lah kan skarg ni?"..
"aah..knape?"soal sowon"maknanya kitorg dah tak leh lepak ngan ko lah kan?alaaa"rajuk jungkook..
"Hahaha,x delah..still bole lgy..sbb aku rasa husband aku x kesah kot"jwab sowon
"ckap psal husband ko ni..spe nma dia?"soal jungkook.."ermm,name dia Sehun"jwab sowon lagi..
"cool and nice name..mesti dia hensem kan,smpai ko bole terpikat ngan dia?"soal jungkook
"ni ke cafe nye?"sowon cuba berdalih dgan menukar topik..jungkook mmndang ke dpan.."aah..masuklah"pelawa jungkook..
Sowon menolak pintu cafe tersebut lalu memasukinya diikuti jungkook.."hi guysss"teriak jungkook..
terkejut sowon dibuatnya..
sowon pon x pnah jerit cmtu skali..dahlah org pndg plak tu.."hey kookie!..eh,hai sowon"blas jhope.."kyahh,bkan kookie lah tp jeon jungkook lahhhhhh"blas jungkook dgan nada merajuk yg dibuat buatnya..
tergelak kecil sowon.."sowon buat ape kat sini?"soal jimin.."dia nk keje kat sini..bole x guys?"blas jungkook
"jinjja?yeayyy..surelah bolehhh.."blas taehyung yg dtg dri mana ntah dgan gembira.."gumawo guys,so nak mula dgan ape?"blas sowon..
"ermm,sowon jadi cashier je lah..klau nak tolong lebih lebih pon boleh.."blas jhope pula..
"mane suga dgan namjoon?"soal jungkook.."dorg kluar kjap..ada hal katanya"blas jimin."sowon!meh sini..!"pggil taehyung yg berada di cashier..sowon pula berlari anak ke taehyung..
"okey,first..biar aku yg ajar cmne nak guna..x susah pon,snang je..now,klau pelanggan dtg ko kne alert..
pastu bla bla bla bla"ujar taehyung pnjang lebar..jungkook pula mengemas meja yg bersepah..jimin dan jhope sibuk prepare ape yg ptot..
Sowon pon memulakan kerjanya slepas ditunjuk ajar taehyung..lincah saja sowon melakukan kerjanya..
terkejut namjoon dan suga yg baru blik dri mne ntah terlihat seorg gadis tgah bekerja..
"eh,sejak bila sowon kerja kat sini?"soal suga hairan mungkin.."baru je..lepas blik skolah trus dtg sini.."jwab sowon biasa..
"ouhhh.."namjoon pula yg menjawab tnda fham..
mereka pon melakukan kerja bersama2 dengan happy..Kini hampir larut petang,sowon meminta izin untk plang terlebih dahulu..risau sehun marah katakan..
tergesa2 sowon pulg dri rumah..sebaik tiba dirumah,sowon segera masuk apabila terlihat kereta milik sehun sudah elok diparking..
"saya dah blik"sapa sowon dgan perlahan..sowon mnuju ke tangga untk memasuki biliknya..
"sunyi je rumah?kereta ada,tpy tuan punya kereta x de pon??"soal sowon didlam hati..sowon terus melangkah ke bilik dan mahu membersihkan diri..
[SOWON POV]
"Hari ni letih tapi seronok sgat"kataku lalu baring diatas katil yg empuk ni..smbil sambil tu,aku berfikir sma ada cukup atau x duit yg nak dihulurkan ke omma nnti..
mcm mne klau oppa tau aku kerja part time sbb omma tiri tu?..aku menghelakan nafas yg pnjang smbil jariku ligat memintal rambut yg lembut tu..
tiba2 aku terdengar suara milik sehun dgan seseorang di bawah(ruangtamu)..boleh dikatakan bising..aku turun ke bawah mnuju ke suara yg bising itu..
Dan aku terkejut..nak tau sbb apa?Sebab sehun tgah bemesra dgan miju?Miju?miju?...aku pergi kearah mereka dgan perasaan yg bercampur baur..
"mm..miju?"ujarku dri blakang mereka untk memastikan itu btol miju atau tdak..terhenti adegan sweet dorg sebaik dgar suaraku..
"eh?ape yg kau buat kat sini?..oppa,dia ni ke isteri oppa?"soal miju pula ke sehun..."x lah..maid je..wae?"jawab sehun selamba..riak mukaku berubah sebaik dgar kata kata sehun..
"im series oppa!"kata miju x puas hati"aah..wae?bkan miju kata miju x kesah ke?"soal sehun pelik dgan tindakan miju.."eermmm,Miju nak blik oppa!"jwab miju tegas..aku hanya memandg miju x henti dan pelik!!
miju kluar dari rumah dan sehun plak pndang aku dgan pndangan yg menakutkan..aku mnelan airliur..takutt..
[NO ONE POV]
sowon yg terkejut dgan keberadaan miju termenung jauh di ruangtamu.."BBANG!!"bunyi hentakan pintu yg dihempaskan oleh sehun(cmtu erk bunyi nye..?)..
sekali lgy sowon terkejut.."aku dah ckap dgan kau kan,jgan ganggu life aku?aku dah ckap kan???"sergah sehun dgan amukannya..
sowon dh x terkata.."ko pekak ke hah?"tengking sehun plak..sowon pula mula menangis..buat pertama kalinya,air mata milik sowon gugur di dpan sehun..
"ko pikir ko ngis bole buat aku kasihan dkat ko lah..aku rasa mkin benci adalah!"sehun mula berapi2.."a..awak!saya mintak maaf..saya x de niat nak ganggu life awwak..tpy mi,miju tu.."ayat sowon dipotong oleh sehun..
"miju tu ape?hah?..ko nak kutuk dia plak?apa hak ko?ko sedar diri skit,ko tu dahlah selekeh..fham selekeh tu ape?"sungguh kejam ayat yg dilemparkan oleh sehun ke sowon..
"sa..saye isteri awak"jelas sowon pula smbil terduduk..kali ni sehun menuju ke biliknya lalu turun dan berlalu kearah sowon..
"ko nampak cermin ni?ko cermin skit diri tu sblum nak gelarkan gelaran isteri itu!!!"herdik sehun lalu membaling cermin itu dihadapan sowon..pecah cermin itu..
"ko dgar sini eh,perkahwinan ni just atas kertas..and aku rasa aku x de wife yg mcm ko ni!..ko jgan bgtau sesiapa pasal rumahtangga aku dan ko dkat org lain..
smpai aku dpat tau yg ko mengadu..nnti kau!"amaran yg diberikan oh sehun smbil menunjal kepala sowon..sowon mengangguk smbil menangis teresak esak..sehun mnuju ke biliknya.."ko jangan lupa kemas cermin pecah tu!!"arah sehun dri dlam biliknya dgan suara yg separuh jerit itu..
Dgan sepenuh kekuatan,sowon bgun dan cuba hilgkan air matanya dri jatuh..
kini baru sowon sedar sape dirinya di mata milik oh sehun itu..sowon membersihkan kaca kaca cermin yg pecah itu dgan berhati hati..lalu membuangya ke dlam tong smpah..
sekali lgy air mata sowon gugur apabila teringat bait bait perkataan yg dilemparkan oleh suaminya itu..sowon menarik nafas sedalam dalamnya dan melepaskan dgan perlahan lahan..
《》《》《》《》《》《》《》《》《》
wow,mcm mne sowon bole knal miju ye?plik kan?nak tau kne lah baca part yg seterusnya..kesian sowon..sorry kepada peminat sehun..jgan bash sya..saya hanya imagine je...sorry ye peminat sehun smua...hihihi..
Jangan lupa vote tau...klau ada ape2 pertanyaan comment tau..saje2 comment pon bole^_^..
Annyeong...♡♡♡
YOU ARE READING
EXCUSE ME,SHE'S MINE!
Random⚠...[AMARAN]...[WARNING]...⚠ JANGAN baca kalau bawah umur.. JANGAN baca kalau tak berani.. JANGAN baca kalau anda mempunyai penyakit kronik like sakit jantung and kencing manis..cerita ini mempunyai unsur unsur seram tak jadi 👿 Kk..tipu ^_^' Inila...