[NO ONE POV]
Sebaik sowon tiba di cafe..lantas dibuka beg yg disandgnya lalu mnuju ke cashier..sowon mmndg sekilas dlm cafe tersebut.."tak rmai lagi.."ujar sowon lalu menuju ke dapur cafe mencari jungkook..
"hi korg..ermm,nmpk jungkook x?"sapa sowon happy.."asyik kookie je?"blas jimin dgan nada merajuk yg dibuat buatnya..
"err..mian..bkn mksud sowon nk abaikan korg pon.."blas sowon dgn nada resah..
"Hehehe...sokay..kitorg x kesah pon..main main je tdy tu.."blas jhope"kookie dia x keje hari ni..dia ada hal..tpy ptg nnti dia dtg kat cafe ni"jelas rapmon pula..
sowon hanya mengangguk perlahan lalu mnuju ke arah v yg sibuk mencuci pinggan.."may i help u?"soal sowon..v pula hanya tersengih
"ermm,nk tolong?.."soal v..sowon mengangguk.."baiklah klau mcmtu..sowon tolong v amikkan segelas air bole?..haus plak"jwab v manja..
sowon bergegas mncapai gelas lalu dituangya air kosong ke dlam gelas dan dihulurkan ke v..
"mcm mne v nk minum?"soal v..sowon tergelak kecil..lupa plak sowon yg tgan v pnuh dgan air sabun.."hehe,mian..nah"blas sowon smbil tolong v untk minum air tersebut..
"arghh..leganya"blas v girang..sowon hanya mampu tersenyum.."sowon! ada pelanggan"jerit suga..sowon segera berlari anak mnuju ke cashier..
"nae,selamat datang.."sapa sowon dgan sopan.."ermm,give me hot chocolate and cheese cake..berape?"soal namja aka pelanggan di dpan sowon..
"semuanya ?? won"blas sowon..namja dihadapannya menghulurkan wang berjumlah ?? won..sowon menerimanya lalu menghulurkan resit..
"sila tunggu sebentar ya"blas sowon lagy..dilihatnya namja tdi dduk di hujung sekali..ntah knapa namja tersebut mcm pnah dilihatnya..
setelah berapa minit,jhope memanggil sowon untk menghantarkan makanan yg dipesan oleh pelanggan tdy..sowon mencapai dulang dan mnuju ke arah pelanggan tdy..
"here your hot chocolate and cheese cake..enjoy it"ujar sowon setelah meletakkan makan dan minuman tersebut..ditunduk hormat sebelum berlalu pergi..
[SOWON POV]
Muka mcm familiar je..macam si dia pon ada..x kanlah!..aish,x kan dia punya!..dia kan kat us..ishh,terdetik pula nk tau siapakah gerangan lelaki itu..mgkin kah btol tanggapan ku bhawa itu adalah Xi Luhan?
(A/N:see?ok..xi luhan adalah crush sowon..mereka berkenalan sejak sowon berlajar dkat us dulu sebelum sowon meninggalkan luhan dan berangkat ke korea lalu belajar di jeguk high art school..di us lah appa sowon berjumpa dgan omma tirinya itu)
Nak kata itu luhan?..x mungkin..tpy klau itu btol luhan?..omo,aku akn peluk dia..hihihi..
aish,no no no..aku dah kawin...kne ingat status tu..dri aku dok intai mamat tu..baik aku buat kerja..
[NO ONE POV]
Dari sudut lain pula..seseorang sedang melihat pergerakkan sowon.Terukir senyuman di bibirnya tatkala melihat sowon yg asyik bekerja itu..
Skipppppp...
[NO ONE POV]
Petang menjelma..kini waktu sowon untk pulang kerana sudah habis waktu bekerjanya..sowon menggapai beg sandngnya dgan lembut..
"dah nk blik ke sowon?"soal suga yg berada di tepi cashier..sowon mengangguk tnda ya..
"how about your jungkook?"soalan yg berbau sindiran oleh suga membuatkan sowon tergelak kecil...
"Jungkook?..ouh,sokaylah dia lambat dtg kat cafe ni..mungkin ada hal lain kot"jawab sowon tenang.."oukey lah..sowon pergi dulu..annyeong.."
jawab sowon lagi dgan tgn yg dilambai lambaikan..sempat juga sowon melihat customer lelaki yg seiras muka luhan itu sebelm melangkah pergi..
"X balik lagi ke mamat tu?..."desis hati sowon..mulalah fikiran dia merawang sepenuhnya meneka siapa lelaki itu.Tanpa disedarinya,seseorang mengikuti jejaknya dri tadi..
"Maybe bkan dia kot..eh klau btol dia?..mana tau dia pindah sini ke?umm..i miss you lulu"ucap sowon perlahan dgan langkah yg makin perlahan..
tiba2 suara seseorang menerjah masuk ke telinga sowon dari belakang"Miss sape?..who lulu?"terkejut juga sowon.
Ditoleh badannya kearah belakang.."oppa!!..terkejut sowon"blas sowon dgan nada yg sedikit tinggi.
"dah pndai curang dgan sehun erk?..miss bgai,huh?"perli kai smbil berjalan beriringan sowon"erk..x delah..lulu tu bff sowon waktu sowon belajar kat us dulu"jelas sowon..
"oh.."hanya itu yg kluar dri mulut kai..
"nak blik ke?"soal kai.."aah..nnti sehun marah plak"blas sowon..sekali lagi hanya"oh" yg kluar dri mulut lelaki di sebelah sowon itu..
Mereka berjalan sehinggalah tiba dirumah kediaman sowon dan sehun.."jomlah kai,masuk"sowon memperlawa kai..
"ne"jwab kai pendek.."baru blik sowon?"terjah pula suara yg dikenalinya iaitu seyong abg kandungnya..
"ermm..aah"blas sowon.."kau kai?asal ada ngan adik aku..setahu aku,tdi sowon ckp nk kluar dgan jungkook?"soal seyong bgaikan seorg polis..
"aku just terserempak dgan adik kau ni.."blas kai..
"alasan kau kali ni diterima kai!"blas seyong lagi..kai hanya tersenyum.."sayang~"sergah sehun kepada sowon..takut jugak sowon melihat sehun itu..gerun itu sdh pasti..
"Yerr?"sowon cuba untk menyahut pggilan maut dri sehun itu.."kat sini jugak korg nk bersawit bagai..sakit woo org sini"kai tiba tiba kacau line.."eh kau..suka hati aku lah"blas sehun..
"hurh..skit mata memandg..sakit lgy hati ini"blas kai dgan gaya lembut yg dibuatnya..tergelak semua org yg berada di rumah itu..
berseri kembali rumah itu dgan gelak tawa..klau x?pnoh dgan kesengsaraan..
Sowon mencuri curi pndg kearah sehun yg sedg galak ketawa.."kan bgus klau kau happy and layan aku mcm skarg ni?"jelas hati sowon mengharap bhawa sehun berubah..
sowon bingkas bgun lalu mnuju ke biliknya untk bersihkan diri..and bla bla bla
[SEHUN POV]
Gelak gelak jugak tpy bila plaklah si seyong ni nak bla..aduii,kesian my miju terperap dlm bilik..aishh..kai ni plak x reti nk blik ke?..urghh..x de rumah mgkin dorg ni..
***********************************
Hai,readers..psal ?? won tu,korg letak je bape yg korg nak ok?..sorry klau typo..sorry x best..sorry lmbat update,skrg skolah tu yg susah skit..saya akan cuba update tau..sorry again keiyh..Jgan lupa vote tau..thnkssss and byeeee♡♡♡
YOU ARE READING
EXCUSE ME,SHE'S MINE!
Random⚠...[AMARAN]...[WARNING]...⚠ JANGAN baca kalau bawah umur.. JANGAN baca kalau tak berani.. JANGAN baca kalau anda mempunyai penyakit kronik like sakit jantung and kencing manis..cerita ini mempunyai unsur unsur seram tak jadi 👿 Kk..tipu ^_^' Inila...