Part7

531 54 3
                                    

[NO ONE POV]

Sowon melakukan rutin hariannya seperti biasa sbagai pelajar,tukang cashier di bts cafe,seorang isteri dan seorg pembantu..

manakala sehun juga sibuk melakukan rutin hariannya mencaci,mengherdik sowon dan membawa miju kerumahnya tiap2 malam..air mata milik sowon kini makin mudah untk mengalir memandgkan sowon seorg yg lemah..

Kini sudah mencecah 4 bulan perkahwinan mereka..dan tiada apa yg berubah..jungkook pula sentiasa menjadi tmpat luahan sowon..

mmg jungkook ada hilg sabar apabila sowon kesayangannya didera tnpa perasaan tetapi cuba di tahanya..

SKIP~

[NO ONE POV]

Pagi yg indah membuatkan sowon tenang menghirup udara segar..keluhan kecil dilepaskan sejurus turun ke ruangtamu dan melihat semuanya bersepah.

.perlahan lahan sowon mengemasnya..sisa makan diatas meja dan juga tin minuman diangkat lalu dibuang kedlam tong smpah..dicapai pula mop untk mengelap air yg tumpah dilantai..

Selepas itu,disusun pula majalah dan surat khabar dibawah meja tersebut..selesai shaja,sowon senyum sehingga nmpak baris gigi yg putih itu..

dan menuju pula ke dapur untk menyediakan sarapan yg terlintas didlam kpalanya iaitu mihun goreng..siap shaja mihun goreng lantas dihidangkan di meja makan..

sowon dh makan terlebih dahulu kerana dia mahu ke tmpat kerjanya dan berjumpa dgan kwan2 sekerja..

Sowon bergegas ke bilik lalu mencapai beg sandang kesayangannya..

ketika sibuk sowon membetulkan tali begnya yg senget,dia terlanggar satu susuk tubuh yg tidak dikenalinya ditangga..

"ouch.."ujar sowon lalu meminta maaf.."sowon nk kemana?"soal org itu..sowon memandg kearah suara yg amat dikenalinya itu..

"ooop..oppa?"gagap sowon terkejut melihat org didepanya ialah seyong.."perlu ke smpai gagap?"soal seyong

"mcm mne oppa bole masuk dan mne oppa tau rumah sowon?"soal sowon lagi

"kai kamulah,sape lagy..abistu dh pintu terbuka luas oppa masuk jelah...ni kmu nk kemana?"soal seyong yg melihat sowon tergesa gesa..

"ermm..sowon nk jumpa kawan..petang baru blik.."tipu sowon dgan terpaksa

"sape?"soal seyong lg.."jungkook dgan yg lain"jawab sowon.."mne sehun?oppa nk jumpa dia kjap..bilik dia kat mne?"seyong dh mula tercari cari bilik sehun..

"ha?bbi..bilik?..oppa tggu lah dlu kat ruangtamu..seyong pggilkan sehun ok?"sowon cuba mengelak seyong dri tau kebenarannya..

"klau mcm tu oklah.."lega sowon apabila seyong mula turun.."sowon!oppa mkan ye mihun ni?"ujar seyong dri bawah.."nae!"blas sowon..dan kini dia berlalu le bilik sehun..diketuknya perlahan..

Tok..tok..tok..(tiada blasan)
Tok..tok..tok..(still tiada blasan)

Kini sowon memperkuatkan sedikt ketukannya..

Tok..tok..tok..

Pintu bilik dibuka..disangka sehun yg kluar rupanya miju yg berbajukan baju milik sehun..mnakala sehun tidur nyenyak dikatil..

"ermm,tlong kejutkan sehun..ckap dgan dia seyong ada dkat bawah"sengaja ditekankan nma seyong dgan suara terkawal..

miju pula menuju ke birai katil dan mengejut sehun."oppa..bgunlah..abg sowon ada dkat bawah tunggu oppa!"kejut miju dgan suara yg mnja..

sowon yg memerhati hanya diam tpy dlam hati rasa hancur dan berkecai..terlihat sehun bgun dan mengucup lembut dahi miju..

"knap?abg sowon?..?"soal sehun.."aah..ala nme dia seyong"blas miju..

"se..seyong?erm,baby bole x jgan kluar dri bilik ni..pleasee"ujar sehun..miju mengangguk fham..

sowon pula?..sowon dh bla saat dia melihat sehun mengucup dahi miju..

Sowon dgan pasrahnya turun ke ruangtamu.."mne sehun?"soal seyong"kjap lgy trun lah tu"blas sowon lalu mnuju ke pintu..

"oppa,sowon pergi dulu..annyeong!!"ucap sowon seblm melgkah pergi..seyong menghadap tv yg lgsung x mnarik minatnya smentara mnuggu sehun...

tidak lama kmudian,kedengaran seseorg menuruni ank tgga..seyong hanya tersenyum melihat sehun dtg kearahnya.."awal bgun sehun?"sindir seyong selamba

"haha,sehun pnat sikit"blas sehun.."semalm ko kerja cm biasa je kan?..ape yg pnatnya?"soal seyong

"ada byak plak keje kat office tu..tu yg pnat sikit"blas sehun dgan muka bru bgun..

"aku dtg ni pon sje nk melawat rumah korg..korg pon dh lme mendiamkan diri..maklumlah busy ye?.."ujar seyong dgan sedikit sindiran..sehun pula hanya tersengih..

"kau g lah mkan tu ada mihun sowon buat..klau x nk bg aku..dh lah sedap.."seyong menjuihkan sedikit bibirnya mnunjuk kearah meja mkan..sehun nk mkn maknn buatan sowon?mmg x lah..

selama ni makanan buatan sowon pon,tong sampah yg makan..sehun akur dn mnuju kemeja makn..dia menyedok sedikit mihun kedlm pinggan lalu disuakan ke dlam mulut..

[SEHUN POV]

aishh..ini kali pertama dan terakhir aku mkan buatan kau sowon!..ini pon bersebab..mihun dikunyah perlahan lahan dan ditelan... herrmm,sedaplah jugak..

ptotlah seyong nak..eh,asal plak aku puji mkanan buatan dia ni?makan sepinggan pon jadilah..bkan nya aku nk sgat makn buatan dia..selesai mkan,aku kmbali kearah seyong lalu ddk sebelahnya..

[NO ONE POV]

seyong memandg sekilas kearah sehun.."dah lame korg kawin kan?..anak pon x de lg..so,korg x bercadang ke nk g honeymoon?"

seyong mula berbicara..soalan yg dikeluarkan oleh seyong itu membuatkan sehun terdiam..

"err..bkan ape..cuma sowon x ready lgi..lgypon sowon still skolah.."bohong sehun"ouh..ni hyung nk tnye sikit..

knap dgan lengan belah kiri sowon?lebam2?.."terkeluar jugak soalan itu dri mulut seyong yg terlihat lebam ditgan adiknya ditgga pgi tadi..

"lebam?..ouh lebam tu ke..dia terlanggar bucu meja haritu"lancar aja sehun menuturkan kata2 palsu itu..padahal itu adalah kesan dia memukul sowon tempoh hari..

"ouh.."seyong terangguk angguk termakan kata2 sehun itu.."hyung ingat nak stay smpai malam..bole kan?"tnye seyong.."err,bo..boleh.."jwab sehun sedikit gagap..

《》|《》|《》|《》|《》|《》|《》|

So?how this chapter?..mian u alls lmbat updates..yerlah,sekolah pon dah mula..update pon ikot time..
Sorry ye..
Jgan lupa tekan ☆ ye!..
Love u alls♡

 EXCUSE ME,SHE'S MINE!Where stories live. Discover now