[NO ONE POV]
Seorng wanita berusia dlam lingkungan 40-an sibuk memilih baju ternama dri butik yg agak terkenal..dia membelek belek salah satu baju yg tergantung disitu..
baju bewarna hijau dicapai lalu di padankan ke badannya..
sibuk btol dia memilih baju baju itu..Sedang leka dia memilih baju,tiba tiba bahunya dicuit perlahan oleh seseorg..ditoleh kebelakang untk melihat siapakah gerangan org itu..
dari memek muka yg agak geram bertukar mnjadi senyuman palsu buat org itu..
"Busy nmpak?..lama x jumpa ye?"kata org itu..
"iyelah..semenjak busy sikit kan..inipon hari x busy sgat..tu yg shopping habis"blasnya dgan cerita rekaannya.."hahah,iyeke..kita ni dah berbesan pon jarang jumpa ye"ujar pn.oh itu..rupanya gerangan itu tdy omma sehun da..
"itulah..dah alng2 ni..jom kita shopping sma2"pelawa omma tiri sowon dgan baik skali..pn.oh tersenyum tnda setuju..mereka berdua pon shopping sakan..
duit yg sowon sentiasa beri itulah dia guna..sebenarnya dia ada je duit..tpy sengaja ganggu life sowon..bkannya family sowon x kaya..
cuma omma tiri dia tu yg suka sgat susahkan org..walaupon sowon kaya,dia tetap berpenampilan sederhana..
-------------------------------------------------------------
Seorg lelaki dgan muka tegasnya memasuki pejabat..dihempaskan bdannya diatas kerusi yg empuk itu..
dicapai pula laptop dgan file yg berada diatas mejanya..diselak satu persatu isi didalam file itu..berkerut kerut dahinya mmndg file ditgan..
laptop didepannya segera ditaip seseuatu..matanya membulat tatkala melihat TCH HOLDING'S menolak tawarannya untk bekerjasama atas alasan tertentu..
pening kepala lelaki itu dibuatnya..diusap umbun umbun rambutnya perlahan..
Kemudian diselak pula file lain..makin berkerut mukanya..cuba difaham ape yg dimaksudkan oleh isi didlam file tersebut..dan dihempas kuat file itu diatas mejanya..
disebabkan dia ditipu oleh syarikat lain..habis XXXXXX won dilebur di syarikat itu..runsing lelaki itu..berangin saja dia waktu itu..
Disaat dia pening itu,panggilan menerjah ke fhonenya..dicapai lalu diswipe butg hijau.."sehunn!malm ni appa nk jumpa kamu kat umah omma!..no excuse!"
kata si pemanggil dgan nada dingin.."ne..arraso"blas sehun lalu dimatikan pggilan dri appanya itu..disandarkan badannya smbil mata tertutp..
-------------------------------------------------------------
Lelaki yg berusia sebaya sowon mengekori sowon dri belakang tnpa sebarg bunyi membuatkan sowon sedar..lelaki itu memandg sowon dri belakng dgan senyuman yg x lekang dri bibir..
smpailah disatu sudut dimana hanya sowon dan dia shaja..lelaki itu menghampiri sowon perlahan lahan lalu diterjahnya sowon dri belakang..bgaikan mahu gugur jntung sowon..ditoleh kebelakang dan..
"kyahhh!!jungkook!!!aishhh"ujr sowon dlam nada geram.."hehehe,mianhae"blas lelaki itu..sowon hanya sekadar mengangguk lalu berlalu dri situ mnuju ke kelas..
lelaki itu mengejar sowon..gembira rasa hati lelakinya apabila melihat muka sowon..
-------------------------------------------------------------
Disuatu sudut seorg lelaki berusia 20 thun termenung jauh smbil tgannya memegang sekeping gmba dimana dia dan seorg perempuan yg sedg tersenyum..
'ermm..kat mne lgy aku boleh jumpa kau?korea ni bkannya kecil..
i miss u so much my sweety'ujar hati lelaki itu..di suatu kafe itu hampir 2 jam diduduknya..dgan hati yg rindu akn seseorg membuatkan dirinya tertanya tanya adakah perempuan yg dirindui itu rindu akn dirinya juga?
-------------------------------------------------------------
memandgkan hari ini lelaki yg bernama kai cuti suka hati,dia membuat keputusan untk berjumpa dgan sowon bila tmat waktu persekolahannya..
tpy niatnya terbantut tatkala omma dan appanya menyuruh dia agar berehat shaja dan mnolg mereka dirumah..sedikit keluhan dilepaskan..
tetapi dia akur dgan perintah omma dan appanya itu..hormatlah katakan...
Kai mnonton tv dgan pnoh kebosanan..rasa x guna plak dia bercuti pada hari itu..
bosan melanda dlam diri kai..bdan dibaringkan disofa empuk itu..lgan blah knan diletakkan didahi manakala kakinya diangkat dan diayunkan..
mmg sgat bosan buat kai..dicapai pula fhone diatas meja berhampiran dgannya.. cover iphone 6 plus blakng dibukanya..lntas dia membuka bateri dan dibelek beleknya bateri itu..
habis fhone itu dikerjakannya..selepas itu dipasang semula satu persatu lalu dihidupkan semula fhonenya itu..
ditekan pula btg camera dan apalagi..bkan main lgi posing dia..macam macam memek muka dibuatnya..
selesai shaja selfie,ditekan pula instagram lalu diposenya gmba tdi dgan caption"bosan"..
Lantas kai tekan btg tgah fhonenya lalu dioffkan..kai memndg kearah tv yg dri tdi bermacam macam suara kluar..
dipndg kosong kearah tv..lama kelamaan,matanya kian memberat..akhir sekali dia tertidur selepas keje gila dilakukan tdi..
-------------------------------------------------------------
So?...jgan lupa like ok?..sorry pendek or typo ye...klau x best pon sorry..Disini saya ingin meminta maaf ye kepada readers..klau ada slah silap diampunkan ok?..kosong kosong lah kiranya..apa2 pon SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI..semoga raya thun ni diberkati allah..enjoy your holiday guyss..
Duit raya?
..hehehe...main main je..annyeong dan Assalammualaikum..
YOU ARE READING
EXCUSE ME,SHE'S MINE!
Random⚠...[AMARAN]...[WARNING]...⚠ JANGAN baca kalau bawah umur.. JANGAN baca kalau tak berani.. JANGAN baca kalau anda mempunyai penyakit kronik like sakit jantung and kencing manis..cerita ini mempunyai unsur unsur seram tak jadi 👿 Kk..tipu ^_^' Inila...