Part 4

143 9 1
                                    

Di blok asrama yeoja ( GENIE ) .
" Ha,ini bilik kamu"kata kerani tadi." Nae,kamsahamnida!" kata Eunmin sambil tunduk hormat.Kerani itu tersenyum lalu pergi.Eunmin pun masuk sambil menarik beg rodanya.
Dia lihat ada 2 katil bertingkat lalu dia ambil katil bahagian atas kerana hanya katil itu sahaja yang masih kosong.Setelah penat mengemas barang-barang di dalam almari dan meja ,dia pun ke toilet untuk mandi.

20 minit kemudian.
"O ,nampaknya kita ada roommate baru " kata Jimin sambil melihat barang-barang Eunmin di meja. "Keurae ? Baguslah tu !"kata Hyein sambil duduk bersila di atas katilnya." Lambatnya Jira habis berlatih!" kata Jimin." Alaa ,biasalah tu! Besok kan dia ada perlawanan renang kat Gimpo.Mungkin dia kena berlatih lebih masa ?" kata Hyein.
" Aduhh !" " Waeyo ?"tanya Jimin. "Nak...nak kencing !" kata Hyein lalu berlari ke toilet. Dia pun ketuk dan ketuk pintu toilet tu." Lamanya orang kat dalam ni mandi !" kata Hyein.Pintu pun dibuka. Hyein terus tolak Eunmin dan masuk ke dalam toilet. Eunmin terkejut." Mm...sorry!" minta Eunmin." Hey ,kamu ya roommate baru kami? Kenalkan, saya Jimin dan yang kat dalam tu ( toilet ) Hyein ." kata Jimin sambil hulurkan tangan untuk berjabat. Mereka pun berjabat tangan. " Saya Park Eunmin .Panggil je Eunmin" kata Eunmin tersenyum. Tiba-tiba pintu dibuka.
" Haa,baru balik ?"tanya Hyein yang baru keluar dari toilet.Eunmin pun menoleh belakang. Dia terkejut .
" Jira ??!! " kata Eunmin.
" Eunmin ??!!"kata Jira.

" Kau maafkan aku kan?" tanya Jira.
" Ya,aku maafkan kau.Tu semuakan cerita lama" kata Eunmin senyum ikhlas." Eunmin ni dulu bekas girlfriend Chanyeol ?" tanya Jimin .
Eunmin hanya senyum. "Tapi...kau...betul-betul dah tak suka diakan ?" tanya Jira." Bila ?" tanya Eunmin. " Sekarang ?" kata Jira tersengih. " Sekarang ? Tak dah ! Aku dah tak suka dia.Sekarang dia milik kau.Tapi...sebelum tu aku nak minta maaf sebab...setelah aku tengok kau dengan Chanyeol...tu...aku terus pergi tanpa bagitahu kau " kata Eunmin.
" Kau pergi mana lepas tu?" tanya Jira. " Balik Colorado.Teman omma kat sana" jawab Eunmin. "Ouhh! Macam mana dengan ahjuma? Dia sihat tak?" tanya Jira. Eunmin mengangguk. " Eh ,dahlah cerita pasal lama! Aku sakit perut ni!Cepatlah masak ! " arah Hyein sambil pegang perut nya." Masak ? Korang masak apa?" tanya Eunmin.
" Curry ramyun !!!"jawab mereka bertiga serentak.

6 minit kemudian.......
Mereka pun masak curry ramyun menggunakan periuk sederhana besar dan letak di atas dapur masak kecil. " Okay ! Dah siap !" kata Jira. Jimin dengan Hyein dah siap sedia dengan mangkuk masing-masing.
" Haa,sambil makan curry ramyun tu ...makanlah dengan ni sekali!" kata Eunmin sambil letak 2 bekas makanan. " Apa tu ?" tanya Jimin sambil main batang chopsticknya. "Bukalah !" kata Eunmin tersenyum. Hyein pun buka bekas-bekas itu.
" WAHH!!" kata mereka bertiga teruja lalu menelan air liur masing-masing. "Ni...kimchi dengan...bibimbap ?!" tanya Jimin tersenyum hingga ke telinga.Eunmin senyum." Makanlah ! Ni semua untuk korang" kata Eunmin .Mereka bertiga terus makan dengan gelojoh.Eunmin pun turut serta." Makanlah sampai kosong bekas ni! Semua dibuat omma saya,khas dari Colorado" kata
Eunmin.Mereka semua hanya mengangguk sambil mengunyah makanan.

Sejurus selepas makan......
" Korang bertiga ni pelajar sukan apa?" tanya Eunmin." Kitorang ? Saya ...gimrama,Hyein unnie gimrama kecuali ...Jira unnie ,dia perenang" kata Jimin sambil baca majalah kecantikan .Tiba-tiba Jira baling bantalnya kepada Jimin.
"WOII ! Sakitlah !" marah Jimin sambil usap kepalanya lalu baling semula bantal itu kepada tuannya.
" Selamba kau je panggil aku unnie kan? Kau ingat aku ni tua sangat ke sampai kau kena panggil aku dengan panggilan UNNIE ,ha?" tanya Jira.
" Dasar tak sedar diri ! Kau memang tualah! Jangan perasan MUDA sangat!" pesan Jimin . " Hei,Byun Jimin !" panggil Jira ." Mwo ?" tanya Jimin." Ingat sikit ! Kau dengan aku ni tak de banyak beza .Kita ni cuma jauh sehari JER! Tak lebih PUN! So,jangan nak perasan sangat yang kau maknae kat sini!" pesan Jira pula. Jimin mula pelik. " kalau aku bukan maknae ,siapa maknae ?" tanyanya.Jira terus memandang Eunmin. "Eunmin ?" tanya Jimin terkejut. " A- a,so jangan perasan lagi yang kau maknae !" kata Jira. Jimin terus pandang Eunmin dengan renungan mata yang tajam. Eunmin terus berinya senyuman .Jimin pun terus mengeluh lalu mencebik bibirnya." Ha,tu buat apa pulak?" tanya Jira. " Buat apa lagi ? Macam biasalah! Chatting dengan Luhan! Buah hati katakan!" kata Jimin.Hyein terus pandang Jimin dengan tajam.
" He- he ,sorry !" kata Jimin sambil tabik hormat dengan tersengih.Hyein pun sambung balik berchatting dengan Luhan nyer.Eunmin hanya tersenyum melihat telatah chingu barunya itu." Mm...nak tanya..." "Tanyalah !" kata Hyein. " Mm...biasanya malam-malam macam ni bilik latihan buka tak?" tanya Eunmin." Kenapa ? Nak berlatih ke?" tanya Jira. Eunmin mengangguk. " Buka kot,pergilah tengok! Kalau pintu tak berkunci ,tandanya bukaklah tu!" kata Jimin.
" Ouhh!" kata Eunmin. Tiba-tiba Jimin,Jira dengan Hyein saling berpandangan lalu berkumpul di katil Eunmin. " Kenapa ni?" tanya Eunmin pelik. " Kitorang nak ingat kau,bila berlatih tu hati-hati sikit" pesan Hyein. " Kenapa ?" "Sebab bilik latihan gimrama tu berdekatan dengan padang ragbi" kata Jira.
" Biarlah berdekatan ,apa salahnya ?" tanya Eunmin." Salah tu memang tak salah ,tapi hampir setiap malam..."
" Bukan hampir ! Tapi setiap malam!" kata Jira yang tiba-tiba mencelah. Jimin pun sambung ceritanya." Haa, setiap malam ! Ada
satu hantu, dia selalu main ragbi kat padang tu ! Pakaian dia...serba hitam. Menakutkan!" kata Jimin.
" Hantu? Zaman moden ni mana ada hantu! " kata Eunmin. " Hey ,Eunmin! Hantu ni tak ikut zaman tau! Dia sentiasa ada kat bumi ni!" kata Hyein. Eunmin masih lagi tak percaya dengan cerita chingunya.Dia pun terus bangun dari katilnya dan
capai beg galas." Haa, balik tu jangan sampai pukul 11 !" pesan Jira. "Kenapa pulak?"tanya Eunmin sambil galas begnya. " Sebab...pukul 11 tu tandanya sudah sampai waktu untuk perintah berkurung.Dimana waktu tu semua pelajar mesti masuk bilik masing-masing dan tidur." terang Jimin." Kalau...tak ikut undang-undang perintah berkurung
tu?" tanya Eunmin." Banyak soallah budak kecik ni ! Kalau tak ikut ,besok pagi-pagi kau akan didenda,araseo?"tanya Hyein. "Undang-undang dari siapa ni?"tanyanya lagi."Siapa lagi kalau bukan dari principal Asrama Sukan Seoul ni?!" kata Jira." Kenapa dia buat rules macam ni?" tanya lagi. "Katanya untuk keselamatan pelajar pastu dia kata ni juga untuk mengelakkan berlakunya perbuatan dimana akan terjadinya kejadian seorang yeoja perutnya berisi" terang
Jimin panjang lebar." Dah faham?" tanya Hyein sambil bercekak pinggang.Eunmin hanya senyum sebagai tanda faham." Mm...pergi dulu ya?" katanya ."Pergilah!" kata mereka bertiga." Hati-hati ! Ada HANTU!" pesan Jimin. "Aissh !" marah Eunmin lalu pergi.

LOVE ME RIGHTTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang