Di Hospital Chunha,Seoul.
Pada jam tangan Sehun sudah menunjukkan pukul 7:15 pagi.
Tiub air disambung ke tubuh Eunmin.D.O duduk disebelah Eunmin sambil memegang tangannya.Xiumin pula duduk di sofa bersama Jira.Kris dengan Tao pula pergi ke kafe untuk beli sarapan pagi mereka semua.Sehun pula duduk dibirai katil Eunmin bersama Luhan sambil main game.Kadang-kadang D.O pernah juga halau mereka kerana bising tapi mereka berdua tetap tidak berganjak.Jimin dengan Hyein pula teman Chen dapatkan rawatan.Baekhyun pula main gitar sambil menyanyi kerana katanya muzik yang dimainnya itu dapat membuatkan orang yang sakit itu berasa semangat untuk hidup semula.Suho ,Lay ,Kai pula cari Wi-Fi di lobi hospital ."Mana Chanyeol ?"tanya Jira."Chanyeol ? Tak tahu ! Katanya ada hal mustahak"kata Luhan ."Mustahak ?"tanya Jira. "Hey ,boleh tak berhenti tanya ?!! Tak nampak ke kitorang tengah main game ni!?"tanya Sehun yang hampir 80% kuat suara nya. "Yaa, turun ! Kalau nak bising turun"halau D.O." Alaa hyung ! Tak boleh ! Kat sini ada Wi-Fi lah ! Laju pulak tu !"tipu Sehun. "Eleh ,banyaklah kamu kat katil Eunmin ni ada Wi-Fi! Kata ajelah kerusi tak de kan?"kata D.O. Sehun hanya senyum." Pandai Kyungsoo !"puji Luhan.Pintu dikuak."Chanyeol !"panggil Jira."Hai semua !"sapa Chanyeol dengan seseorang di sebelahnya.
Mereka terus tunduk hormat. "O..Tuan Park ! Apa tuan buat kat sini?"tanya Xiumin."Lawat student "jawab En Park."Tak pernah pulak kami lihat tuan lawat student yang sakit selama ni"kata Luhan."Eunmin nikan anak saya, takkanlah saya tak datang "kata En Park sambil usap rambut Eunmin."Mwo ??!"tanya Luhan ,Xiumin dan Sehun serentak.Kecuali Jira ,D.O. dengan Chanyeol."Macam dengan keadaan Eunmin ?"tanya En Park."Mm.. doktor kata dia demam dan dia perlukan rehat yang secukupnya.And maybe Eunmin dapat keluar dari hospital esok atau lusa ni"beritahu D.O.
En Park mengangguk faham."A..appa ?"panggil Eunmin yang baru sedar."Eunmin ,kamu dah sedar ? Kamu dah sihatkan ?Maafkan sebab buat kamu menderita tempoh hari !"kata En Park."Appa,D.O eodiseo ?"tanya Eunmin."Siapa D.O ?"tanya En Park."Saya tuan "kata D.O."D.O ??"tanya Chanyeol."Ya Eunmin?"tanya D.O sambil pegang tangan Eunmin.En Park hanya lihat anaknya berpegangan tangan.
Chanyeol yang melihat terus peluk tubuh dengan wajah menahan sabar dan marah.Jira berasa pelik melihat
teman lelakinya itu."Maaf,sebab menyusahkan awak sepanjang kita berdua terkurung dalam stor lama tu!"kata Eunmin."It's okay,Eunmin!Just small matter ,I'm okay!Don't worry about me !"kata D.O.Eunmin mengangguk.Chanyeol terus tunjuk muka meluat."kamu Kyungsoo?Anak Han GaIn kan ?"tanya En Park.D.O mengangguk.
"Wah ,my future son !"kata En Park sambil peluk D.O. D.O terasa kekok.
"Future son?Appa, what are you talking about ?"tanya Eunmin sambil cuba untuk duduk sambil dibantu Xiumin."Eunmin,kamu tak tahu ke?Tak lama lagi kamu dengan Kyungsoo ni bakal jadi adik-beradik!So , dia akan jadi abang kamu !"beritahu En Park."Kami dah datang ! Ni kami datang bawa sandwich , susu lagi..."Kris dengan Tao terus tunduk hormat."Tuan Park !"kata mereka berdua tersengih.En Park senyum."Ka..kamu anak perempuan tu?Appa nak kahwin jugak dengan perempuan tu?Why ?Why you do this all,appa ?How you dare ?!"kata Eunmin."Nampaknya ada chance lah untuk aku dapatkan Eunmin semula"bisik hati Chanyeol sambil tersenyum sinis.Jira hanya memerhatinya.
"Eunmin,kamu kena terima keputusan appa ni"kata En Park."Bagaimana saya nak terima keputusan ni?Sedangkan omma yang dekat Colorado sana tengah menderita sekarang ni!"kata Eunmin.
"Eunmin,kamu......" "Sekarang saya nak kamu semua keluar dari sini!"halau Eunmin."Eunmin !"panggil D.O sambil pegang bahu Eunmin.Eunmin lepaskan tangan D.O."Maaf,please leave me alone !"minta Eunmin.D.O mengeluh lalu pergi."Mm..ni ada breakfast saya belikan,nak letak kat mana?"tanya
Tao."Letak je kat atas meja tu!"kata Eunmin.Tao pun letak bungkusan itu dan keluar dari bilik itu.Eunmin mengambil nafas sedalam-dalamnya dan hembus semula."Kenapa?Tak boleh ke appa terima omma seadanya?Apa kurangnya Moon Chae Woon yang dia cintai selama ni?!"tanya Eunmin.Air mata setitik demi setitik mengalir di pipinya.
"Chanyeol !"panggil Jira sambil berlari keanak-anakkan.Chanyeol menoleh belakang dengan malas untuk berhadapan dengan Jira."Mwo?"tanya Chanyeol."Beritahu saya apa maksud senyuman tadi?"tanya Jira."Senyuman?Senyuman apa ?"tanya Chanyeol."Saya nampak kamu asyik tersenyum je time kat bilik Eunmin!Apa maksudnya ?"
"Tak boleh ke saya nak senyum?Saya
nikan Happy Virus!"katanya."Ya,I know!But, senyuman kamu tadi tu ada banyak makna!Jangan kamu kata yang kamu dah jatuh cinta dengan dia!" "That's right !"kata Chanyeol.Jira terkejut.Terus dia tampar Chanyeol."Tergamak kamu mempermainkan perasaan saya ?!Kamu tak tahu ke betapa dalamnya perasaan cinta saya kepada kamu?Ini ke yang saya dapat dari kamu?"tanya Jira."Jira,stoplah! Jangan lah bebel macam orang tua! Nanti ada orang tengok" "Ouhh ,kamu malu?Kamu tak malu pulak bila mainkan perasaan saya ni?" "Stoplah Jira! Sepanjang 5 tahun kita bersama ,kamu asyik membebel je kat telinga saya ni.Naik jenguh saya dengar!"kata Chanyeol lalu pergi."Yaa,Park Chanyeol ! Yodaa!"jerit Jira."Eunmin,semua salah kau!"katanya sambil memandang bangunan hospital itu dengan penuh dendam.Di bilik wad 365.
Eunmin berdiri di balkoni wadnya sambil ambil udara segar untuk menenangkan fikiran dan hatinya.Pintu tiba-tiba dikuak ."Nugu?"tanya Eunmin lalu dia tersenyum."Unnie !"panggil Eunmin."Please stop calling me unnie.I'm not your sister!"kata Jira.Eunmin mendekati Jira."Jira,whats wrong ?"tanyanya.
Jira terus tampar Eunmin. "Jira !"marah Eunmin sambil pegang pipinya."Inilah balasannya sebab rampas teman lelaki orang.Kau ni memang tamakkan ! Tak cukup ke hanya ke Kyungsoo je dalam hati kau? Sampai kau nak rampas teman lelaki aku?"tanya Jira."Chanyeol?"
"Ya !"kata Jira sambil peluk tubuhnya. Eunmin tersenyum sinis.
"Jira,kau ingat aku nak sangat ke dengan dia?Cukuplah ada Kyungsoo dalam hidup aku! Lagi pun , sekarang ni dia yang terhegeh-hegeh nak pikat aku semula,aku tak nak"kata Eunmin. "Cukuplah ,aku dah bosan tengok semua lakonan kau ni! Demam konon!Baru terkurung dalam bilik stor tu sehari,dah demam. Tu semua just acting je kan?
Kau cuma nak menagih simpati je kat kitorang ! "kata Jira. "Jira,jaga sikit mulut kau tu!Aku bukan seperti yang kau bayangkan.Aku bukan pengemis yang nak mintak simpati dari semua orang !"kata Eunmin."Palsu !"kata Jira."Tergamak kau Jira.Aku ingatkan kita kawan sejati sampai bila-bila." "Itu dulu!Sekarang ,sejak kau rampas teman lelaki aku ,perhubungan kita putus!"kata Jira lalu pergi."Jira "panggil Eunmin.
KAMU SEDANG MEMBACA
LOVE ME RIGHT
FanfictionPerasaan cinta antara satu sama lain mula berputik di hati Kyungsoo (pelajar sukan ragbi) dan Eunmin ( ,seorang pelajar baru gimrama di Asrama Sukan Seoul)sejak hari pertama berkenalan .Kyungsoo mula menyukai Eunmin apabila terlihat senyuman manis m...