Esok hari pertandingan gimrama peringkat daerah akan berlansung.Eunmin bersama 2 lagi chingunya berkerja keras membuat latihan gimrama dengan bantuan dari Mrs Yuri untuk memenangi medal gold pada hari esok.
Ketika Eunmin bersama chingunya sibuk membuat latihan gimrama , Jira yang berada di hospital asyik fikir seribu kali memikirkan rancangan yang harus dilakukannya nanti. Di depan adanya sebuah beg kertas coklat berisi sekotak makanan warna putih terisi ladu berinti sayuran (termasuk juga daun-daun pokok 'bonsai' yang diperap) . Jira memerhati beg itu. "Perlu ke aku letak nama Chanyeol pada kotak makanan ni ?"fikirnya . "Kalau aku tak letak nama dia pun rasanya Eunmin tahu jugak yang Chanyeol beri makanan tu . Pastu bila dia dah lumpuh , dia akan fikir Chanyeollah penyebabnya and aku !"katanya tersenyum sambil berdiri menghadap jendela . "Tapi kalau aku pergi sekarang ,siapa yang nak jaga dia ?" tanya Jira sambil nenoleh belakang melihat Chen yang sedang tidur . "Aisssh , teruknya cara dia tidur ! " kata Jira apabila dia lihat Chen tidur sambil hembus nafas seperti ikan paus . Dia memandang semula jendela itu. Pemandangan diluar jendela itu amat cantik kerana ada taman botani untuk pesakit-pesakit di situ. "Apa yang patut aku buat ? Kalau aku siapa yang nak jaga Chen ? " tanya Jira , runsing . "Alah , biarkan saja Chen tu kat sini! Lagi pun dia tengah tidur sekarang ni kan ?. Dia okay punya ! "kata Jira yang berpakaian serba merah yang tiba-tiba muncul di sebelah kirinya (jahat). "Mana boleh !" kata Jira yang serba berpakaian putih yang berada di sebelah kanan (baik) . Jira memandang 'nya' yang disebelah kanan itu . "Kalau kamu pergi siapa yang nak boboikan Chen ? Pastu kalau Chen bangun nak buang air besar ,siapa yang nak tolong dia ?" soal ' Jira ' disebelah kanan itu .Jira mengeluh . " Doktor kan ada ! Biar doktor je yang buat semua tu ! Kau lebih baik pergi and selesaikan rancangan jahat kau tu " kata 'Jira' di kiri itu . "Jangan Jira ! Lebih baik jangan ! Bukan ke kau dah tanda tangan surat perjanjian ngan Chen yang kau akan jaga dia sampailah dia sihat tak kira ribut , petir , hujan batu atau pun banjir melanda" kata 'Jira' di kanan itu . "Jira ! Jangan dengar cakap dia ! Lagi pun sanggup ke kau tengok Eunmin bermesra dengan Chanyeol ?" . Jira menggeleng kepala . " Kalau macam tu kenapa kau perlu sia-sia kan waktu yang terbaik ni untuk tercegat di depan jendela ni ?" tanya 'Jira' di kiri itu. "Jira , lebih baik kau fikir masak-masak . Takkan lah kau nak biarkan Chen ni terseksa ? Kau tak kasihankan dia ke ? Bukan ke kau penyebab dia jadi sampai macam ni !" kata 'Jira' di kanan itu. Jira mengeluh panjang. "So, nilah waktunya untuk kau ' bayar hutang ' tak berbayar kau tu " kata 'Jira' yang baik itu. "Jira, fikir Chanyeol ! Fikir kesakitan yang bakal kau hadapi kalau kau melihat mereka bersama " "Jira , Eunmin kan chingu kau. Malah ,bukan ke kau dah anggap Eunmin ni seperti dongsaeng kau ? Tergamak ke kau buat semua ni ?"tanya 'Jira' yang baik itu. "Ya, aku memang tergamak untuk lakukan semua ni !" kata Jira lalu pergi dari situ dengan bawa beg kertas itu bersama . 'Jira' jahat itu tersenyum pada 'Jira' baik . "Kau nikan memang tak bergunakan. Tak ada hati perut langsung !" kata 'Jira' baik itu. "Eh ,memang aku kisah ke ?!" tanya 'Jira' jahat itu. "Yaaaaaaa~~! " jerit 'Jira' baik itu. "Aarggggggghh!" jerit Chen tiba-tiba (mimpi dikejar beruang kutub lagi) . Kedua-dua 'Jira' itu terkejut dan terus lesap hilang pergi entah ke mana.
Di dewan latihan gimrama.
Dengan iringan muzik mereka bertiga membuat latihan gimrama masing-masing. Mrs Yuri tidak lekang membantu mereka . "Okay,pastikan kamu semua lakukan yang terbaik untuk hari esok ! We must win ! You all must got 3 medal gold each person ,okay ?"tanya Mrs Yuri . "Ya!"jawab mereka . "Okay, you can continue your practice" kata Mrs Yuri. Setelah penat ,mereka pun berehat 10 minit . "Saya pergi dulu toilet tau" kata Jimin . Mereka berdua mengangguk . Mrs Yuri mana ? Bukan tadi dia ada kat sini ke main phone " tanya Eunmin lalu minum air . "Katanya tadi pergi bilik guru kejap "jawab Hyein sambil lap peluhnya dengan tuala. Eunmin hanya mengangguk .4 minit kemudian.
"Just love me right ! Just love me right ! Just love me right ! Nae ujuneun jeonbu neoya ! Shine a light byeolbit sogeul dallyeo eunhasul geonneo ! Eo !"terkejut Jimin apabila lihat ada satu beg kertas warna coklat terletak di depan pintu dewan bilik latihan mereka. Jimin pun ambil beg kertas itu dan dilihatnya. Alangkah terkejutnya dia apabila lihat ladu. Terus dia bawa beg itu kepada Hyein dan Eunmin. "Eh,apa dia bawa tu?"tanya Hyein . "Entah "jawab Eunmin. "Hei ,cuba korang tengok ni!" kata Jimin sambil buka bekas makanan itu. "Ladu?!"tanya mereka berdua. Jimin mengangguk."Tadi ,aku jumpa beg ni ada kat depan pintu dewan " "Siapa punya?"tanya Hyein . Jimin mengangkat bahunya. "Ladu ni .... Chanyeol yang bagi ke ? Untuk aku ?"tanya Eunmin dalam hatinya. Ketika itu Jimin dengan Hyein bercadang untuk makan ."Ehhhhh!"kata Eunmin. "Kenapa?"tanya Jimin. "Ladu ni ...sebenarnya Chanyeol yang bagi untuk aku "kata Eunmin. "Mwo? Untuk kau ? Chanyeol yang bagi ni untuk kau? Macam mana kau tahu?"soal Hyein. "Dulukan aku ngan Chanyeol kan bercinta ,dia selalu buatkan ladu sebiji macam untuk aku so.....ladu ni aku punya !"kata Eunmin sambil rampas bekal makanan itu. "Eh,kalau ya pun kongsilah! Sharing is caring ! Bukan kau benci Chanyeol ke?"tanya Jimin. Eunmin terdiam. "Lantak akulah ! Ini urusan aku,korang tak perlu tahu. Ladu ni tetap aku ambil !"kata Eunmin. Jimin muncungkan mulutnya . "Hey ,tak payah nak ngada-ngada ek ?"kata Hyein. "Biarlah !"marah Jimin. "Okay ! Bangun semua ! Kita sambung latihan tadi !" kata Mrs Yuri . "Nae !"jawab mereka. Jira yang mengintai mereka dari tadi tersenyum.Di dorm yeoja.
"Wah, sedapnya dia makan ! Nak sikit !" minta Jimin. "Tak boleh !"kata Eunmin sambil mengunyah. Jimin mencebik bibirnya. "Dahlah tu Jimin ! Biarkan jelah Eunmin tu !"kata Hyein sambil kemas barang-barangnya untuk hari esok. Terus Jimin pergi ke katilnya. "Tidur dulu tau !"kata Jimin. "Awalnya ! Baru pukul 8 "kata Hyein . "Yelah ! Barang dah siap kemas ! Ladu tak boleh makan ! So nak buat apa lagi ? Tidurlah !"kata Jimin sambil tarik selimtnya . "Perli nampak !" kata Eunmin . "Diamlah !"kata Jimin. Hyein dengan Eunmin tersenyum lihat perangai Jimin itu. Eunmin pun sambung makan manakala Hyein pula masih lagi kemas barangnya. Di dalam hati Eunmin , dia masih rindu akan rasa ladu buatan Chanyeol itu.Di hospital.
"Agaknya Eunmin dah makan ke belum ladu tu ?"tanya Jira . 'Aihhhh, pasti dah punya !"yakin Jira . "Nampaknya tak sia-sia aku belajar cara buat ladu ngan ahjuma (omma Chanyeol) "kata nya lalu hirup kopi panas sambil ambil angin sejuk diluar hospital .
KAMU SEDANG MEMBACA
LOVE ME RIGHT
FanfictionPerasaan cinta antara satu sama lain mula berputik di hati Kyungsoo (pelajar sukan ragbi) dan Eunmin ( ,seorang pelajar baru gimrama di Asrama Sukan Seoul)sejak hari pertama berkenalan .Kyungsoo mula menyukai Eunmin apabila terlihat senyuman manis m...