Part 11

48 6 1
                                    

D.O mula berasa amat bersalah terhadap teman wanitanya."Kenapa? Sejuk ke?"tanya D.O apabila lihat Eunmin asyik memanaskan tubuhnya dengan gosok kedua-dua tangannya.Eunmin terus menggeleng kepala sambil tersengih. D.O sendiri tidak tahu mahu lalukan apa untuk membuatkan Eunmin hangat kerana sekarang ini dia sedang pakai baju ragbi.

Di dorm(yeoja).
"Mana Eunmin?Sejak dari petang tadi tak nampak pun!"kata Jimin yang baru habis mandi."Tak tahu!"kata Hyein sambil chat dengan Luhan."Aku dah tak sedap hati ni!Jom,kita cari dia"ajak Jimin."Malaslah !Kau pergilah cari sendiri"kata Hyein .Jimin mengetap giginya. Dia terus pergi ke pintu untuk cari Eunmin.Tiba-tiba Jira yang baru tamat latihannya di Suwon muncul di muka pintu."Kenapa ni?Nak pergi mana?"tanya Jira."Cari Eunmin" "Eunmin? Dia hilang?"soal Jira.Jimin terus mengangguk.Jira terus campak beg sandangnya dan terus tarik tangan Hyein pergi mencari Eunmin.
"Besoklah! Sekarangkan tengah hujan lebat"kata Hyein.Malas."Hujan ke tak hujan aku tak kisah ,janji kita cari Eunmin"kata Jira.

Di dorm (namja).
"Kyungsoo,hyung nak pinjam komik !Boleh tak?"tanya Xiumin sambil masuk."Kyungsoo?"panggil Xiumin mencari D.O. Tiba-tiba Chen keluar dari bilik air."Hyung?Mana Kyungsoo?"tanya Chen yang baru melepaskan BOM ATOM di tandas."Kyungsoo tak de?"tanya Xiumin.Chen mengangguk."Ingatkan tadi Kyungsoo sebab tu saya keluar.Kalau saya tahu ,saya sambung kerja saya " "Apa?" "Buang air besar"kata Chen.Tersengih."Jom ,cari dia"ajak Xiumin.

Semakin lama semakin sakit hati dia melihat Eunmin menderita kesejukan sehingga dia terpaksa buka bajunya dan peluk Eunmin.
"Ini keadaan darurat"kata D.O.Eunmin menangguk.Hari sudah hampir larut. Malam sejuk sunyi.
Hujan  dari lebat kini renyai-renyai.

"Hei,dah pukul berapa ni?"tanya seorang security yang sedang buat rondaan disitu.Jira melihat jamnya.
"11 !"kata Jira.Selamba."Sekarang kan waktu perintah berkurung!Pergi ke bilik masing-masing"arah security yang berusia dalam lingkungan 40'an itu."Chingu,kami hilang"kata Hyein.
"Dah,kita cari besok!Balik ke bilik masing-masing"arahnya lagi tanpa peduli dengan kehilangan chingu mereka."Yaa,ahjushi! Makin tua,makin degilkan?"kata Jimin."Jimin!"panggil Hyein dengan Jira."Mwo ? kamu panggil saya?Ahjushi ?"tanya security itu."Kenapa?Marah?"tanya Jimin."Jimin,enoughlah!Tak baik tau!"kata Hyein."Biarlah!Biar ahjushi ni tahu  yang dia ni dah tua"kata Jimin sambil memeluk tubuhnya."Jira,Hyein ,Jimin!"panggil Xiumin."Kenapa ni? "tanya Chen."Tak de pape tapi Eunmin hilang !"kata Hyein."Hilang ?Kyungsoo pun hilang jugak!"kata Chen."Dah-dah ,sekarang kamu semua balik ke bilik masing-masing!Sekarang waktu perintah berkurung !"arah security tu dari tadi. Jimin mula naik angin."Aissh ,jinjja!"kata Jimin sambil menggaru kepalanya yang tidak gatal itu."Ahjushi !!!Chingu kami semua hilang !Bukan sorang tapi dua orang!"jerit Jimin."Saya tak peduli.Besok kita boleh cari mereka.Sekarang masuk ke bilik masing-masing!Ini arahan dari pengetua.Pergi sekarang !!!!" "PUSSH!" Bunyi tumbukan dari semua amat kuat sekali hingga menyebabkan security itu rebah ke tanah dan pengsan."WAH!"teruja Hyein,Jimin ,Jira dengan Chen.Xiumin tersenyum."Nampaknya tak sia-sia lah aku belajar taekwondo dengan kendo selama ni!"kata Xiumin.Berlagak.
"Tapi..."kata Jira."Apa ?"tanya Jimin.
"Tapi kesianlah ahjushi tu"kata Jira.
"Jira,apa yang dikisahnya dengan ahjushi ni ?Lagi pun dia bukannya mati pun!"kata Jimin.Tiba-tiba dia tersedar."Eommo, macam mana kalau ahjushi ni mati?"tanya Jimin yang mula risau."Tak de nya!Selama saya guna ilmu martial arts ni belum ada lagi yang mati tau"kata Xiumin.Jira dengan Jimin masih risau."Hey,dari tadi asyik borak pasal ahjushi ni dua orang yang hilang tu dah lupa ke?"tanya Chen .Mereka tersengih.Mereka pun cari Eunmin dengan D.O. dengan meninggalkan security itu baring terbiar disitu.

LOVE ME RIGHTTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang