Chanyeol yang keseorangan di situ tersenyum sinis .
Di bawah sebuah pohon.
Eunmin duduk disitu sambil menangis untuk menenangkan fikirannya.Tiba-tiba
Kyungsoo duduk di sebelahnya.Eunmin hanya diam.Kyungsoo terus pegang tangannya.Eunmin memandang Kyungsoo dengan sayu."Kamu menangis ke ?"tanya Kyungsoo.Eunmin mengangguk . Jujur ."Kenapa ?Cuba bagitahu saya.Kalau kamu nak tahu, saya ni pendengar yang baik tau! Jadi,ceritalah .Mana tahu saya boleh selesaikan masalah awak tu "kata Kyungsoo. "Saya ...malu"kata Eunmin."Kalau malu,kamu anggap je yang saya ni dinding"kata Kyungsoo.
Eunmin diam.Air matanya masih mengalir di pipi."Sa...saya tak boleh lihat muka dia"kata Eunmin."Siapa?"tanya Kyungsoo."Chanyeol.Dulu kami bercinta tapi ...dah takdir kami memang tak berjodoh..."Sebab Jira?"tanya Kyungsoo.Eunmin senyum."Kejap !Kamu tak terkejut ke?"tanya Eunmin."Terkejut?For what ?"tanya Kyungsoo.Eunmin menggeleng kepala.Dia kembali diam lalu mulakan ceritanya tadi."Saya tak salahkan dia kalau dia nak bersama dengan Jira.Lagi pun diorang dah 5 tahun bercinta,saya pula baru 5 bulan bercinta dengan Chanyeol.And...now saya dah boleh lupakan dia.Tapi entah kenapa tadi dia minta supaya saya terima dia balik.Patut ke saya terima dia ?And bila setiap kali saya lihat wajah dia,saya ingin menangis"katanya lalu mengeluh."Cuba tanya hati kamu ?Sebab jawapan yang diberi oleh hati kamulah jawapan yang sebenar "kata Kyungsoo."Kata hati ?"tanya Eunmin.
Kyungsoo pun pegang tangan Eunmin .Eunmin pandang Kyungsoo."Kamu boleh hadapi semua ni.Saya percaya kamu"kata Kyungsoo lalu mengesat air mata Eunmin sambil tersenyum.
"Tadi kamu kata tak boleh lihat muka dia kan ?, kalau macam tu apa kata kamu lihat muka saya?"gurau Kyungsoo.Eunmin tersenyum."Tak sangkakan kamu ni pandai bergurau!"kata Eunmin."Wah ,ingat tak?Semalam saya yang pujuk kamu,hari ni kamu yang pujuk saya"kata Eunmin sambil ketawa. "Mm..kamu suka saya ?"tanya Kyungsoo tiba-tiba. Eunmin mengangguk."Kamukan chingu saya !Mestilah saya suka !"kata Eunmin." Bukan !Maksud saya ,kamu anggap saya sekarang ni betul-betul sebagai seorang chingu atau ... lebih daripada tu ?"tanya Kyungsoo terus-terang.Eunmin terdiam .Di bilik.
Eunmin yang baru pulang terus ke katilnya. Dia terus peluk patung pororonya dengan kuat sambil tersengih kerana memikirkan Kyungsoo.10 minit yang lalu.....
Eunmin terdiam kerana Kyungsoo menanyakan soalan pelik itu."Maksudnya...?"tanya Eunmin."Kamu cinta saya?"tanya Kyungsoo.Eunmin mula tersengih-sengih."Mm...maksud tersengih tu ...Ya?"tanya Kyungsoo.Eunmin mengangguk.Kyungsoo terus peluk bahu Eunmin.Sambil mereka melihat bintang-bintang di langit."Mm...boleh tak saya panggil kamu dengan panggilan nickname?"tanya Eunmin."Untuk saya? Ada nickname ke?Apa dia?"tanya Kyungsoo. "D.O!"jawab Eunmin."D.O?Kamu ambil dari nama keluarga saya?!!"tanya Kyungsoo.Wajahnya kelihatan amat marah.Mungkin bagi dia ,Eunmin telah menghina nama keluarga Do."Waeyo ?Tak boleh ke?Kalau macam tu payahlah nickname !Kyungsoo je,okay?"kata Eunmin.Tiba-tiba Kyungsoo angkat tangannya.Eunmin terkejut."Kenapa?Saya tak boleh angkat tangan ke?"tanya Kyungsoo lalu usap kepala Eunmin."Saya ingatkan kamu marah sebab saya guns nama Do?"kata Eunmin."Mana ada!Sebab tulah saya usap kamu!"kata Kyungsoo.Eunmin tersengih."Jadi kamu sukalah ni?"tanya Eunmin.Kyungsoo mengangguk.
KAMU SEDANG MEMBACA
LOVE ME RIGHT
FanfictionPerasaan cinta antara satu sama lain mula berputik di hati Kyungsoo (pelajar sukan ragbi) dan Eunmin ( ,seorang pelajar baru gimrama di Asrama Sukan Seoul)sejak hari pertama berkenalan .Kyungsoo mula menyukai Eunmin apabila terlihat senyuman manis m...