Part 15

62 6 0
                                    

"Awak mesti penatkan teman saya semalaman kat hospital?"tanya Eunmin. D.O hanya senyum. "Mm..kamu baliklah!" kata Eunmin.
"Kamu halau saya?"tanya D.O. "Taklah,kamu mesti penatkan?So,apakata kamu balik and rehat? "."Okaylah,tapi petang ni lepas tamat latihan saya datang "kata D.O.
Eunmin mengangguk."Masuklah!"kata D.O."Tak pe,saya nak tengok awak yang pergi dulu!"kata Eunmin sambil
berdiri didepan biliknya. "Okay! Kerana memandangkan itu arahan dari teman wanita saya,saya menurut perintah"kata D.O. Eunmin tersenyum. D.O pun pergi. Setelah D.O hilang dari pandangannya ,dia pun masuk ke bilik.

Pintu pun ditutup."Aikk,siapa yang bagi bunga ni?"tanya Eunmin."Saya!Hello,my darling!"
kata seseorang yang berada di biliknya. Eunmin terkejut." Chanyeol?"tanya Eunmin." Ya, that's right!"kata Chanyeol sambil duduk di kerusi."Apa kamu buat kat sini?"tanya Eunmin."Lawat kamulah!" kata Chanyeol.Eunmin mengeluh. Dia pun duduk bersila diatas katilnya ."Apa kamu nak?"tanya Eunmin sambil ikat rambutnya.Chanyeol terus bangun berdiri."Biar saya tolong ikatkan "minta Chanyeol."Mwo ?!"tanya Eunmin lalu dia beri getah rambutnya kerana Chanyeol menghulur tangan.Chanyeol pun pergi ke belakang Eunmin dan ikatkan rambutnya. Eunmin diam.
"Kamu ingat tak.." "Tak ingat!" "Dulu..
sewaktu kita bersama saya selalu ikat rambut kamu,ingat tak?"tanya Chanyeol."Ingat!" "Kamu tak rindu ke?" "Apa yang nak dirindu?Just ikat rambut je!"kata Eunmin."Itu je?" tanya Chanyeol."Itu jer !!"marah Eunmin."Dulu kat taman lepas saya ikatkan rambut kamu,apa yang selalu saya buat?"tanya Chanyeol."Yaa, tak guna!Keluar!"halau Eunmin."Bawak sekali bunga taik ayam tu!"kata Eunmin."Eh,bukan ke kamu suka bunga taik ayam?"tanya Chanyeol.
"Saya..suka bunga ros putih! Yang suka bunga taik ayam tu adalah JIRA !!"marah Eunmin. "Alaa,salah beli bunga rupanya!"kata Chanyeol sambil tepuk dahinya. Eunmin tersenyum sinis. "Wah,nampaknya sejak kamu bercinta dengan Jira ,kamu dah lupa saya suka bunga apa !Kamu masih suka Jira?" "Tak ! Just kamu je!
Park Eunmin !" kata Chanyeol."Keluar!" halau Eunmin ."Siapa yang bagi nama nickname Kyungsoo tu?"tanya Chanyeol yang masih tak beredar.
"Naneun!" "Kamu tak pernah pun bagi nickname kat saya!" "Ada !" "Apa?!"tanya Chanyeol teruja. "Yoda!"jawab Eunmin. Chanyeol mengetap bibirnya lalu pergi dengan bawa bakul berisi bunga taik ayam itu."Padan muka,Yoda!"kata Eunmin tersenyum."Kejap, kat taman ?dulu .. apa dia buat bila dah siap ikat rambut aku?"fikir Eunmin.

# Flashback 5 years ago...

Di taman.
"Nak saya tolong ikatkan ?"tanya Chanyeol. "Okay ! Gomawo !"kata Eunmin lalu beri getah rambutnya kepada Chanyeol.Chanyeol pun ikat.
Setelah siap............
"Wah, kemasnya kamu ikat!"kata Eunmin. "Mestilah! Setiap hari dan setiap minggu ,saya selaaaaaaalu ikat rambut noona saya ,Park Yoora tu, omma saya , halmeoni saya and rambut-rambut ahjuma kat sekitar rumah saya!"kata Chanyeol."Tipu!"kata Eunmin. "Betullah !Cuba tanya omma saya !"kata Chanyeol. "Okay,saya percaya!"kata Eunmin."Tapi..selain noona kamu ,omma kamu,halmeoni kamu and ahjuma-ahjuma kat kawasan kejiranan kamu , ada tak kamu ikat rambut yeoja - yeoja yang muda? I mean perempuan muda" tanya Eunmin."Mm..ada!" "Nugu ?!"
"Kamulah! Mana ada lagi perempuan lain selain kamu!"kata Chanyeol ,jujur." Jinjja ? Oppa ?"kata Eunmin.
Chanyeol mengangguk. "I want a proof !"minta Eunmin. "You .. want a proof ? From me ?"tanya Chanyeol.
"Ya,siapa lagi ?"tanya Eunmin. Chanyeol mula berfikir. "Kenapa ? Tak delah tu!" "Eh, siapa cakap tak de? Adalah !" "Cepatlah ! Kalau tak sampai mati saya tak percaya kamu !" kata Eunmin. "Kamu nak sekarang ke?" tanya Chanyeol. Eunmin mengangguk."Jigeum !"katanya. Tanpa teragak-agak
Chanyeol terus kiss Eunmin. "Inilah bukti cinta saya kepada kamu"kata
Chanyeol sambil usap pipi Eunmin.
Eunmin tersenyum."Did you believe me?"tanya Chanyeol." Ya, I believe you " "Forever ?" " Ever and ever ! All my love is for you,Park Chanyeol"kata Eunmin lalu peluk Chanyeol.

# End of flashback

"Eeeee...dia kiss aku ? Aku percaya dia untuk selama-lamanya ? Aku peluk dia ? Eeeeee....geli !"katanya lalu gosok bibir dan tubuhnya. "Cik,ada yang tak kena ke?"tanya seorang doktor bersama seorang nurse yang baru masuk. "Mm..tak de !"kata Eunmin ,tersengih. Lalu doktor itu pun check suhu badannya dan lain-lain.
"Mm..eondae? Bila saya boleh keluar ?"tanya Eunmin. "Cik ,okay and sihat! Demam dah kebas. Petang ni dalam jam 4 cik dah boleh keluar "kata doktor itu.Eunmin tersenyum.

Petang itu setelah tamat latihan ragbi ,D.O pun lawat Eunmin di hospital.
"Eh,kemas barang? Dah boleh keluar ke?"tanya D.O sebaik sahaja lihat Eunmin sedang mengemas barangnya." Dah!"kata Eunmin. "Kamu dah tak demam?" "Tak,I'm okay! D.O lepas saya habis kemas barang ni , kita lawat Chen nak?"ajak Eunmin. D.O mengangguk lalu tolong Eunmin kemas barang .

Di wad 143...
"Annyeong !"kata D.O dan Eunmin."Annyeong !"balas Jimin,Chen,dan Hyein. "Ni buah tangan untuk oppa dari kitorang !"kata Eunmin sambil beri buah tangan(buah-buahan). "Terima kasih"kata Chen. "Hyung ,cam mana? Okay tak ?"tanya D.O. "Macam tulah dia! Nak buang air besar , nak kena kitorang panggilkan doktor" kata Jimin yang sedang mengupas kulit buah epal untuk Chen. "Mesti sakitkan?"tanya Eunmin . Chen hanya mengangguk dengan muka sedih. "Tak nak saman Jira ke?"tanya D.O. Chen hanya menggeleng."Kenapa tak nak?"soal D.O. "Jangan tanya Kyungsoo. Kitorang dah tanya dia beribu kali, tu lah jawapan dia"kata Hyein sambil suapkan anggur untuk Chen." Apa dia jawab ?"tanya Eunmin. "Jawabnya tak nak menyusahkan Jira sebab kos bayar saman tu banyak bukan sikit"kata Hyein. "Eh,bukan parents dia kaya ke? Omma dia kerja peguam ,appa dia kerja sebagai ketua polis kat daerah Gangnam !" kata Eunmin. "Tulah, unnie dah bagitahu dah dia! Dia keras kepala !!"kata Jimin. D.O hanya menggeleng kepala. "Eh,pastu nak buang air kecik, boleh?"tanya D.O.
"Nak buang air kecik tu boleh , cuma buang air besar je yang masalah sikit"kata Hyein. "Unnie ,tak penat ke?"tanya Eunmin." Apa yang nak penatnya? Kitorang lagi suka tak masuk kelas Mrs Yuri tu! Banyak membebel !"kata Jimin.Hyein mengangguk setuju. "Lagipun dia kata ,dia pun suka kitorang jaga dia. Sebab layanan kitorang ni macam dayang "kata Hyein. Chen mengangguk. "Terima kasih sebab jaga saya"kata Chen sambil mengunyah buah. Jimin dengan Hyein mengangguk. "Habis tu Luhan hyung dengan Sehun macam mana?"tanya D.O. "Macam tulah ! Time kitorang ada masa terluang kitorang pun chatlah ngan diorang"kata Jimin. "Oooo...!"kata Eunmin dengan D.O ,faham. "Eh ,Eunmin kau dah boleh keluar ke?"tanya Chen. "Dah!"jawab Eunmin. "Untunglah ,aku ni bilalah boleh keluar"kata Chen,sedih. Mereka semua hanya senyum. "Mm..
kitorang balik dulu ya?"kata D.O.
"Amboi,macam dah kahwin korang ni!"kata Jimin."Tak delah !"kata Eunmin ,malu. Mereka berdua pun pulang.

LOVE ME RIGHTTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang