Part 22

127 4 10
                                    

3 hari kemudian.
"D.O !"panggil Eunmin dari jauh. D.O yang sedang menuju ke padang ragbi untuk latihan terus menoleh memandangnya. "Kenapa ?"tanya D.O. "Mm...malam besok kamu free tak ?"tanya Eunmin. "Free . Nak ajak saya keluar ek ?"tanya D.O tersengih . "Wah, macam mana kamu tahu ?"tanya Eunmin. D.O senyum. "Kyungsoo !"panggil Luhan dengan Xiumin dari padang. "Okay , saya datang !"kata D.O. "Saya pergi dulu, ya ?" kata D.O sambil cubit pipi kanan Eunmin lalu pergi. Eunmin tersenyum melihat D.O.

Tidak jauh dari situ Jira sedang mendengar perbualan mereka bersama chingu yang sama kelas renang dengannya . "Ouhhh , nampaknya mereka nak keluar besok ? "tanya Jira lalu tersenyum jahat . "Aku akan rancang sesuatu yang sehingga boleh menyebabkan hubungan kau dengan D.O putus "katanya . "Hey , kenapa kau nak sangat diorang berputus ? Kenapa memang tak boleh tengok orang lain happy ek ?" tanya Sandara . Jira terus ketuk kepala Sandara. "Hey , kau tak tahu ke yang dialah penyebab hubungan aku dengan Chanyeol putus !" terang Jira. "Ye ke ?"tanya Sandara. Jira hanya menahan sabar. "Apa-apa sajalah ! Yang pasti rancangan aku mesti berjaya "kata Jira lalu pandang Sandara dengan tersenyum. "Kau boleh tolong aku kan ?"tanya Jira. "Tolong ?"tanya Sandara. Jira hanya tersenyum.

Esoknya (malam) ......
Di dorm namja .
Ketika D.O sedang bersiap , tiba-tiba telefonnya berdering. D.O menjawab panggilan itu. " Ya ?"tanya D.O. "D.O ~! "   "Jira ?"tanya D.O.  "D.O , tolong saya ! Ta...tadi ada peragut ambil beg tangan saya "beritahu Jira sambil menangis . "Jadi ?"tanya D.O. Jira yang berada dalam talian terus membuat muka. "Sa...saya tak ada duit untuk bayar tambang teksi atau bas . Saya takut ~! " kata Jira.  D.O mula menggaru kepalanya. "Aduh , mesti dia nak minta aku hantar dia balik ?! Sekarang dah nak pukul 8 " bisik D.O resah . "Hello , D.O ? Boleh tak kamu hantar saya balik ?"tanya Jira. "Mm...okaylah ! Kamu kat mana ni ? "  "Kat depan club yang bernama Rising Sun ". "Okay , kamu tunggu situ ! Sebentar lagi saya datang "kata D.O lalu tutup panggilan itu.

"Hahhhahaha, D.O ! Senangnya untuk aku tipu kau !" kata Jira ketawa. "Eunmin , ini hanya permulaan . Rancangan aku yang lain kini sedang menyusul namja kau "katanya sambil usap kameranya . Tiba-tiba telefonnya berdering . Dia melihat pada skrin telefonnya tertera nama Sandara lalu dia menjawab  panggilan itu. "Ya ?!"tanya Jira. "Kenapa kau suruh aku tunggu and duduk kat dalam bilik hotel ni ?"tanya Sandara yang sudah menunggu Jira hampir sejam setengah . "Hey , kau tunggu jelah aku kat situ !!" marah Jira lalu tutup telefonnya .

Ketika D.O dalam perjalanan untuk mengambil Jira pulang , telefonnya berdering , dia pun berhentikan keretanya dia di tepi bahu jalan . Dia jawab panggilan itu . "Eunmin ?".  "D.O , kamu mana ? Saya tunggu kamu hampir setengah jam kat sini "kata Eunmin yang menunggu D.O di pondok security guard asrama sekolah . "Mm...Eunmin , nampaknya kita tak bolehlah keluar bersama hari ni sebab ". "Sebab ?"tanya Eunmin. "Saya kena balik rumah hari ni sebab omma saya tiba-tiba sakit hari ni , okaylah bye !" kata D.O lalu tutup panggilan itu . "Mwo ? Jadi ... aku kena pergi ... ". "Eunmin !" panggil Chanyeol tiba-tiba . Eunmin senyum . "Kamu nak pergi mana cantik-cantik ni ?"soal Chanyeol . "Cantik ? Gomawo " kata Eunmin . " Kamu memang cantik di mata saya "kata Chanyeol . Eunmin hanya senyum seperti kerang busuk . "Nak pergi keluar ke ? Kyungsoo mana ?"tanya Chanyeol  sambil masukkan tangannya ke dalam poket baju sweather birunya . "Sebenarnya tadi sepatutnya kami dah pergi keluar jalan-jalan kat sekitar Hongdae tapi tadi bila saya call dia , dia kata dia terpaksa balik rumah sekarang sebab omma dia sakit " beritahu Eunmin. "Jadi sekarang ?"tanya Chanyeol . "Macam tulah ! Balik dorm "kata Eunmin lalu pergi . "Mm...Eunmin !" panggil Chanyeol . Eunmin menoleh . "Kalau awak tak keberatan , boleh saya ajak awak keluar ?" tanya Chanyeol . Eunmin tersenyum .

Di depan Club of the Rising Sun.
"Aduh, lamanya dia !" rungut Jira ."Dahlah tengah haus ni !"kata Jira seperti cacing kepanasan . Tiba-tiba dari jauh dia terlihat sebuah kereta warna putih bernombor plat DKS 365 , dia pun terus titikan ubat penyegar mata pada matanya . D.O keluar dari keretanya. "Jira , are you okay ?" tanya D.O. "Beg saya kena ragut ! Saya tak apa-apaaa ~!" nangis Jira sambil ambil baju D.O ditutup mukanya lalu hembuskan hingusnya pada baju kemeja petak-petak milik D.O.  D.O terpaksa menahan dirinya apabila Jira meninggalkan kesan hingusnya pada kemejanya. "Jira, kita pergi minum dulu , ya ?"tanya D.O. "Baguslah macam tu ! Saya pun tengah haus..."terus dia tutup mulut. "Mak...sud saya boleh "kata Jira sambil tersenyum pahit.

Kamu telah mencapai bab terakhir yang dipublikasikan.

⏰ Terakhir diperbarui: Nov 04, 2015 ⏰

Tambahkan cerita ini ke Perpustakaan untuk mendapatkan notifikasi saat ada bab baru!

LOVE ME RIGHTTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang