Part 6

65 6 0
                                    

"Eunmin ,can you be my girl?"tanya
Kyungsoo sambil memegang kedua-dua tangan Eunmin dengan erat  .
Eunmin tersenyum malu-malu."Eunmin,marhaebwa! Janganlah tersengih"kata Kyungsoo.
"I...will!"jawab Eunmin .Kyungsoo
tersenyum riang."Kyungsoo,saya sangat-sangat sayangkan awak!Tolonglah jangan tinggalkan saya"minta Eunmin.Kyungsoo pun
pegang bahu Eunmin dan berkata
"Eunmin ,I love you too ! Dan saya berjanji bahawa saya takkan pernah sesekali meninggalkan kamu apatah lagi mencari pengganti lain"janji Kyungsoo sepenuh hatinya lalu dia mendekatkan mukanya.Eunmin pula sudah bersedia dengan pejam matanya dan muncungkan bibirnya.
"Hrmm...lambatnya!"bisik hati Eunmin.

"Woi ,mak cik bangun !"kejut Hyein."Kyungsoo ,kenapa lambat ?"tanya Eunmin."Mengigau ke budak ni?"tanya Jimin yang baru habis mandi." Ya kot !Siap panggil nama Kyungsoo lagi"kata Hyein. "Kyungsoo?Dia kenal Kyungsoo ke?"tanya Jimin sambil mengeringkan rambutnya dengan hairdryer. "Mungkin !Hey-hey ,tengok tu !Dia siap muncungkan bibir lagi!"kata Hyein .Jimin melihat.Dia tersenyum."Haa,agaknya kan mungkin dia bermimpi kena kiss dengan Kyungsoo kot"teka Jimin."Kiss ?"tanya Hyein terkejut.
"Guys, aku pergi dulu tau !"kata Jira sambil galas begnya."Okay !Jira, fighting!"kata Jimin."Okay !"kata Jira tersenyum lalu pergi."Yaa , ireona!"kejut Hyein ."Kyungsoo !"panggil Eunmin tidak henti-henti sambil memuncungkan bibirnya."Susahnya nak kejut !"rungut Hyein.Jimin tersenyum jahat lalu dia ambil ambil patung pororo Eunmin dan copkan mulut pororo itu ke mulut Eunmin."Rasakan !"kata Jimin."Hey ,dahlah !Kotor lah patung tu! Habuk tau"kata Hyein sambil rampas patung tu.Jimin terus muncungkan bibirnya tanda merajuk."Haa ,merajuk-merajuk!Sekali unnie tonyoh patung ni kat muka ,barutahu!"kata Hyein.Jimin terus pergi."Hey,bangun!"jerit Hyein .
Eunmin terus sedar ."Kyungsoo"panggil lagi."Hey ,bangun !Kyungsoo-kyungsoo !Dah ,pergi bangun mandi !"arah Hyein lalu pergi bersiapkan diri."Aku mimpi ke ?"tanya Eunmin sambil garu kepalanya yang tidak gatal itu.

Di dewan makan (kantin).
Mereka bertiga pun datang ke kantin itu dengan lengkap berpakaian uniform sekolah dengan skirt petak-petak warna hitam dengan kelabu, kemeja putih ,kot uniform warna kelabu dan tali leher warna merah.
"Guys !"panggil Jimin kepada sekumpulan remaja lelaki yang sedang makan.Mereka semua memandang tersenyum dan mengajak makan sekali.Hyein dengan Jimin terus pergi kepada mereka .Eunmin pula berdiri tercegak di satu sudut kantin kerana dia terlihat orang yang baru dia kenali iaitu Kyungsoo.

"Mana Eunmin?"tanya Jimin."Siapa Eunmin ?"tanya Kai."Eunmin ,dia roommate baru kitorang and dia student baru kat sini"beritahu Hyein."Ajaklah dia makan sekali"kata Tao."Eunmin !Eunmin !"panggil Jimin.Mata Eunmin asyik memandang Kyungsoo yang sedang makan .Entah kenapa tiba-tiba dia terasa gementar semacam.Dia pun terfikir untuk ke tandas tiba-tiba dia terlanggar seseorang.Eunmin mengangkat mukanya.Dia terkejut dan besarkan matanya."Ka...kamu...Eunmin kan?"tanya seseorang yang amat dan teramat dikenalinya selama ini iaitu Chanyeol ,ex-boyfriendnya."Bu...bukan !"kata Eunmin lalu pergi kepada chingunya.
"Itu...Eunmin kan ?"tanya Chanyeol .

"Kenapa pulak ni?"tanya Jimin kerana Eunmin duduk berhimpit di sebelahnya."Di...dia"kata Eunmin."Siapa ?"tanya Jimin."Belakang tu!"kata Eunmin.Jimin dengan Hyein terus menoleh belakang."Chanyeol ke?"tanya Hyein. Eunmin mengangguk."Chanyeol ?Mana dia ?"tanya Luhan sambil mencari .Dia pun tersenyum kerana terlihat Chanyeol."Chanyeol !"panggil Luhan.Chanyeol pun tersenyum lalu mendekati mereka semua."Aduh, kenapa lelaki tu panggil Chanyeol ?"tanya hati Eunmin lalu dia terlihat Kyungsoo di depannya.Dia pun duduk di sebelah Kyungsoo."Eh ,apa ni?"tanya Tao kerana Eunmin tiba-tiba  menyelit diantara nya dengan Kyungsoo."Tepilah!"kata Eunmin kepada Tao.Kyungsoo hanya memandang Eunmin duduk di  sebelahnya."HEYY!"marah Tao lagi kerana Eunmin rampas makanannya."Lambat datang ?"kata Suho."Ouhh ,tadi ada hal sikit dengan Mr Yesung"kata Chanyeol sambil letak makanannya di atas meja dan duduk bersama mereka."Hai ,Kyungsoo !"sapa Eunmin."Hai !"balas Kyungsoo.Eunmin pun mula berbual kosong dengan Kyungsoo sepanjang bersarapan itu.Segala gelak tawa didengari mereka semua."Wah ,I'm
shock !Aku tak pernah pun tengok Kyungsoo ketawa macam tu !Apatah lagi dengan yeoja yang baru dia kenal"kata Baekhyun.Chanyeol hanya melihat Eunmin gelak ketawa dan bergurau senda dengan Kyungsoo."Dah lama aku tak lihat senyuman manis dia"bisik Chanyeol.

Di kelas gimrama.
"Tengok reaksi tadi kau macam rapat je dengan Kyungsoo"tanya Jimin.
Eunmin hanya tersenyum-senyum.
"Eunmin !Tadi kau tidur mimpi si Kyungsoo tu ke?"tanya Hyein sambil melakukan gimnastiknya dengan  belantan. "Wah ,macam mana korang tahu aku mimpi Kyungsoo ?!"tanya Eunmin. "Tak payah tanya .Kitorang dah tengok semuanya !"kata Hyein.Eunmin berasa pelik."Tadi masa kau tidur ,tak habis-habis panggil Kyungsoo.Pastu siap muncung-muncungkan mulut!Kau mimpi dia kiss kau ke?"tanya Hyein.Eunmin tersengih."Mm...kalau
aku cakap ni tolong jangan bagitahu sesiapa tau !"minta Eunmin."Termasuk Jira ?"tanya Jimin.Eunmin mengangguk."Sebenarnya aku dah jatuh cinta kat dia!"kata Eunmin dengan perlahan."Oh my god !"kata Jimin dengan Hyein."Kenapa?Kitorang tak sesuai ke?"tanya Eunmin."Si..siapa cakap tak sesuai? Sesuailah korang bersama .Lagi pun untuk pengetahuan kaulah ,dia seorang yang baik tau!"kata Jimin.'Keurae?"tanya Eunmin tersenyum.

LOVE ME RIGHTTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang