Di bilik persalinan baju namja.
"Kyungsoo ,bukan main lagi kau ketawa dengan pelajar baru tu!"kata
Suho ."A-a ,dengan kitorang kau tak pernah pun ketawa macam tu !"kata
Baekhyun sambil memakai baju jersi ragbinya.Kyungsoo hanya tersenyum."Sejak bila korang jadi chingu?"tanya Sehun."Semalam"jawab Kyungsoo."Jadi ,yeoja semalam yang dengan Kyungsoo tu Eunmin?"tanya hati Chanyeol."Nampaknya Kyungsoo ni pesaing aku "bisiknya lagi.Petang itu di bilik.
"Dah balik !"kata Jira lemah semacam."Eondae ? Dapat medal gold ke ?"tanya Hyein dengan Jimin."Tak dapat"jawab Jira ."Nae ?Habis tu kau dapat apa ?"tanya Eunmin."Just ...gangsa je yang aku dapat"kata Jira."Tak pelah ,kau kan masih ada lagi 2 bulan lagi untuk pertandingan Miss Korea Ocean tu!"pujuk Jimin.Jira hanya tersenyum lemah."Janganlah buat muka moyot macam tu! Ni ada tak baju-baju kotor?"tanya Eunmin."Kenapa ? Nak tolong cucikan kat dobi ke?"tanya Hyein.Eunmin mengangguk.Mereka pun beri pakaian kotor masing-masing kepada Eunmin.Eunmin terus pergi ke dobi."Ha,tengok tu!"kata Jira kepada Hyein."Kenapa?"soal Hyein."Mujur kita ada roommate yang rajin macam tu! Tak macam orang tu (Jimin) ! Time dia jadi maknae dulu ,semua pakaian dia, kita yang kena bawak pergi cuci kat dobi"perli Jira.
"Memang ! Kita memang sangat beruntung dapat roommate serajin macam tu"kata Hyein. Jimin menunjuk muka marahnya."Perlilah sampai korang puas hati ! I don't care!"kata Jimin lalu pergi ke katilnya dan baca majalah sukan kesukaannya.Jira dengan Hyein hanya tersenyum melihat Jimin merajuk.Di dobi....
Eunmin duduk di kerusi sambil bermain game kesukaannya,candy
crush.Sesekali dia bangun melihat time pada washing machine sama ada pakaiannya sudah siap dibasuh atau belum."Masih lagi main candy crush ?Kamu memang tak berubah dari dulu kan?"kata Chanyeol yang tiba-tiba berada di situ."Chan...Chanyeol!"kata Eunmin gagap.Chanyeol hanya senyum lalu dia masukkan pakaian kotornya ke dalam washing machine .Dia terus duduk di sebelah Eunmin. Eunmin terus jarakkan dirinya .Chanyeol hanya tersenyum melihat Eunmin menjauhkan diri daripadanya. Eunmin hanya diam sambil menggenggam telefon bimbitnya .Jantungnya berdegup kencang.
"Macam mana dengan ahjuma?Dia sihat?"soal Chanyeol."Si...sihat!"jawab Eunmin.Mereka berdua terus berdiam membisu.Tiba-tiba washing machine Eunmin berbunyi menandakan masa mencuci dan mengering sudah tamat.Dia pun ambil semua pakaiannya dan dimasukkan ke bakul putihnya.Eunmin pun pergi tanpa berkata apa-apa pada Chanyeol.Tiba-
tiba Chanyeol memeluknya dari belakang.Eunmin terkejut dan tergamam."Chanyeol ,tolong lepaskan saya"minta Eunmin dengan baik."Kamu tak ingat ke ?Kitakan pernah selalu berpeluk macam ni!"kata Chanyeol. Eunmin terus pusing belakang dan tampar Chanyeol.Air matanya hampir mengalir tapi ditahan.Chanyeol memegang pipinya yang berkesan
tapak tangan itu."Chanyeol,kita berdua dah tak de pape hubungan
dah!We are nothing!"kata Eunmin.
"Eunmin,saya minta maaf apa yang dah berlaku dengan hubungan kita sekarang.Tapi sekurang-kurangnya bagilah saya one more chance" minta Chanyeol. "Dah terlambat! Dari dulu lagi sepatutnya kamu merayu !5 years ago!Sekarang...kamu dengan Song Jira ,my bestfriend!"kata Eunmin .Serius."Eunmin ,masih belum terlambat lagi ,kenapa susah sangat kamu nak terima saya ?Now ,I'm yours"kata Chanyeol."How about Jira?Kamu nak tinggalkan dia?She's your girlfriend!
Saya tak nak buat semua ni,dia chingu saya sejak dari sekolah tinggi lagi.Mana boleh saya tikam dia dari belakang"kata Eunmin.Chanyeol
tersenyum."Ouhh ,habis tu yang 5 tahun dulu tu Jira tak tikam kamu dari belakang?"tanya Chanyeol. Eunmin terdiam.Chanyeol mula pegang tangan Eunmin. Eunmin terus lepaskan tangannya ."Semua ni sebab Kyungsoo ke?"tanya Chanyeol terus-terang.Eunmin terkejut."Eo...eotteoke ara ?"tanya Eunmin."Jadi ,memang betullah kamu suka si kerdil tu?"tanya Chanyeol . Eunmin terus tampar Chanyeol."Jangan pernah sesekali kamu hina dia . Sekurang-sekurangnya dia lebih comel daripada kamu ,wa...walaupun dia agak pendek daripada kamu!"kata Eunmin lalu pergi.
KAMU SEDANG MEMBACA
LOVE ME RIGHT
FanfictionPerasaan cinta antara satu sama lain mula berputik di hati Kyungsoo (pelajar sukan ragbi) dan Eunmin ( ,seorang pelajar baru gimrama di Asrama Sukan Seoul)sejak hari pertama berkenalan .Kyungsoo mula menyukai Eunmin apabila terlihat senyuman manis m...