the good life

67 12 70
                                    

"Artık yorumlarınız bittiyse yarışma hakkındaki detayları anlatacağım."

Müdürün bunu demesinden sonra üçü de dikkatle dinlemeye hazırdı.

"Liseler arası bir bilgi yarışması var , normalde en başta 12. sınıflar için planlanıyordu ancak sınav senesi olduğundan fazla itiraz geldi. 9. Sınıflar ise okulun yenileri, üstlerine gitmek istemedik. 11. sınıfların ise yarışma haftası okul gezileri var. Bu yüzden siz 10. sınıflar arasında yarışma yapılmasına karar verildi.

Müdür soluklanıp açıklama yapmaya devam etti.

"Biraz önceki telefonda yarışmayı düzenleyen görevlilerle konuşuyordum. Siz seçilenler en sonki deneme sınavında ilk üçe girmeyi başardınız, gerekirse yedek olarak 4. kişiyi de seçebiliriz. Normal derslerinizin yanı sıra genel kültür soruları da olacak. O konuda sizi müdür yardımcınız Louisa Hanım'ın ellerine teslim edeceğim. Hiçbir genel kültür sorusunu kaçırmayacağınıza emin olacağız böylece. Şimdi soracak sorusu olan var mı ?"

Edgar yavaşça elini kaldırıp
"Yarışma ne zaman ?" diye sordu.

"Bunu hatırlarttığın iyi oldu , aklımdan çıkmış, haftaya pazar günü öğleden sonra olacak. Merak etmeyin , okuldan benim ve müdür yardımcınızın arabasıyla gideceğiz. Birkaç da seyirci getirme zorunluluğu var her okulun." diye yanıtladı müdür.

Böylece Margaret'ın aklındaki nasıl gideceğim sorunu direkt çözülmüş oldu. Rahat bir nefes alacaktı ki Nathaniel bir soru sordu.

"Dördüncü bir kişiden bahsettiniz, eğer alınacaksa bu kim olacak acaba? Onun da bizimle çalışması gerekmez mi ?"

Margaret bunu istemese de Nathaniel'ın haklılığını kabul etmek zorundaydı. Kendisi de merak etmiyor değildi.

"Açıkçası emin değilim ama son denemeye göre seçeceğiz büyük ihtimalle, dördüncü kim olduysa o kısacası."

"Peki hocam , teşekkürler." dedi Nathaniel ve hafiften sırıtmaya başlamıştı.
Margaret kendinden sonradakilerin listesine pek dikkatli bakmamıştı doğrusu, hafızasını zorlamaya çalıştı.
"Lütfen aklına gelen ilk isim olmasın." dedi

Müdürün "Çıkabilirsiniz" ikazıyla odadan ayrıldılar. Margaret'ın yönü deneme listesinin asıldığı okul panosuna doğru gitmek oldu.

Korktuğu başına gelmişti işte, cidden de oydu. Bir işi de ters gitmese şaşardı zaten. Şimdi anlaşılmıştı Nathaniel'ın sırıtmasının sebebi. 4. kişi sizlerin de tahmin edebileceği üzere, Agatha Chritstie'ydi.

"Benim adım da Margaret'sa eğer ne yapar ne eder o yarışmaya katılır, senin asla gitmene izin vermem." diye geçirdi. "Zaten Nathaniel ile takım olmak gibi bir saçmalıkla uğraşırken ikinci bir kişiyi de çekemem."

Öğrenci zilinin çalmasıyla sınıfına geri döndü , derse geç kalmamak için hızlandı.
Neyse ki tam vaktinde yetişmişti,ondan beklenildiği gibi.

***
Eve vardığında Margaret üstünü değiştirdi, duş aldı ve odasına kapandı. Bugün hakkında biraz düşünmesi gerekiyordu kendi kafasında. Bugünün mental olarak zor geçtiğini itiraf etti kendine. Bir anda tüm kötü düşünceler kafasında uçuşmaya başladı her zamanki gibi. Yapmaması gerektiğini biliyordu aslında ama zihni ona inat ederek gibi davranıyordu yine.

Hayatı daha ne kadar böyle devam edecekti? O kadar sıradandı ki kendinden bile bıkmaya başlamıştı yavaş yavaş. Bu yönünü kimse bilmezdi okuldakilerden. Her zaman güçlü bir görünümü vardı dışarıya karşı. Neler yapmayı biliyordu , neleri severdi ? Mutlu olmak için neye ihtiyacı olması gerekiyordu ki...
Kendinden çocukluğundan ve gençliğinden bir sürü şey feda etmemiş miydi zaten ? Daha ne kadar şeyi feda etmesi gerekiyordu, bilmiyordu.

street lamp | hawmitch Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin