Chapter 2

111 11 0
                                    

Kinshi, Akashi dan Aoishi bergegas untuk mendapat semula wanita-wanita mereka. Masing-masing berlutut disisi kekasih mereka yang tidak sedarkan diri. Tubuh mereka dipenuhi luka dan darah. Lebam semakin membiru sangat meremukkan hati mereka.

"Mereka mengalami kecederaan yang serius dan juga kehilangan darah yang teruk. Saya tidak mampu berbuat apa-apa lagi." Tsunade bersuara lemah.

"Maaf.." Shizune dan Sakura serentak bersuara. Ketiga Oinin itu rebah menunduk di sisi mereka.

Kemudian Aoishi melakukan satu segel tangan dan muncul seorang wanita cantik yang mengejutkan mereka. Pemburu itu terus menarik wanita itu untuk melihat keadaan kekasihnya.

"Lakukan sesuatu tolong-" Dia mengabaikan maruahnya sebagai pemburu dengan merayu wanita asing yang tiba-tiba muncul. Wanita itu jelas memandang sayu sambil menggelengkan kepalanya kepada Aoishi.

"Tolong lakukan sesuatu! Awak boleh-" Kemudian dia terdiam dan rebah kalah. Wanita asing itu mendekati Aoishi dan menepuk lembut wajah bertopeng lelaki itu dalam isyarat maaf kemudian menunduk kepada Kinshi dan Akashi lalu meletus bersama kepulan asap dan hilang.

Reaksi tubuh pemburu benar-benar kalah lalu menarik wanita tercinta mereka ke dalam pelukan dan masing-masing dari mereka menarik sedikit topeng mereka untuk mendedahkan hanya mulut lalu mengucup penuh kasih di dahi wanita malang yang kehilangan nyawa.

"Kita akan menguburkan mereka bersama shinobi yang gugur" Hokage wanita itu berkata lembut. Apabila ketiga Oinin itu kembali membetulkan topeng mereka semula.

"Maaf tetapi kami akan menghantar mereka pulang kepada keluarga mereka yang menunggu." Kinshi bertegas dia tahu dia akan mengingkari perintah Hokage lagi.

"Awak bertiga tidak akan ke mana-mana sehingga saya mendengar segala penjelasan. Lagipun kamu bertiga mengalami luka berat dan perlu dirawat" ketiga Oinin itu terdiam. Tapi mereka yang berada berdekatan dapat melihat air mata yang menitis dari sebalik topeng hitam mereka.

Rambut mereka masing terdapat darah yang mengalir. Dua diantara mereka memiliki rambut yang panjang tetapi kelihatannya rambut Kinshi lebih panjang dan melepasi bahunya dalam ikatan eker kuda.

'Ruka, bagaimana?' Izumo mengunakan Jutsu telepati kepada Iruka dan Kotetsu.

'Saya tidak peduli, Miya akan dihantar pulang. Saya mesti bertanggungjawab atas kehilangannya dan berhadapan dengan Oyakata-sama'

"Saya setuju!' Kotetsu berpihak kepada Iruka dan Izumo terpaksa menurut. Mereka bertiga berdiri sambil membawa mayat wanita mereka ke dalam pelukan.

"Maaf, kami akan pergi dan akan kembali untuk menerima segala hukuman atas ingkar arahan" Iruka bersuara. Kemudian mereka bertiga berkelip pergi.

Sepantas itu juga, Tsunade mengarahkan ANBU untuk mengejar mereka dan menangkap tetapi malang apabila ANBU telah kehilangan jejak mereka dalam sekejap mata.

_________________________

Sebulan kemudian, Jōnin berkumpul untuk perjumpaan rutin bulanan mereka. Dalam masa yang mereka turut mencari di mana perginya Oinin Buntai yang hilang tanpa kesan.

Tsunade juga hampir mengisytiharkan mereka sebagai ninja pelarian tetapi malangnya identiti mereka masih menjadi misteri untuk wanita itu mengeluarkan arahan tersebut

"Baiklah, untuk terakhir kali, jika tiada apa-apa saya akan..." kata-kata itu terganggu dengan ketukan pintu kemudian pintu terbuka dan berdirinya shinobi yang telah mereka cari.

Masing-masing menoleh melihat tiga Oinin melangkah masuk. Keadaan mereka sangat mengerikan. Jelas sekali luka yang tidak dirawat dan bau busuk darah dan lumpur bersatu. Mereka seperti tidak mampu untuk berdiri lagi.

ひみつ - HimitsuTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang