4. Bölüm

259 47 265
                                    

02.07.2013

Yer Suriye sınır bölgesi; teröristlerin esir alıp kaçırdığı göçmenleri kurtarmak için buradaydık.

"Kardeşim hazırmısın? Yarım saat sonra başlıyoruz." İçeride telefonu ile uğraşan Beyza'ya seslendim.

Yüzü gülüyordu,anlaşılan her zamanki gibi operasyon öncesi Fatma teyzeyle mesajlaşıyordu.

"Tamam geldim, annem işte sana da dualar okuduğu için biraz uzun sürdü " güldüm. Fatma teyzemin her zamanki halleriydi.

"Sağolsun selam söyleseydin " gülümseyerek onayladı beni "söyledim canım ' Pelin kızıma söyle o da dikkat etsin' dedi hatta"

Kıkırdadım " benim annemin de sana selamı var. O da bolca dualar etti" başını salladı.

"Bu analarımızın duaları da olmasa çoktan öteki tarafı boylamıştık" koluna vurdum.

"İçimde bir sıkıntı var Beyza nedense bu operasyonda bir şeyler olucak gibi"dikkatle bana bakmaya başladı.

"Hayrola inşallah senin içine o sıkıntı düştüğü an birini şehit veriyoruz Pelin, ama sen yinede içini rahat tut sağ sağlim döneceğiz"

Dönemedik hepimiz oradan sağ sağlim dönemedik şehit verdik Yüzbaşı Beyza Aksoy'u o gün şehit verdik...

***********

"Abla! Gelsene neden orada dikiliyorsun?" Leyla'nın seslenmesi ile düşüncelerimden ayrıldım.

Balkondan bana doğru heyecanla sesleniyordu onun seslenmesi ile annemde balkona çıkmış şaşkınlıkla bana bakıyordu bahçe kapısından içeri girip yanlarına ulaştım.

"Sabrın sonu selametmiş hoşgeldin kızım" diyen anneme sarıldım.

Geri çekildiğimde " görev bitti mi?" Gülümsedim " bitti anacım bitti" gözlerinde ki rahatlama ve özlemle nefes verdi.

"Anneciğim izin verirsen biraz da ben ablama sarılayım. Onu özleyen tek kişi sen değilsin hatırlatırım" Leyla annemi hafifçe kenara iterek kollarını boynuma doladığın da bende kollarımı beline sardım.

"Hadi içeri de devam edersiniz, soğuk dışarısı üşümeyin" Leyla'yı kolumun altına alıp annemin arkasından içeriye geçtik.

Salonda kurulu olan masayı görünce gülümsedim.

"Zamanlamam her zaman ki gibi mükemmel" montumu çıkartıp asması için Leyla'ya verdim.

"Keşke gelmeden önce haber verseydin kızım bir iki çeşit daha hazırlardık. " Annemin alnından öptüm.

"Bir önemi yok ki anacım yaptığın her şeyi yerim ben ister eksik olsun ister fazla farketmez benim için"

"Ay daha fazla dayanamayıp söyliyeceğim" diye annemle arama giren Leyla'ya göz devirdim.

"Benim kızımın ablasına müjdeli bir haberi var." Anneme baktığımda o da heyecanlı duruyordu. Kaşlarımı çatarak Leyla'ya döndüm.

"Ne müjdesi? öyle müjde falan yok ben seni kimseye vermem. Aklından çıkart bunu." Annem gözlerini devirdi.

"Allah Allah damadımın bunun elinden çekeceği var" başımla onayladım "aynen öyle anacım"

"Aman abla o daha sonra asıl müjde o değil"nefes verdim.

""Uzatmayın da söyleyin hadi!"

Annemle Leyla kısa bir süreliğine bakıştı.

"Benim kızım savcılık sınavını kazandı." Ufak bir çığlık atan Leyla'ya şaşkınlıkla baktım.

Al SancakHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin