12. Bölüm

75 8 0
                                    

Diğerlerinin yanına döndüğümüzde Cengiz merakla sordu "Ne yaptınız halledebildiniz mi?" Selim alayla baktı ona" tabii ne sandın" gözleri kısa bir süreliğine Aras'a kaydı "yanımızda Aras gibi deniz cevheri varken halletmez olur muyuz?"

Aras bir yandan üstünü değiştirirken Selim'e cevap vermeyi ihmal etmedi "Görevimiz neyse onu yaptım komutanım" sessizce beklerken adamların çoğalmasıyla Selim"hareketlenme var çıkacaklar" demesiyle telsizden arkadakilere seslendim.

"Bora, Hüseyin jammeri gördüğünüz yerde imha edin sonra da Selim'lere katılın " Selim ile Cengiz'e döndüm "hadi hazır olun gidiyoruz" dediğim şeye Cengiz güldü "işte en sevdiğim kısma geldik, mahalleyi ayağı kaldırma vakti beyler" sonra bir şey hatırlamış gibi kaslarını kaldırarak bana döndü "ve komutanım" dediği şeye güldüm, 'beyler' kısmına kısmına beni de kattığını farketmiş ve beni 'bey' kısmından ayırmıştı.

Ciddileşip ayağı kalktığım da diğerleri de kalkıp yavaşça ilerlediğin de hâlâ acele ile üstünü değiştirmekle uğraşan Aras'a döndüm "Aras sen burada kal" onu burada bıraktığım için hevesi kırılmıştı yine de "emredersiniz komutanım " diyip kalktığı yere yavaşça oturdu.

  Hangarın etrafına dağıldığınımız da Novak ve adamlarının dışarı çıkması ile telsizden Bora'nın sesi duyuldu "komutanım jammer görüldü" hemen telsize dokundum " patlat Mustafa" verdiğim emirle patlama sesinin gelmesi bir oldu.

Novak ve adamları korku ile yere yatarket vakit kaybetmeden " atış serbest" diye bir emir daha verdiğimde kısa bir çatışma yaşandı.

Selim acele ile "kaçıyorlar hangara girdi Novak" silahımı indirip "içeri giriyoruz" önde ben arkamda Mustafa ve Hüseyin ile ilerlerken diğerleri bir kaç metre arkamızdan geliyordu.

Sessizce hangara girdiğimiz de etraf da sessiz ve kasalar, variller harici boştu. İstihbarat için kullandığımız telefin çalınca silahı indirip cevapladım "emredin komutanım"

Benim sakin sesime karşılık albayın sesi telaşlı geliyordu"bomba var Pelin bomba! Hemen çıkın oradan çabuk"

Demesiyle şaşırmaya bile fırsat bulamadan telefonu kapatıp "bomba var çabuk çıkıyoruz" girdiğimiz kapılara döndüğümüz an kapıların hızlıca kapanmasıyla sesssizce bir küfür savurdum toplam dört kapı vardı ve hepsi aynı ayna kapanmıştı.

Bora ve Mustafa kapıları açmak için çabalarken öylece izliyordum onları, olaylar o kadar hızlı gelişmişti ki anlık algılarım kapandı tepki dahi veremez oldum.

Cengiz beni farkedip koluma dokunduğunda kafamı iki yana sallayarak kendime gelmeye çalıştım ve daha fazla endişelenmemesi için kendimi zorlayarak gülümsedim. Bu hangar Beyza'yı şehit verdiğim yere çok  benziyordu bu yüzdendi bu halim Cengiz'de bunun farkındaydı.

"Açılmıyor komutanım" Bora'nın seslenmesi ile Selim ile saniyelik bakıştık. Dışarıda sadece Aras vardı, ona 'sen burada kal' dediğim için o hariç hepimiz burada mahsur kalmıştık, Aras bize uzaktaydı bu yüzden farketmemiş olmalıydı ya da benden bir emir bekliyordu bilmiyorum kafam çok karışık, aldığım nefesler ciğerime batmaya başlamıştı.

Beyza'nın yüzü gözümün önünden gitmiyordu, tim hâlâ kapıları zorlarken İsmail abinin seslenmesi ile kendimi zorlayarak dikkatimi ona verdim. Variller in arkasında yere bakıyordu.

"Komutanım burada bir şey var, tünel olabilir" hızla oraya ilerledik "aç çabuk aç" dememle kapağı kaldırdı, burası cidden tüneldi. Önden İsmail abi girdiğinde arkasından bizde girdik.

Henüz bir kaç adım atmışken bomba patladı, hangar sallanırken yere eğildik, patlamadan dolayı dumanlar rahatsız etmeye başladığın da İsmail abiye baktım ve devam etmesini söylediğim de dikkatle ilerlemeye devam ettik.

Dışarıya çıktığımız da bende dahil duman yüzünden öksürüyorduk. Cengiz elinde ki matarayı bana uzatırken konuştu "bu bomba da nereden çıktı? Resmen oksijen oluyorduk" söylediği şeye göz devirip mataradaki sudan bir yudum alıp ona geri uzattım, derin bir nefes alarak temiz havayı içime çektim.

Selim'de su içtikten sonra Cengiz'e cevap verdi "eğer İsmail abi tünelin girişini tesbit etmeseydi işte o zaman oksijen olurduk" onu başımla onaylayıp İsmail abiye döndüm "sağol abi, hayatımızı kurtardın" Bana bakmadan cevapladı " ne demek komutanım görevim"

Dumanın etkisini üstümüzden attıktan sonra Novak'ın peşine düştük, ben geride ilerlerken önde giden İsmail'in durmasıyla biz de durduk "ayak izleri burada değişmiş komutanım" demesiyle sıkıntılı bir nefes verdim. Bu adam cidden tilki gibiydi "takip ettiğimizi anlamış olmalılar" cümlemi tamamladığım an önümüze atılan bomba ile sioer aldık.

Şerefsizler bombalar ve makinalı tüfekle saldırıyorlardı, başımızı dahi çıkartamıyorduk. "Ulan bir kere de adam gibi savaşın lan! Bir kere..." Sinirle söylenen Cengiz'in ne durumda olduğuna bakamıyorum, burnunu uzatsam vurulacaktım.

Makinalı tüfeğin durması ile bekledik telsizden gelen "pençe 11: komutanım ben geldim" konuşan Aras'tı makinalı tüfeği kullanan adamları indirende oydu.

Rahat bir gülümseme ile time seslendim "atış serbest beyler" bizde onlara karşılık vermemizle novakinbir iki adamıyla kaçtığını farkedip peşlerine takıldım.

Ormanlık alanda adamlara sıktığım da Novak'ın ağaç dibine saklandığını ve mermisinin bittiğini görmemle adımlarımı yavaşlattım, ne olur ne olmaz diye çok yaklaşmadım.

"Bu kadar koşuşturmaya değdi mi? Bak yine yakaladım seni Novak" bana hiç bir şekilde cevap vermedi. Elinde ki tabancayı atıp ayağı kalktığında yüzüme yumruk savurdu, ama rahatça bu hamlesinden kurtulup silahla yüzüne vurduğun an yere düştü salak.

Tek ayağımla kalkmasını engellemek için bastığım da "Bars... Sana yerimi Bars söyledi değil mi?" Dediğin de yüzümde mimik dahi oynamadan cevapladım"kimden bahsettiğini bilmiyorum, ama bizi buraya sen getirdin. Ameliyat sırasında üstüne takip cihazı yerleştirdik" pis pis sırıttı"zekice" dediği şeye bende sahte bir gülüşle karşılık verdim "bence de "

Dediğimde hâlâ gülüyordu" füze rampasını imha ettiniz ama... Bu iş birada son bulmayacak Pelin yüzbaşı" kafasını biraz yukarı kaldırıp devam etti "füze patlayacak" kahakaha attığında sinirle silahı göğsüne bastırdım acıyla kaldırdığı kafasını geri yere koydu.

"Füze nerede?"  Bir süre cevap vermediğinde silahı tekrar bastırdım inleyerek cevap verdi.

"Suriye'de"...


******************

Evetttt yeni bir bölüm sonu dahaa 😊

Umarım beğenirsiniz.

Oy ve yorum atmayı unutmayın lütfennnnnn 💜🧚🏻‍♀️




Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Feb 05 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

Al SancakHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin