15. Het donker van verlaten gebouwen

16 3 5
                                    

Toen ik dit plan bedacht, had ik niet verwacht tot hier te komen

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Toen ik dit plan bedacht, had ik niet verwacht tot hier te komen. Een legende opsporen leek me niet al te makkelijk. Vandaar ook dat ik nu eigenlijk geen idee heb wat ik moet zeggen. Hoe leg je iemand uit dat je hun hulp nodig hebt bij het opsporen van de engel waar je stiekem een relatie mee hebt, die pas is ontdekt, waardoor eerdergenoemde engel mogelijk in gevaar is?

Ik besluit voorzichtig te werk te gaan. Het lijkt me niet nodig om meteen al mijn geheimen prijs te geven. 'Je kan teleporteren, toch? Dat is waarom je overal en nergens bent.'

Nayara bestudeert ongeïnteresseerd haar perfect gelakte nagels en humt instemmend.

'Ik wil dat je me naar de Aarde brengt en weer terug.'

Nu kijkt ze op. Haar blik glijdt over me heen, alsof ze niet gelooft dat ik het meen. 'De Aarde? En wat heeft iemand als jij daar te zoeken?' Ze probeert het luchtig te laten klinken, maar ik heb zo ook mijn trucjes achter de hand. Ik voel haar opwinding. Ze lijkt me iemand die alles ziet als een soort spel.

'Als je dat kan tenminste, anders moet ik iemand anders vinden.' Ik weet dat er limieten zitten aan teleporteren. Voor zover ik weet zijn er twee manieren om ergens heen te kunnen teleporteren. Ofwel je moet de plek kunnen zien, ofwel je moet er eerder zijn geweest. Het is een gok om aan te nemen dat ze ooit op Aarde is geweest.

Ze snuift. Ik weet niet of ze dat doet om het belachelijke idee dat ze het niet zou kunnen of om het belachelijke idee dat ik iemand anders hierom zou kunnen vragen. Zij weet net zo goed als ik dat ik hier niet zou zijn als ik andere opties had. 'Laten we zeggen dat ik dat kan, wat krijg ik ervoor terug?'

Ik grijns. 'Behalve een excuus om de Aarde af te struinen? Je weet wie ik ben. Ik kan aan genoeg geld komen.'

Ze klakt afkeurend met haar tong. 'Geld is zo saai. Ik hoopte dat je met iets beters zou komen.' Ze houdt haar hoofd iets schuin en lijkt even na te denken. 'Eerlijk gezegd hoef ik er niks voor terug, niet op die manier. Het enige wat ik van je wil is een geheim.' Haar ogen vernauwen zich. 'Ik wil de zekerheid dat je hier niet bent om me te verraden. Ik wil iets van je weten wat jou kan ruïneren.'

Ik grinnik. 'Dat lijkt me niet al te moeilijk.'

Nayara trekt haar rechterwenkbrauw op. 'Oh?'

'Ik wil dat je me naar de Aarde brengt,' zeg ik en ik zie dat ze me wil onderbreken, maar ik ben haar voor, 'om op zoek te gaan naar een engel.' Ik kan haar interesse voelen groeien, haar honger naar mijn geheimen.

'En als ik het niet doe?' vraagt ze. Ik geloof dat ze bluft. Dat ze me wil zien spartelen. Het lukt haar nog ook. We weten allebei dat zij mijn enige optie is.

'Alsjeblieft,' zeg ik. Voor het eerst klinkt er iets van de emoties die ik verborgen probeerde te houden door in mijn stem. De afgelopen dagen hebben echter hun tol geëist. Ik weet niet wat ik moet als ze me niet helpt.

Vind Me in het DonkerWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu