Budayakan VOTE dan
COMMENT!.
REASON TO RUN!
.
.Happy Reading~
.
Sejong High School.
Sekolah ini cukup besar bagi ukuran sekolah yang bermasalah. Di sebelah kanan sekolah, terdapat lima bangunan, masing-masing mempunyai 3 tingkat.
Cukup besar untuk merasa angin selepas menaiki tangga berliku tetapi juga mempunyai pemandangan yang bagus jika pelajar mengikuti kelas di tingkat atas.
Bangunan putih itu memantulkan cahaya pagi dan sayu dengan hujan, rupa yang menarik bagi salah satu sekolah yang biasa. Bangunan-bangunan itu dikelilingi oleh sebuah kafeteria, disambungkan dengan lorong panjang dengan tingkap untuk melihat di luar.
Terdapat taman di luar kafeteria dengan pokok-pokok besar yang menawarkan teduhan yang cukup bagus untuk berehat.Tempat letak kereta yang besar terletak betul-betul di samping bangunan tempat pelajar mengambil kelas.
Sekolah ini pada dasarnya sekolah yang cukup buruk. Banyak pelajar yang bermasalah, tidak mengikuti aturan sekolah dan melawan guru. Rata-rata pelajar disana juga berasal dari keluarga tidak berkemampuan, biarpun begitu ada juga pelajar dari golongan kaya.
Alasannya tentu saja kerana ingin menikmati kebebasan dan kedamaian.
Tidak cuma sistemnya yang bebas, pelajar juga tidak akan terus ditekan untuk belajar. Meski para guru tetap menjalankan tugas mereka dan memberi hukuman tapi itu tidak mengubah sekolah Sejong adalah syurga bagi anak-anak muda yang ingin bebas dari dunia.
Tak pernah satu hari pelajar tidak melakukan kesalahan, itu sudah menjadi makanan guru sehari-hari.
Dan ini adalah salah satu dari hari itu.
"Sial aku terlambat!"
Seorang lelaki sedang berlari ke kelasnya, tahu betul dia sudah lewat, dan guru kelasnya ini langsung tidak menyukai orang yang datang lewat. Beg galasnya melantun sambil berlari ke kelas, naik ke tingkat atas secepat mungkin.
Yeo Doohan.
Beberapa guru mengenalnya sebagai seorang pelajar yang cukup tidak terkawal. Tidak pernah dalam sehari tidak membuat kekacauan dengan kelas sebelah, sifat pemarah dan keras kepalanya menjadi sebab utama dia selalu masuk ke ruang guru sepanjang masa.
Dia sentiasa suka memakai beanies untuk menutup tindikannya. Bukan tidak dibenarkan tetapi nampaknya Doohan lebih suka berpenampilan sederhana semasa kelas, kerana di luar dia suka mempamerkan perhiasannya.
Rambutnya yang berwarna hitam dan panjang sedikit itu terpaksa sentiasa diselak ke belakang jika dia tidak mahu menutupi matanya ketika dia berlari. Doohan fikir itu adalah salah satu gaya terbaiknya, itu dan mata abu-abunya.
Walaupun satu perkara buruk tentang terlalu banyak tindikan ialah ia memerlukan masa untuk membersihkan dan memakainya pada waktu pagi. Dia mempunyai lima tindikan di telinga kanannya, dan kira-kira lapan di sebelah kiri. Heliks, lobus, dan tragus nya semuanya tertutup sepenuhnya.
Dia tidak menanggalkan semuanya sepanjang masa, tetapi apabila dia melakukannya, dia setidaknya harus mengambil masa kira-kira 20 minit untuk memasukkan semuanya semula.
Tercungap-cungap, hampir pening, Doohan tidak perasan ada orang lain berjalan dari lorong bertentangan menuju ke lorong yang sama dengannya.
Sebelum Doohan sempat perasan, dia menoleh ke kanan dan terlanggar orang yang tidak dikenali itu, membuatkan dia menjatuhkan beg galasnya.
YOU ARE READING
ℝeas𝕠n To R𝕦n;【Jungkwon】
Acción"Teruslah merengek dan aku akan menidurimu disini." *** Tak terpikirkan oleh Jungkwon, Hwanjun dan Doohan, dimana kesalahan kecil mereka telah membawa mereka harus berurusan dengan 3 geng motor terbesar. Berhenti dari geng Revan, mereka fikir mereka...