"Wei Wuxian!!! Bangun dah lambat lah!!" Tengking Jiang Cheng yang sedang bercekak pinggang di depan pintu bilik Wei Wuxian. Keningnya 1inch lagi nak bercantum.
"Grokkk greok hmmh" Wei Wuxian masih lagi berdengkur.
Makin angin lah Jiang Cheng.. kakinya dihentak kuat. "Menyusahkan!!"Jiang Yanli menggeleng kepalanya, Senyumannya tidak lekang dari bibir. Langkahnya diatur ke bilik Wei Wuxian. Tangannya menepuk lembut bahu Wei Wuxian. "Ah Xian, Lai le. Kamu ada kelas kan pagi ni. Ah Cheng dah tinggalkan kamu"
"Laopo, kuai Tien. Kita dah lewat ni! Kita nak hantar Jin Ling lagi ni. Awak tinggal je lah dia tu, teringin nak repeat subjek lagi lah tu sem depan" bebel Jin Zixuan, suami Jiang Yanli.
Yanli hanya senyum dan mengangguk sahaja, sungguh patuh Dan lembut orangnya. Berbeza dengan si Jiang Cheng, adik kandungnya.
"Wei Wuxian!!!" Laung seseorang di depan rumah mereka.
"Wen Qing, Wen Ning." Sapa Jiang Yanli lembut.
"Jie jie, Wuxian Mana?" Tanya Wen Ning.
"Humm" Jiang Yanli menghadiahkan segarit senyum yang bermakna.
"Ouhhh, ni mesti Wuxian tu tak bangun lagi kan? Patutlah kemain kuat lagi si Ah Cheng tu press motor dia" sampuk Wen Qing, kakak kembar Wen Ning. Yang turut bersahabat dengan Wei Wuxian.Jiang Yanli hanya mengangguk. "Tak apa jie, jie jie boleh pergi kerja, biar kami buat kerja kami. Mari Wen Qing" Ajak Wen Ning. Mereka pun melangkah masuk ke rumah Jin Zixuan, selepas mengucap selamat pagi.
"Humm dah jari rutin harian.dia orang dah, setiap pagi nak kejut si Ah Xian. Cubalah awak nasihat sikit adik awak seorang tu." Jin Zixuan membebel lagi.
"Biarlah dia, dia dah besar." Jawab Jiang Yanli sambil tangannya mengambil Jin Ling yang masih berumur 5tahun, dari pangkuan bapanya. Jin Zixuan hanya menggeleng kepala mendengar jawapan dari isterinya.
Semuanya seperti dejavu, Sama sahaja topik mereka setiap pagi. Wei Wuxian yang lambat bangun, Jiang Cheng yang bengis sampai jalan hentak kaki, Jiang Yanli yang cuma mampu tersenyum, Wen Ning dan Wen Qing datang nak kejut Wei Wuxian. Jin Zixuan berdoa dalam hati, semoga ada yang dapat merubah adik iparnya suatu Hari nanti.
YOU ARE READING
Love Hate [COMPLETE]
RomanceMore you hate, more I love. I've got nothing but you. Kau orang yang aku ingin benci dan cinta.. P/s : cerita ini mengandungi Stockholm Sindrome.