Wei Wuxian meregangkan tangannya. 5 kelas untuk hari ni akhirnya berakhir di jam 4petang. Dia Mula merasakan yang otaknya mula bijak Sejarah.. 5kali belajar benda sama dalam satu hari.
"Ehh alang-alang kelas habis awal hari ni Jom pergi makan dalkgalbbi? Aku craving lah" Ajak Wei Wuxian..
"Ehh Jom Jom Jom.. Kita pun dah lama Tak keluar.. asyik belajar benda sama pun jem jugak" Wen Qing mengurut dahinya. Wen Ning mengangguk setuju.
Dalam mereka berjalan bersama untuk keluar dari UNi langkah Wei Wuxian tiba-tiba mati. Dia teringatkan sesuatu.
Flashback di awal kelas
Perhatian Wei Wuxian diganggu. Orang dibelakangnya asyik mengganggunya. Siapa lagi kalau bukan Lan Wangji. Mujurlah Meng Yao dan Xue Yang tak hadir di kelas pertama.
Lan Wangji membaling kertas pada Wei Wuxian. Pada awalnya Wei Wuxian mengabaikan.. tapi Makin kerap pula. Sebelum Wen Qing dan Wen Ning yang terganggu dia berpaling ke belakang.
Lan Wangji merenung tepat matanya. Entah bagaimana dia boleh faham. Dia pun membuka gumpalan kertas Dan ada mesej di dalamnya.
"something needs to be expressed, but not a stories" Dahi Wei Wuxian berkerut. Lalu sampai lagi satu gumpalan kertas di depannya.
Wen Ning yang ternampak gumpalan kertas untuk cuba untuk mengambilnya.. tapi tangannya ditepuk oleh Wei Wuxian. Wen Ning menarik balik tangannya dengan mulut muncungnya
gumpalan kertas dibuka. "something needs to be expressed, not a stories but a cheese through my feeling. Meet me behind UNi after your last class" Melopong mulut Wei Wuxian dan berpaling ke belakang semula.
Namun senyuman nakal yang diberi dari Lan Wangji
End flashback
"Ehh emm aku tak jadi pergi. Kau pergi lah. Bye" ujarnya ringkas lalu menukar arah jalannya. Lan Wangji menunggunya di pintu belakang UNi.
"Haa?!! Bukan dia ke yang Ajak kita dulu?" Wen Qing bercekak pinggang. "Sis, don't you think he keep some secret from us? He changed a bit lately." Beritahu Wen Ning tentang perubahan Wei Wuxian.
"Aku perasan juga. Jom ikut dia!!" Wen Qing memberi idea. Tapi ditegah Wen Ning. Katanya "Tak payah lah, mungkin dia betul betul ada hal lain. Lagipun kalau dia ada masalah mesti dia beritahu Kita" Wen Qing hanya mengangguk. Ada betulnya juga. Wei Wuxian pun ada kehidupannya juga.
Tapi berbeza dengan Meng Yao dan Xue Yang.
"Jom clubbing. Aku belanja" Ajak Meng Yao. "Wahhh betul ni kau belanja? Baru dapat duit dari sugar mommy ke?" Ejek Xue Yang. "Kepala buto Pak hang" Meng Yao menghempuk kepala Xue Yang. "Kau berdua pergilah.. aku ada hal" Lan Wangji pun bangun dari kerusinya Dan beredar dari kelas.
"Ehhh.. macam tu je blah.." kata Meng Yao kecewa, mana meriah clubbing dua orang. "Kau tahu ke dia nak kemana?" Tanya Xue Yang. Meng Yao menggeleng. "Jom" Xue Yang mengambil keputusan untuk ikut Lan Wangji senyap senyap.
"Asal dia lalu pintu belakang, biasa dia letak motor dia kat depan kan" Kata Meng Yao. Xue Yang mengangguk matanya mencari kelibat Lan Wangji.
"Ehh tu, tu bukan Wangji dengan ....."
"Wei Wuxian?" Xue Yang menyambung. Mukanya menunjukkan riak tak puas hati. Dia tak suka. Tak suka dengan apa yang dilihatnnya.
Meng Yao tersenyum sinis. Inilah masanya untuk menambah minyak dalam api. "Mesra betul diaorang sekarang ni. Bukan Wangji tu benci sangat dekat Wuxian sampai ...... DIA BAYAR ORANG ROGOL WEI WUXIAN. Nampaknya, Lan Wangji makan sorang sekarang."
Xue Yang menggempal tangannya. "Tak guna Lan Wangji. Masa aku nak sentuh Wei Wuxian dia tak bagi, sekarang dia nak ambil untuk dia sorang"
"Itulah. Bukan dia tak tau dari dulu lagi kau nak makan Wei Wuxian." Meng Yao gelak besar dalam hati. Lepas ni habislah kau Wei Wuxian.
YOU ARE READING
Love Hate [COMPLETE]
RomanceMore you hate, more I love. I've got nothing but you. Kau orang yang aku ingin benci dan cinta.. P/s : cerita ini mengandungi Stockholm Sindrome.