Wei Wuxian terbangun dari tidurnya. Telefon pintarnya dicapai untuk menilik jam. Lalu dia bangun dari tubuh Lan Wangji. 2 malam mat tidur bersama. "Lan Zhan, bangun dah pukul 7 kita ada kelas pukul 8 kan" jari runcingnya memukul lembut dada Lan Wangji yang terdedah.
"Hhmmm, too early to wake up. come cuddle with me" Lan Wangji mengeluh Lalu mencapai lengan Wei Wuxian untuk baring di atasnya lagi.
"No.. you need to go home. Kalau kawan aku datang sini then they see your face" ujar Wei Wuxian dengan kerisauan. Bukan dia tahu kawannya Wen Ning dan Wen Qing sangat suka datang untuk mengganggu lenanya.
Lan Wangji terus bangun dari tidurnya. "Who? A girl a boy?" Tanya Lan Wangji dengan muka masam mencuka.
Wei Wuxian tidak tahu bagaimana untuk bereaksi. Lan Wangji sangatlah suka berkasar dengannya tapi pagi ni dia boleh buat muncung, macam merajuk lah konon.
"Arrr.. both. Wen Qing Wen Ning" jawab Wei Wuxian ragu."Hmm you can be close with Wen Qing but not Wen Ning. His a man. I don't like you close to another man except me." Ujar Lan Wangji tegas.
"Heii.. you think girl doesn't want me? I'm handsome and pretty everyone want me" Kali ni Wei Wuxian pula bertegas.. dia merasa seperti Lan Wangji mengatakan dia gay seutuhnya. "I tell you, I'm not a gay. I'm bisexual"
Lan Wangji smirk. "Then you can't be close to anyone, your fiancè is full of jealousy and I'm protective person" ujar Lan Wangji Dan turun dari katil. Dia mencapai tuala dan melilit tubuh bogelnya.
"Aku bersiap dekat sini dan sarapan dekat sini.. sebelum mereka datang aku pergilah" langkahnya terus dibawa ke bilik air.
Wei Wuxian terpaku. Dia baru sedar segala perbualannya dengan Lan Wangji pagi ni tiada yang menyakitinya. Dia tersenyum. That is Lan Wangji that I want. Dia tak ada lah jahat Mana pun.
Huh! Serius lah Wei Wuxian. Kau cakap macam tu, ikhlas atau sekadar nak sedapkan hati kau? - author
Wei Wuxian pun dengan semangatnya turun ke dapur untuk menyediakan sarapan. Sebab dia tahu benar yang Lan Wangji tak makan makanan berat seperti keluarganya, pagi-pagi dah makan nasi. Berbeza dengan Lan Wangji yang hanya minum protein yang ada sayur dan dada ayam rebus, di kisar.
UWEERKKK, you call dat breakfast, Lan Wangji?! - author
(Today outfit)"Wei Wuxian!!!" Jiang Cheng terkedu. Matanya digosok berulang kali. Lalu mendekati abangnya. "Wei Wuxian?" Dia mengelilingi abangnya. Matanya memperhatikan atas bawah. "Wah.. boleh kau bangun sendiri rupanya" ujar Jiang Cheng memerli abangnya. "Ni apa ni?" Dia mengambil mesin kisar buah dari tangannya abangnya dan dicium.. "hmmhhh jus rumput apa kau buat.. kau buang tebiat ke" Tanya Jiang Cheng.
Jiang Yanli dan Jin Zixuan ketawa. "Macam ni lah dia orang pagi-pagi. Tapi pagi ni berbeza sikit. Adik ipar aku seorang ni boleh bangun sendiri rupanya. I think we need to celebrate" ujar Jing Zixuan.
Wei Wuxian menjeling abang iparnya. "I'm not that bad okay and ni bukan untuk kau. Ni untuk dia! Kau tengok badan dia.. kau ada!" Marah Wei Wuxian pada Jiang Cheng.
"Wangji gege, are serious you drink that every morning?" Tanya Jiang Cheng sambil melabuhkan punggungnya bersebelahan dengan kerusi Lan Wangji.
Lan Wangji mengangguk kepalanya.
"Then how my gege know this recipe? It's weird. Dia bangun pagi pagi to make your breakfast.. this is insane. I can't except this" Jiang Cheng memakan nasinya dengan tak puas hati.
"Aku bangun lewat salah, bangun awal salah" gumam Wei Wuxian perlahan namun dapat didengari oleh mereka semua. Mereka ketawa kecil kecuali Jiang Cheng yang merasakan seperti Ada dewa yang merasuki abangnya. Rasa pelik paginya jika tidak mengejutkan abangnya.
"Kamu ni, kan mereka disatukan dari kecil. Mesti lah Ah Xian ni tahu apa yang Wangji ni suka." Sampuk Jiang Yanli.
Wei Wuxian hanya tersenyum serba salah. Dia tak tahu ke yang aku langsung tak berhubung dengan Lan Wangji selepas berpindah?
.......
"Taknak ride sekali? Kita sejalan." Tanya Lan Wangji pada Wei Wuxian. Wei Wuxian menggeleng. "Tak apalah.." jawabnya pendek.
Cupp!!
Satu kucupan singgah di pipi Wei Wuxian. "Trust me. I'll be a good boy if you be a good boy" bisiknya di telinga Wei Wuxian. Cuping telinga Wei Wuxian digigit lembut. Wei Wuxian terkejut dan terjerit kecil. Tanggannya laju menghalang Lan Wangji menyarung helmet ada dendam yang perlu dibalas. "Lan Zhan" sebut Wei Wuxian lembut. Zupp!! Berdiri bulu roma Lan Wangji. "Do not be naughty or I'll be corny" Wei Wuxian mengucup bibir merah Lan Wangji dengan senyuman smirk miliknya. Lalu menyarungkan helmet untuk Lan Wangji yang masih terpaku dengan muka yang merah padam, dia sangat lemah diperlakukan begini. "Ok, bye bye" ujar Wei Wuxian pada Lan Wangji yang masih blur. Lan Wangji pun berlalu keluar dari halaman kediaman Jin Zixuan
Wei Wuxian tersenyum lebar dan kakinya pun mengatur keluar dari halaman. Today will be a great day.
"Ehh Sapa tu? Bukan Xian gege bawa kereta ke pergi kerja?" Ujar Wen Ning yang baru sampai ke Rumah Wei Wuxian. Matanya masih ralit memperhatikan seorang lelaki bermotor yang keluar dari halaman rumah Mr.Jin.
"Oh God! This must be not real. This must be not real!! I swear to God this is not fuckin real.. Wei Wuxian!!" Gumam Wen Qing . Matanya melopong melihat keajaiban dunia.
Wei Wuxian buat muka jengkel. "Teruk sangat ke aku ni, sampai semua orang terkejut sangat aku bangun awal" gumamnya perlahan.
"Wuxian?? bahahahha" gelak Wen Ning. Wen Qing pula masih ternganga sambil membelek Wei Wuxian. "Teruk sangat ke demam kau sampai kau boleh bangun awal?" Ujar Wen Qing masih dengar muka tak percaya. Wen Ning pula tidak berhenti ketawa sampai pedih perutnya berair matanya.
"RIGHT? NOT ONLY ME THINKING LIKE THAT RIGHT?!. Kau pun kan." Sampuk Jiang Cheng yang entah datang dari mana. "Aku rasa gege aku ni kena sampuk dewa masa dia demam. Tak pun si Lan Wang..." belum sempat dia menghabiskan kata kata. Mulutnya langsung ditekup Wei Wuxian.
"Ehh Jom lah kita pergi, nanti lewat sia sia aku bangun awal" Ajak Wei Wuxian meninggalkan kawannya dibelakang dengan tangannya masih menekup mulut Jiang Cheng yang agak tempayan.
YOU ARE READING
Love Hate [COMPLETE]
RomanceMore you hate, more I love. I've got nothing but you. Kau orang yang aku ingin benci dan cinta.. P/s : cerita ini mengandungi Stockholm Sindrome.