ch 04.

252 4 0
                                    

"Selamat pagi Captain Adam dan Captain Daniyal" sapa Rafael dari belakang. Adam dan Daniyal menoleh dan langsung bangun dari duduknya. "Selamat pagi Tengku" sahut Adam dan Daniyal serentak. "Sila duduk" Adam dan Daniyal kembali duduk. "Seri, mana Melissa dan anak2 saya? Kamu sudah panggil mereka?" tanya Rafael. "Sudah Tengku.. sebentar lagi mereka turun" jawab Seri.

Melissa turun bersama2 dengan Rania, Raisya dan Raissa. "Selamat pagi semua" sapa Melissa. Adam dan Daniyal menoleh ke arah suara lembut itu. Melissa mengambil tempat di sebelah Rafael. Rania, Raisya dan Raissa duduk di hadapan Adam dan Daniyal. "Captain Adam.. Captain Daniyal.. saya perkenalkan.. ini isteri saya, Tengku Melissa.. ini anak sulung saya Tengku Rania Alyssa, anak kedua saya Tengku Raisya Delisha dan yang bongsu Tengku Raissa Mikayla.." ucap Rafael. "Ini daddy kenalkan.. yang disebelah kanan itu Captain Adam Hariss dan disebelah kiri itu Captain Daniyal Harith" ucap Rafael lagi. Mereka menyapa dengan senyuman yang terukir di bibir masing2. Seketika Daniyal terpegun melihat Raisya. "Cantik" gumam Daniyal.

Adam, Daniyal dan Rafael sedang berbincang di laman belakang rumah. Melissa, Rania dan Raisya sedang menyediakan makan tengah hari. Raissa keluar untuk berjumpa dengan Aaron di hospital. Aaron Harraz, kekasih hati Raissa merupakan seorang doktor di sebuah hospital swasta terkenal di Seoul. Aaron juga merupakan doktor peribadi kepada keluarga Tengku Rafael. Mereka berdua sering bertemu kerana Rania sering ke hospital disebabkan sakit. Antibodi Rania tidak sekuat adik2nya kerana Rania dilahirkan tidak cukup bulan. Dia dilahirkan ketika usia kandungan Melissa 7 bulan.

Lee Jeno as Aaron Harraz

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Lee Jeno as Aaron Harraz

"Daddy, mommy panggil makan" Mereka bertiga menoleh ke arah pemilik suara lembut di belakang Rafael. Rafael mengangguk. Rania masuk semula ke dalam rumah diikuti Rafael, Adam dan Daniyal. Mereka bersembang hal2 berkaitan diri masing2. Rania hanya mendengar sahaja perbualan mereka. "Rania ni memang pendiam sikit.. dia tak macam adik2nya.. paling bising Raissa, si bongsu tu.." jelas Melissa.

My PilotWhere stories live. Discover now