Adam membawa Rania ke sebuah taman berdekatan dengan sungai Han. "Rania" panggil Adam. "Ya" sahut Rania. "Actually i want to say something" ucap Adam. "What is it Adam?" tanya Rania. "I like you Tengku Rania" ucap Adam. Rania menoleh ke arah Adam. "Ha??!!" balsa Rania dengan muka terkejutnya. "Saya suka awak Tengku Rania" Adam mengulangi semula ucapannya. Rania tertunduk. "Rania pun suka Adam tapi Rania takut" jawab Rania. "Rania takut apa?" tanya Adam. "Rania takut Rania jadi penyebab Adam dengan Sarah putus kalau Rania terus terang dengan Adam tentang perasaan Rania" jawab Rania. Adam tersenyum. "Rania.. Adam dengan Sarah tu tak ada apa2 hubungan pun.. kami cuma kawan saja.. kalau Rania tak caya, boleh tanya Daniyal" balas Adam. Rania menatap anak mata Adam. Adam mengenggam lembut tangan Rania. "Will you be my girlfriend Tengku Rania?" tanya Adam. Rania mengangguk. "Yes Captain Adam Hariss" jawab Rania.
Adam dan Rania sudah tiba di mansion keluarga Rania. Daniyal sedang menunggu Adam kerana Adam datang bersamanya jadi Adam akan pulang juga bersamanya. Adam dan Rania jalan beriringan masuk ke dalam mansion. "Selamat malam Tengku" sapa Adam ketika melihat Rafael sedang asyik bersembang dengan Daniyal. "Selamat malam Captain Adam.. duduk sini" ajak Rafael. "Panggil saya Adam saja Tengku" ucap Adam. Rania berlalu menuju ke biliknya. Raisya terus masuk ke bilik kakaknya itu. "So how kak Rania?" tanya Raisya. "How what?" tanya Rania. "Hish kak Rania dengan abang Adam tu la" balas Raisya. Rania tersenyum. "So dah official la ni?" tanya Raisya. Rania mengangguk. Raisya terus memeluk kakaknya itu. "Finally, someone managed to open your heart kak Rania.. im so happy for you" ucap Raisya. "Mommy dengan daddy bakal dapat tiga menantu lelaki la ni" ucap Raisya. "Kak Rania dengan abang Adam baru lagi Raisya.. Raisya suruh Raissa kahwin dulu.. dia dengan Aaron dah lama dah tu" balas Rania.
YOU ARE READING
My Pilot
RomansaKisah percintaan antara Adam Hariss, juruterbang peribadi keluarga diraja dan Tengku Rania Alyssa, seorang puteri dari keluarga kerabat diraja.