ch 16.

221 4 0
                                    

"Kak Rania... Raisya dengan Daniyal nak pergi sana.. jom" ajak Raisya. "Raisya pergi la dulu.. nanti kak Rania menyusul.. kak Rania nak masuk farmasi tu sekejap" ucap Rania. "Ok.. nanti kak Rania pergi kedai baju depan tu ye" Rania mengangguk. Daniyal memberi kode kepada Adam untuk menemani Rania. Adam mengangguk faham.

Adam meneliti setiap barang yang diambil oleh Rania. "Ini semua yang Rania selalu pakai ke?" tanya Adam. Rania mengangguk. Rania ingin membayarnya tetapi dihalang oleh Adam. "Biar saya yang bayar" ucap Adam. "Eh tak pe.. saya bayar" balas Rania. "Tengku Rania.. on me" Rania akhirnya mengalah. Adam dan Rania berjalan menuju ke kedai baju yang diberitahu oleh Raisya sebelumnya. Rania melihat Raisya sedang sibuk memilih baju bersama2 dengan Daniyal. "Kita tunggu mereka di sana jom" ajak Rania. Adam mengangguk.

"Rania" panggil Adam. Rania menoleh. "Ya Adam" sahut Rania. "Adam nak terus terang dengan Rania tentang sesuatu boleh?" tanya Adam. "Terus terang?" tanya Rania. Adam mengadap Rania. "Adam..." Belum sempat Adam menghabiskan ayatnya, terdengar suara Raisya dari kejauhan. "Nanti la Adam beritahu Rania" Rania mengangguk sambil tersenyum. Raisya jalan sambil mengenggam tangan Rania. "Kau sudah terus terang dengan Rania?" tanya Daniyal. "Belum.. tadi aku nak cakap dengan dia tapi Raisya pula datang" jawab Adam. Daniyal ketawa. "Its ok.. nanti balik, aku hantar Raisya.. aku bagi kau berduaan dengan Rania" ucap Daniyal. Adam mengangguk.

"Baby" panggil Daniyal. Raisya menoleh. "Sayang hantar baby balik ya sebab Adam nak ajak Rania teman dia beli barang dekat kedai depan sana tu" ucap Daniyal. "Ok" balas Raisya. "Bro.. aku gerak dulu" Adam mengangguk. "Hati2" ucap Rania kepada Daniyal. Daniyal mengangguk. "Kereta Rania dekat mana?" tanya Adam. "Dekat parking level 3" Adam dan Rania menuju ke parking kereta. "Saya drive" Adam meminta kunci dari Rania. Kereta milik Rania meluncur laju menuju ke suatu tempat.

My PilotWhere stories live. Discover now