Genap 6 bulan usia perkahwinan adiknya, Raissa dengan Aaron. Raissa sedang mengandung ketika ini. Usia kandungannya sudah mencecah 4 bulan. "Raissa, jangan berlari" teriak Melissa. Raissa masih aktif walaupun sedang berbadan dua. Raisya dan Rania hanya menggelengkan kepala melihat gelagat adiknya itu. "Adik tu selalu lupa yang dia mengandung mommy.. risau Rania tengok" ucap Rania. "Mommy dah pening kepala nak control dia Rania.." balas Melissa.
"Can we start our meeting now?" tanya Rania. Rania kembali ke bilik pejabatnya setelah habis meetingnya dengan klien dari Indonesia. Telefonnya berbunyi. "Rania.. jom ikut daddy keluar makan dengan mommy" ajak Rafael. "Its ok daddy.. Rania dah janji dengan Adam" ucap Rania. "Ajak Adam sekali.. boleh kan Rania? Ada perkara yang mommy dan daddy nak bincangkan" pujuk Rafael. "Baiklah daddy.. Rania call Adam" balas Rania.
Adam, Rania, Rafael dan Melissa telah tiba di restoran makanan Jepun kegemaran Rania. "Reservation under Tengku Rania" ucap Rania. Pelayan restoran membawa mereka ke sebuah bilik. "Adam" panggil Melissa. "Ya aunty" sahut Adam. "Bulan depan Raisya dan Daniyal akan berkahwin.. boleh aunty minta tolong sikit?" ucap Melissa. "Minta tolong apa aunty?" tanya Adam. "Tolong aunty uruskan majlis bagi pihak Daniyal.. aunty tahu kamu berdua sudah tiada orang tua.. aunty dengan uncle dah anggap kamu berdua anak kami.. cuma aunty takut aunty terlalu tumpukan pada Raisya sampai lupa tentang Daniyal.. boleh Adam tolong aunty?" tanya Melissa. "Boleh aunty.. anything just give me a call.. except kalau Adam kena fly tu, Adam tak boleh tolong la aunty" jawab Adam. Melissa menarik nafas lega. "Aunty betul2 risau Adam" ucap Melissa. "Aunty jangan risau.. Adam akan tolong aunty untuk uruskan Daniyal" Melissa mengangguk.
"Aunty.. uncle.. alang2 Adam berjumpa dengan aunty dan uncle.. ada perkara yang Adam nak bincangkan juga" ucap Adam. "Apa dia Adam?" tanya Rafael. "Adam nak minta restu dari aunty dan uncle untuk Adam sunting Rania menjadi isteri Adam" ucap Adam. Rania terkejut. Melissa dan Rafael tersenyum bahagia. "Kami berdua dah lama menantikan saat ini Adam.. kami merestuinya" ucap Rafael.
"Biy" mata Rania mulai berkaca. "Biy berniat nak sunting sayang depan aunty dan uncle.. biy nak restu dan keberkatan dari mereka berdua sayang" ucap Adam sambil tersenyum. "Kita terima 3 menantu lelaki sekaligus tahun ni daddy" ucap Melissa sambil tersenyum bahagia.
YOU ARE READING
My Pilot
RomanceKisah percintaan antara Adam Hariss, juruterbang peribadi keluarga diraja dan Tengku Rania Alyssa, seorang puteri dari keluarga kerabat diraja.