Heidi tersedar dari tidurnya dan melihat Leila masih lagi lena. Ditatap wajah isterinya penuh kasih..tak sangka dia, akhirnya Leila menjadi hak miliknya yang sah. Heidi akui, bukan mudah memiliki hati seorang Leila Camilla..tapi, dia selalu berdoa agar Allah mengizinkan dia untuk terus berusaha memiliki Leila dan menjaga Leila buat selamanya.
"Kesian isteri abang ni, penat ye?" Dia mengelus rambut ikal isterinya.
Heidi melihat jam pukul 430 pagi..entah macam mana mereka boleh terlena di atas lantai ini. Niat nak berkemas semalam..lain jadinya..masing masing penat..
Heidi kemudian bangun dan mencempung Leila dan dibawa di atas katil mereka. Risau dia, sakit badan isterinya nanti. Leila yang kelihatan penat memang tidak sedar langsung Heidi telah mengangkatnya dan meletakkan dia di atas katil.
"Tidurlah sayang..." bisik Heidi. Dia terus mencapai towel untuk membersihakan diri.
Usai Heidi membersihkan diri, dia mengejutkan Leila.
"Sayangg......wakeup....." bisik Heidi
Leila merengek dan menggeliat manja. Rasa macam baru saja tidur..kenapa dah kena bangun ni..gumamnya.
"Sayang........bangun.....dah nak masuk subuh ni.." Heidi memandang wajah Leila yang masih lagi dengan mata terpejam itu.
"Abangggggggggg......" rengeknya.
"Iyaaa..."
"Leila ngantuk lagi...pukul berapa ni?"
"530 pagi sayang...." Balas Heidi.
"Haaa? 530 pagi? Kenapa abang bangun awal ni?" Leila menggaru mukanya. Masih mengantuk.
Heidi menggeleng kepala melihat reaksi isterinya. Penat sangat tu...iyalah, tenaga banyak juga dikerah semenjak jadi pengantin baru ni..kesian Leila asyik melayan kehendaknya saja. Tapi itulah, bini pun cantik sangat..menggoda dan tergoda. Siapa boleh tahan, kan? Ngomelnya sendiri.
Melihat Leila, Heidi hanya membiarkan Leila tidur semula. Biarlah, kejap lagi dia kejut semula..sempat lagi ni...bukan kena mandi wajib pun...hehe..
Usai solat Subuh bersama, Leila bersalam dengan Heidi dan dia berbaring di ribaan Heidi.
"Abang.......kita nak buat apa hari ni?" Soal Leila.
"Ermmmm...abang nak sayang boleh?" Heidi mengusik.
Leila memandang ke arah Heidi. Ishhh! Tak sampai sehari pun bagi rehat..dah tuntut! Hehe
Heidi ketawa melihat muka Leila yang berkerut itu. Mesti isterinya fikir bukan bukan.
"Dosa tau mengata suami dalam hati.."
"Eeeeee..mana ada..Leila pandang je abang.."
"Iyalah tu..mesti cakap abang tak ada kerja lain kan selain tuttttttt"
"Leila tak cakap macam tu..abang yang cakap tau.." Leila memejamkan matanya sambil menikmati bau badan Heidi yang boleh menghayalkannya.
"Abang nak kena masuk office sekejap..nak kena jumpa Haikal untuk explain beberapa perkara dekat dia..sayang nak ikut?" Tanya Heidi.
"Nak! Nak!" Jawab Leila dengan teruja.
"Esok kita pergi honeymoon okay? Bagi abang settle sikit kerja abang...kesian juga dengan Haikal nanti.."
"Okay abang..Leila tak kisah..janji dengan abang.." Leila bangun dari ribaan suaminya dan dia mencium bibir suaminya.
"Chup! Ni breakfast untuk abang..Leila love you, abang..." dia memeluk kemas badan suaminya.
YOU ARE READING
Kembali Cinta (COMPLETE)
Romance❗️WARNING❗️ ❗️UMUR 18 TAHUN KE BAWAH ❌ DIGALAKKAN MEMBACA❗️ ❗️MATURE CONTENT❗️❗️18SX❗️ 5 tahun lepas penuh kenangan pahit yang dilalui. Kehilangan keluarga tercinta yang terlibat dalam satu kemalangan sewaktu ingin bercuti telah menjadi tragedi nge...