*Güçlü bahçeye girer.
Güçlü: Ooo kimler gelmiş. Niye haber etmiyorsun Kambur?
Kambur: Senin oğlanla dertleşiyorduk.
Güçlü: (Zıpır’a manidar bir şekilde bakar.) Bizim oğlanla demek. Saçma şeyler söylememiştir umarım.
Kambur: Aksine çoğu insandan daha mantıklı şeyler söyledi.
Güçlü: Sende onun kafasındansın ya ondan öyle gelmiştir. Zıpır ödevlerinin başına, çabuk!
Zıpır: Ama baba! Ödevlerimi akşam yaparım.
Güçlü: Zaman arttıkça bahaneler de artar. Hadi söz dinle biraz.
Geveze: Babanın sözünü dinle. Simetri konuştu yine.
Zıpır: Of tamam ya.
Güçlü: Şu papağanı da al, tepem atmadan.
(Zıpır, Geveze’yi de alarak bahçeden çıkar.)
Kambur: Nasılsın Güçlü?
Güçlü: Bu soruyu hep senden duyuyorum. Düşünsene ailen hiç sormuyor ama yabancı bir adam soruyor. Galiba kötüyüm Kambur.
(Güçlü ağacın dibine oturur.)
(Kambur da Güçlü gibi ağacın yanına oturur.)Kambur: Bunun birçok nedeni olabilir. Ailen seni hep adın gibi güçlü sanıyordur belki de.
Güçlü: Adım Güçlü ama asla güçlü değilim. İçimde beni yıkan bir şeyler var.
Kambur: Aksine, güçlü bir kalbin ve aklın var. Üstelik seni ayakta tutan bağların da mevcut.
Güçlü: Demek ki benim bağlarım zayıfmış ha Kambur.
(Güçlü acı bir şekilde güler.)
Kambur: Sadece öyle hissediyorsun ama öyle değil Güçlü. Ailen seni seviyor ama seni yıkılmaz sanıyorlar.
Güçlü: Biliyor musun? Zıpır şu ağaç için bana diklendi. Bir ağaç için. Onu korudu ama beni şu ağaç kadar savunmadı. Eşim benimle konuşmaktan sıkılmış. Konuştuğum şeyler çok sıkıcıymış. Simetri ve düzen hastasıyım ya. Kimse çevremdekileri düzenlerken aslında içimdekileri düzenlemeye çalıştığımı anlamadı. Benim düzensizliğim hep taşıyor ve bir tek bana gözüküyor. Yoruldum Kambur, bazen düzeltmekten gerçekten yoruldum. Bırakmak istiyorum, karışmak istiyorum, çözülmek istemiyorum.
Kambur: Bırak, bırakmayı bil Güçlü. İnsan doğası gereği karmakarışıktır. Senin yaptığın sadece boşa kürek çekmek. Kendi düzensizliğini kabullen ve o düzensizliğin ile yaşamayı öğren.
Güçlü: Yapamıyorum Kambur, içimin kalabalığı uykumu getiriyor.
Kambur: Uyumayı bil.Güçlü: Uyumak… Uyumak ama bu bir çözüm mü?
Kambur: Bilmiyorum ama vücudun bunu istiyorsa bir bildiği vardır.
Güçlü: Hem basit konuşuyorsun hem çetrefilli. Bunu nasıl yapıyorsun bilmiyorum ama bana mantıklı geldi.
Kambur: Benim işim daha zor öyleyse.
(İkisi de gülmeye başlar.)
Güçlü: Haklısın zor ama bu zorluğa katlanabiliyorsun. Belki de katlanamıyorsun ama elbet bir çözüm buluyorsun. Benim gibi değilsin, kaçmak lügatinde yok.
Kambur: Ah Güçlü, ben de kaçarım ve inan uyumak kaçmaktır.
Güçlü: Kaçmak iyi bir şey yani.
Kambur: Bazı şeyler için evet.
Güçlü: Senin bu olasılıklı konuşmaların canımı sıkıyor.
Kambur: Severim bilirsin.
Güçlü: Aç hadi ne demek istedin?
Kambur: İnsan her duyguyla başa çıkamaz. Bazı duyguları affedersin, bazılarını seversin, bazıları için savaşırsın ve bazılarından kaçarsın. Sende bu duygu ile savaşabiliyorsan savaş ya da kaç.
Güçlü: Belki de bu duyguyu göstermeliyim.Kambur: Nasıl göstereceksin?
Güçlü: Orasını bana bırak Kambur ama var aklımda bir şeyler.
(Güçlü ve Kambur ayağa kalkar.) (Güçlü ciddi bir şekilde Akasya ağacına bakar.)
Kambur: Neden bakıyorsun ağaca.
Güçlü: Sorunu ortadan kaldıracağım ve savaşacağım. Bu ağacın her yaprağına dokundum, her dalını bir hizaya soktum. Şimdi ise artık bunu yapmak istemiyorum. İstemiyorum ama bu bir hastalık ve kendimi tutamayabilirim. Üstelik Zıpır da bu ağaç için, neyse… Kısaca bu ağacı keseceğim Kambur. Sorunları ortadan kaldırmayı deneyeceğim. Sonra da ailemi de alıp gideceğim buralardan.
Kambur: Ne? Güçlü kendini iyileştirmenin yolu zarar vermekten mi geçiyor?
Güçlü: Kendime ve aileme zarar vermektense bu ağaca ve bu bahçeye veririm daha iyi Kambur. İlk olarak bu ağaçtan başlayacağım.
Kambur: Ah, ah! Hep yanlış anlıyoruz, kendi karanlığımızdan kurtulmanın yolunu yine karanlıkta arıyoruz.
☆
Herkese merhaba ♡ Biliyorum, bölümler baya gecikti ama her insanın kendi kabuğuna çekilmesine ihtiyacı var. Bende öyle bir dönemdeydim ve hâlâ kendi kabuğumdayım. Ama yazmak dert anlatmak gibi. O yüzden insallah bırakmayacağım. Turna adlı oyunumun son bölümlerine geldik olduk. Tahminim 2 sahne olur gibi bakalım. Ama Turna dan sonra Turna hakkında detayli bir yazı yazacagım. Cünkü bu oyunda bir seyler anlatmaya çalıştım ve bunu sizlere anlatmayı çok istiyorum.
Hatalarım varsa affola, insan bu hatasız olmaz. Keyifli okumalar ♡