Právoplatná královna

1.8K 112 4
                                    

Všude kolem mě byli mrtví lidé. Opět jsem byla ve vesnici se šibenicí. Z krve se vynořily plameny, které mě uvěznily v kruhu. Začalo pršet a déšť uhasil plameny. Kouř vznikající z uhašeného ohně mě přemýstil zpátky na mýtinu s plátěnými stany. Vojáci proti sobě bojovali a špinili svoje brnění krví. Boj utichl a žijící vojáci říkali:"Ať žije královna."Mezi dvěma muži stála osoba zahalená v černém plášti.

"Jsi právoplatná královna Nigerie, nezapomeň na svůj lid,"řekla.

"Jano. Jano vzbuď se,"uslyšela jsem hlas.

Otevřela jsem oči a viděla nad sebou Filipa s vyděšeným výrazem."Jsi v pořádku,"zeptal se mě.

"Ano. Byl to jen zlý sen,"odpověděla jsem mu. Už začalo svítat.

"Pojď si ještě lehnout,"řekl mi Filip ospale a znovu si lehl. Přitulila jsem se k němu, ale nemohla usnout. Přemýšlela jsem proč se mi zdál ten samí sen, co včera večer a co znamenala slova právoplatná královna. Filip vedle mě usnul a začal pochrapovat. Potichu jsem vylezla z postele a přehodila přes sebe kožešinový plášť. Byla jsem jen v tunice a kožichu. Filip spokojeně ležel dál v posteli aniž by jsi všiml, že tam nejsem. Vyšla jsem z komnaty a šla se nadýchat čerstvého vzduchu. Chtěla jsem se jít podívat do stáje za Bleskem.

Na nádvoří se připravoval Michael s jeho vojáky k odjezdu. Jakmile mě Michael uviděl na jeho tváři se objevil úšklebek, který jsem nesnášela a dokázal mi zkazit náladu.

"Má paní,"ozval se za mnou hlas sira Greje.

"Sire Greji, vy taky odjíždíte?"

"Ano. Moje dcera Elizabeth mi psala, že to sama na panství nezvládá a byla by ráda kdybych se co nejdřív vrátil."

"Aha. To chápu. Tak šťastnou cestu a nechte pozdravovat Elizabeth."

"Děkuji, má paní,"rozloučil se se mnou Jonathan. Sir Grej byl dlouhou dobu otcův blízký přítel a rádce. Napadlo mě, že by mohl vědět, co znamená právoplatný panovník.

"Sire Greji, můžu se vás na něco zeptat?"řekla jsem mu rychle než stihnul odejít.

"Samozřejmě. Jen se ptejte,"odpověděl sir Grej a otočil se ke mě.

"Nevíte co může znamenat právoplatný panovník? Nacházím to skoro všude, ale netuším, co to znamená.!

"Právoplatný panovník znamená, že má právo na trůn, i když je na něm někdo jiný. Například vy jste právoplatná královna Nigerie a né Loras. Nejčastěji je to právo dědičné."V tu chvíli mi to došlo. Otec ty smlouvy sepsal, tak aby mi mohl někdo pomoct, i když nebudu královna. Pomoct získat mi mé království zpět a ochránit svůj lid.

"Děkuji,"řekla jsem siru Grejovi a radostně ho objala.

"Nemáte zač,"odpověděl mi nechápavě. Podívala jsem se vítězně na Michaela a zamávala mu Musela jsem to říct Filipovi. Rozeběhla jsem se přímo do jeho komnaty.

"Filipe. Už jsem našla tu skulinku ve smlouvách,"řekla jsem mu, odložila kožich a lehla si za ním do postele.

"Kde?"zeptal se Filip. Když uviděl můj  rozradostněný výraz, začal se usmívat.

"Právoplatný panovník to jsme já. Ty smlouvy sepsali schválně, tak aby mi mohli pomoct, i když nejsem královna."

"Naši otcové to, ale chytře vymysleli. Takže podle těch smluv ti musím pomoct tím, že vytáhnu do války."

"To by jsi udělal z povinnosti nebo kvůli mě?"

"Obojí. Ale hlavně, protože chci, aby jsi byla šťastná a pomohla svým lidem,"odpověděl mi. Políbila jsem ho a položila si hlavu na jeho hruď.



Mám v plánu pokračovat a poté psat i o Janiných předchůdkyních. Taky bych ráda znala váš názor či názory na příběh nebo i na něco jiného.


Love and fightKde žijí příběhy. Začni objevovat