Ik laat mijn hersens kraken, maar ik heb nog steeds geen flauw idee wat we zouden kunnen doen. Ik bedoel we zitten hier opgesloten, misschien wel voor ons hele leven!
Helga buigt zich naar de groep toe en fluistert "Ik hoeb ein ideetje!" En met een opgewonden gezicht legt ze haar plan uit.
(Hieronder lees je de vertaling van helga's plan :))"Stap 1. Dummies maken, zodat het lijkt alsof we slapen, terwijl we eigenlijk vluchten.
Stap 2. Uniformen verzamelen, we zijn met z'n vieren dus vier uniformen. Die kunnen we halen in de kamer waar de was gedaan wordt. Als we die hebben vallen we een stuk minder op.""Stap 3" zegt ze trots "20:00 precies sluiten alle deuren in de gevangenis. Dat werkt volgens een soort apparaat, je kan er alleen doorheen als je een pasje hebt. Elke agent heeft er een! We moeten dus een pasje zien te bemachtigen, dat regel ik wel. We zorgen dat het lijkt alsof we slapen en dan moeten we op de een of andere manier toch de cel uit zijn. We openen de deur op de gang en de deur naar de buitenplaats met de pasjes en daarna klimmen we over het hek. Dit kan niet mis gaan!" Helga doet een soort overwinningsdansje.
Dit kan onze redding zijn, het klinkt simpel, maar dat zal het waarschijnlijk niet worden. Ik slaak een kreet van blijheid, maar Austin doet snel zijn hand voor mijn mond. "Sssssst" sist hij. Ik word langzaam rood, door de aanraking en omdat ik mijn mond dicht had moeten houden.
Oké, dus we hebben een pasje nodig, kleding en een soort dummie die onze plek tijdelijk kan innemen! We can do this!!!
Op dat moment komt er een agent "Meekomen" sist hij naar Helga"Waroem?" vraagt Helga. Hij pakt haar bij haar arm en neemt haar mee. Austin, Ash mogen niet mee. Wat moet hij van Helga? Zou hij het plan hebben gehoord?
Ik loop samen met de jongens terug. Het is opvallend stil, de sfeer is gespannen, want we weten wat dat we gaan proberen om uit te breken. Niet vanavond, maar wel snel!
Austin knijpt in mijn hand, ik knijp terug. Ash loopt voorop, diep in zijn gedachtes.
....
Als ik bij mijn cel aankom zie ik Helga al zitten. "Hey, Helg!" zeg ik. Helga kijkt op, haar haar zit slordig en haar mascara is uitgelopen. "Hey, Helg, wat is er aan de hand?" Helga draait zich om en haalt een roze zakdoek uit haar koffer. Ze vouwt hem open en snuit haar neus luidruchtig, dan haalt ze diep adem. "H.. Hoj heeft moj pain gedaan en.. en zei dat ik oit die gevangenis mag, maar alloin als ik iets voor hem doe"
Ik kijk haar verbaasd aan "Wat moet je doen Helga?" Tranen stromen nu over haar wangen "Iek, iek moet teruk komen in de boisness zei hoi. M.. maar iek wil dat noeit meer." snikt ze "Boisness? Bedoel je dat je weer met vreemde mannen naar bed zal moeten?" Helga knikt "Wat verschrikkelijk!" Ik klop een beetje ongemakkelijk op haar rug. "Het komt wel goed, je hoeft nooit meer terug! Daar zorgen ik Austin en Ash wel voor!" Helga veegt haar tranen weg en zegt "Genoeg over moi. We moeten uns plan oit gaan werken!" Ze staan op en grabbelt in haar koffer.
"Hier!" ze geeft me wat stof, naald en draad. "Hoe werkt dit?" vraag ik blozend. Ik ben nooit zo goed geweest in naaien. Helga pakt de spullen uit mijn handen en doet het voor "Joi koiken naar moi!" zegt ze. Helga haalt de draad door de naald en begint de stof aan elkaar te naaien. "Nou joi probieren" En daar zitten we dan, als oude vrouwtjes te naaien :)Ik merk dat ik er steeds beter in word en na een uurtje heb ik de twee lappen bijna helemaal aan elkaar genaaid. Helga ziet het en graait opnieuw in haar koffer. "Noe gaan woi hem upvullen!" zegt ze en pakt een hele hoop watjes. Ik prop ze in de opening en als het opgevuld is naai ik hem dicht. Ik haal mijn riem uit mijn broek en doe hem om de helft van het grote "kussen" ding heen. Het lijkt nu best wel op een mens als we het onder de dekens neer leggen. Ook Helga heeft haar dummie af en ze legt hem onder haar kussen.
(note: Ik weet niet zeker of dummie het goede woord is, maar als je niet begrijpt wat ik bedoel: Megan en Helga maken een soort pop van stof die ze onder de dekens neer kunnen leggen zodat het lijkt alsof ze in de kamer aanwezig zijn op het moment dat ze proberen te ontsnappen!)
Als we, na meerdere keren in mijn vinger geprikt te hebben, eindelijk klaar zijn met het naaien van 4 dummies (Ook 2 voor de jongens) bergen we ze op en gaan we nog even kaarten.
Bonk.. Bonk..
Er wordt op de deur geklopt. Een agent komt binnen met een dienblad vol 'eten'. Het ziet er nog walgelijker uit dan de vorige keer, maar we moeten toch wat voeding binnen krijgen dus we beginnen 'smakelijk' te eten... Ik vraag me af hoe het met Austin en Ash gaat. Zij weten natuurlijk nog niet dat wij al klaar zijn met de dummies. Ik hoop dat ze ondertussen een idee hebben om de overalls te stelen. Misschien kunnen we dan toch ontsnappen!
Stap 1. Is voltooid!
Met een opgelucht gevoel stap ik in bed en sluit mijn ogen. Fantaserend over uit deze gevangenis komen, val ik in slaap. Ik kan nog net Helga zachtjes horen snurken....
Bedankt voor het lezen allemaal!
Mijn toetsen zijn bijna voorbij!!! :D
Nog drie dagen en 7 toetsen!!!!!!! WOEHOE!
Ik doe mijn best om te updaten, maar ik ben er de laatste tijd niet echt aan toegekomen...
Sorry, vergeef me! :)
Ik ben heeel vroeg opgestaan voor jullie om een hoofdstuk te schrijven. Ik hoop dat jullie het leuk vonden!
Wanneer hebben jullie zomervakantie?
Groetjes Zoë
JE LEEST
Locked with a Badboy
RomanceAustin Ryder is een 19 jarige badboy die de 'baas' is van de campus. Als je vijand bent van hem, ben je vijand van iedereen. Alle meisjes staan voor hem in de rij, met zijn tattoos en flirterige opmerkingen brengt hij hun hoofd hol. Megan Andrews ee...