Emilia berdiri di balkoni. Matanya melihat pemandangan dihadapannya, hutan. Emilia melihat langit gelap. Malam yang dingin itu amat menenangkan dirinya.Secara tiba-tiba, satu tangan melingkar dipinggangnya. Emilia tersentak dan melihat suaminya berada dibelakangnya. Emilia membelai rambut Mikael yang lembut itu, Mikael melihatnya dengan menggoda.
Bibir gadis itu dilihat. Wajah didekatkan, dan bibir mereka bertaut. Selama seminit dan Mikael meleraikan ciuman, lalu mengambil nafas.
"Kenapa tak tidur lagi, sayang?" Mikael bertanya. Emilia melihatnya dan tersenyum nipis.
"Tak rasa nak tidur lagi, nak ambil angin kejap" Mikael mengangguk dan memeluk isterinya. Leher Emilia dicium.
"I'm so glad I have you as my wife. Chérie.." Mikael berkata dengan suara yang menggoda. Wajah Emilia merah kerana malu.
Mikael merapatkan gadis itu padanya, dan dicium leher gadis itu berkali-kali. Emilia mula gelisah dan tangan diletakkan pada dada suaminya untuk menahan Mikael.
" Um, saya nak pergi minum air kejap" Emilia bergegas masuk kedalam meninggalkan Mikael di balkoni. Mikael melihat isterinya tergesa-gesa dan tersenyum nakal.
Emilia menuruni tangga dan menuju kedapur. Kaki hendak menuju kedapur, pada siang tadi Isaac ada menunjukkan arah untuk ke dapur. Emilia masih ingat arah kedapur.
Sebaik sahaja gadis itu sampai kedapur matanya melihat Gabriel sedang mengunyah keropok chips sambil mata melihat telefonnya.
Emilia terus melangkah dan menuju ke peti ais yang bersaiz besar lalu dibuka. Matanya mengintai jejaka tampan berkaca mata itu, dan tersedar, 'kenapa aku buka peti ais!? Haiyaa' lalu menutup peti ais itu.
Apabila gadis itu hendak kearah kiri. Matanya tidak lagi melihat Gabriel. Gadis itu terhenti, secara tiba-tiba seorang memasuki dapur. Gabriel?
Gabriel mendekati peti ais dan diambil satu papan coklat lalu dibuka plastik dan dibuang. Gigi taringnya yang kelihatan menggigit coklat itu, dan matanya melihat Emilia seperti terkejut melihatnya.
Coklat dimulut dipegang. Dan melihat sekitarnya lalu melihat gadis itu kembali.
"Apa?" Emilia tersentak, jejaka itu berada di kerusi itu tadi. Bagaimana jejaka itu boleh ada disana? Eh, eh!!?
"T-tadi bukan ke awak ada duduk disitu. Macam mana awak boleh... " Emilia tidak dapat menyambung kata-katanya.
"Ha? Mana ada, aku baru masuk dapur" Dengan tiada perasaan Gabriel mengambil cawan dan dituang air.
"Tapi, betul awak.." Emilia cuba berkata tetapi ada sesuatu yang tidak kena apabila dia berada bersama jejaka itu.
"Look Emilia, let me tell you something.."
Emilia melihat anak mata jejaka tampan itu."If you see it, ignore it" Gabriel berkata dan meletakkan cawan didalam sinki dan berlalu pergi meninggalkan Emilia didapur.
Emilia pula berasa seram sejuk. Matanya melihat sekeliling ruang dapur, apa maksud Gabriel?
Sudah masuk pukul dua pagi dan gadis itu masih berjalan-jalan didalam mansion yang besar itu. Kakinya melangkah dengan sendiri, tidak tahu mahu hendak kemana. Jika Emilia tidak dapat tidur gadis itu akan berasa bosan.
Secara tiba-tiba, bunyi sebuah alat muzik didengarinya. Bunyi violin, Emilia berjalan mengikuti arah bunyi itu berada. Emilia naik ketingkat atas iaitu tingkat dua, bunyi violin itu sudah hampir dekat.
YOU ARE READING
1] Putera Mikael Isqandar
RomantikHe set fire to the world around him but never let a flame touch her... 👑 Mikael × Emilia🌹 .. {WARNING NO COPY}❌ {IDEA DAN REKAAN SENDIRI}✔️ {MALAYNOVEL} enjoy your read..