2.Bölüm

389 9 10
                                    

Hepinize merhaba arkadaşlar nasılsınız iyisinizdir umarım hadi başlayalım✨️

Bozok konaginda sabah olmuştu,Bugün hazarla bellanın kınası olacaktı ardından da düğünü olacaktı,Gelinler kahvaltıyı hazırlamışlardı erkekler üst katta kadınlar ise mutfakta kahvaltı yapmışlardı.

Ardından Bozok konağı süslenmişti,koskoca bahçenin her tarafı süslenmişti koçlar altınlarla süslenmişti ardından konağın erkekleri tıraş olmak için berbere gitmişlerdi kadınlar ise evde hazırlanmaya başlamıştı.Nihayet herkes hazırlıklarını bitirmişti.Bella'nın makyajı yapılmıştı,Erkeklerde konağa gelip hazırlanmıştı.

Bella kırmızı kaftanı'nı giymişti yüzüne yakışan hafif bir makyaj yapmıştı artık şimdi tastamam hazırdı.Kadınlar salonda damda ise erkekler vardı.İlk  olarak Halay çekilmişti.
Erkekler hep bir ağızdan

Wî wî wî
Wî wî wî Şemmo
Wî wî wî
Qurbana te me, Şemmo

Wî wî wî
Wî wî wî Şemmo
Wî wî wî
Qurbana te me Şemmo

Tu nûrê nûranî(Sen bir ışıksın)
Şemmamê bûkê(Gelin)
Tu berf û baranî(Kar ve yagmursun)
Dotmamê bûkê(Gelinin annesi)

Şemmamê tu bi xêr hatî(Hoşgeldin şemmam)
Şemmamê bûkê(Gelin dusu)
Tu bûkê bûkanî(Sen bir gelinsin)
Dotmamê bûkê(Gelinin annesi)

Kadınların tarafında ise durum aynıydı halaylar çekilmişti şimdi ise geline kına yakılacaktı Hazarı damdan salona getirmişlerdi,ortaya da iki tane sandalye koymuşlardı birine Hazar birine ise bella oturmuştu Kadınlar ise ellerinde ki mumlarla  Hazar ile bellanin etrafında dönmeye başlamışlardı.

Kınayı getir aney
Kınayı getir aney
Parmağın batır aney
Parmağın batır aney

Bu gece misafirem
Bu gece misafirem
Koynunda yatır aney
Koynunda yatır aney

Bu sözlerle bellanin değilde asiyenin gözleri dolmuştu hatırladığı geçmişle çünkü onun kınasında da annesi be babası yoktu kimsesiz gibi kınası yakılmıştı asiyede şarkıyı söylemeye başladı.

Bu gece misafirem
Bu gece misafirem
Koynunda yatır aney
Koynunda yatır aney

Söğüt dalı kuş dili
Söğüt dalı kuş dili
Oldum yarin düşkünü
Oldum yarin düşkünü

Türkmen haltî(hala) bellanın yanına gelip başında ki kırmızı örtüyü kaldırmıştı.

Gızzz sen daha ağlamadın mı ellerimiz koptu!

Yooo Türkmen halacım niye ağlıyım ki?

Gızz hani bu senin kına gecen ya ağlayacaksın ya hani ağlamayı da mı biz ögretek!

Tamam ya işte benim kına gecem ben gülmek istiyorum ağlamak istemiyorum.

Gızz ağla da kınan yansın bit-

Hala bırak karımı ağlamak istemiyor işte uzatmayın sizde.

Kızlar!! Durun gelinin kınası  yakılacak asiye gel sende.

Tamam abla,Eee Gelin hanım hadi açın elinizi de kınanızı yakalım.

Tamam

GELIN(Yeniden Yazılacak)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin