ANIME FESTIVAL 2026

43 2 0
                                    

Ain Natasha, gadis berusia 24 tahun itu tengah menghirup coffee yang baru dibancuhnya di dalam bilik ofis. Sedang dia tengah mengatur schedule milik kakaknya itu, dia mendapat email dari Syarikat *****. Dia membuka email tersebut dan membacanya dengan teliti. Matanya terbeliak. Terkejut dengan konten email tersebut. 

" Anime Festival 2026?! Uish biar betul. Aku kene bawak Reen join event besar ni." ujarnya. Cepat sahaja tangannya membalas email dari syarikat tersebut. Tidak lama membalas email tadi, email baru muncul.

" Hurmm meeting jam 1 petang ey. Okaylah. Reen pun tengah stream jugak time tu." Ain berdialog sendirinya. 

Almaklum kakaknya, Reen Nazira aka Shiro Neko 25 tahun itu seorang streamer vtuber yang terkenal di Malaysia. Sungguh pun dia seorang vtuber yang bukan under syarikat, dia berjaya menjadi terkenal berkat usaha dirinya. Kini, dia dapat berkolaborasi dengan indie vtuber diluar negara seperti Shoto, Shylili dan lain2 lagi.

10 Minit Sebelum Jam 1 Petang

Ain mempersiapkan dirinya untuk meeting itu. Bukanlah sebarang meeting namun ianya diantara semua manager vtuber dan penganjur event Anime Festival 2026. Dia memeriksa kamera laptopnya, lightingnya dan juga mic supaya dalam keadaan yang baik.

" Make up done. Mic dah tutup. Cam on. Awning cun. Okeyh boleh masuk dah." Ain pun terus masuk ke dalam meeting itu. Ramai yang sudah menunggu rupanya.

Arghh malunyaaa! Dahlha kebanyakkannya lelaki dalam meeting tersebut. Dia melihat satu kelibat yang amat dikenalinya. Skrin itu dibesarkannya. Yup, itu dia. Manager Takumi-san. Manager NijiSanji yang terkenal di industri Vtuber. Pada masa yang sama, dia melihat kelibat Manager Michael iaitu manager kepada Vtuber Shoto. Ketika semua telah berkumpul, maka meeting pun bermula...

3 jam berlalu, akhirnya meeting mereka berakhir. Setiap manager telah diagihkan tugas dan bahagian mereka masing-masing. Ain, Takumi san dan Sir Michael tinggal sebentar untuk membincangkan tugasan mereka. 

Takumi-San: Miss Ain, I hope that you can take care of us as soon as we arrive there.

Sir Michael: That same goes to us, Miss Ain.

Ain: Yes. I also hope both managers can help this inexperienced junior manager with the tasks that were given to us just now. 

Sir Michael: Hahahah, you're a funny little girl. 

Takumi-San: Plus you're also cute. I'm sure the boys will like you. 

Ain: Ahahaaa... ( Hanya mampu tergelak pahit )

Takumi-San: Can we exchange numbers so that I can update you from time to time?

Ain: Yeah, can.

Sir Michael: Aaaa, I just want to ask you the same question. Sly as ever, Takumi sann...

Takumi-San: It's for the job, okay...

Ain: I just gave the number in the chat box. That's all for now. Goodbye, Takumi-san and Sir Michael. Have a good day.

Ain cepat-cepat menekan butang keluar dari call meeting dan menyandar. Dia menghembus nafas lega apabila dapat keluar dari perdebatan antara Manager Takumi dan Sir Michael. Tiba-tiba dia terfikir sejenak. Ahhh, dia kena hadap selama 2 minggu bila mereka tiba di Malaysia nanti. Mampuih aku!

Gadis itu bangun dari tempat duduk nya dan pergi ke bilik stream Reen. Dia baru sahaja habis stream dengan wajah gembira.

" AINNN! SHOTOO DATANG MALAYSIAA!" jerit Reen dengan gembira. Melompat riang gadis itu apabila mendengar berita Shoto datang Malaysia. Dia ingin memeluk Ain namun sempat menahan gadis itu.

" Iyo iyo. Awak dah habis stream kan? Kita ada meeting lepas ni. " ujar Ain.

" Meeting untuk?"

" Adalahhh. Cepat-cepat." Ain menolak Reen keluar dari bilik stream dan pergi ke ofisnya. Gadis itu menyuruh Reen duduk menghadapnya. Dia pula duduk di kerusinya.

" Tengok nih. Kita dapat invitation dari syarikat ***** untuk collab dengan event Anime Festival 2026. " Ain memusingkan skrin monitornya menghadap ke arah Reen. Reen membaca email itu dengan teliti. Dia membuat reaction yang sama dengan reaction Ain sebentar tadi. 

" Anime Festival 2026 pada 30/3?! Berkolaborasi dengan vtuber dari Nijisanji dengan Shoto?!" Dengan ekspresi terkejutnya lagi memandang Ain. Kemudian dia memandang skrin dan memandang Ain semula seolah olah tidak percaya dengan apa yang dilihatnya. Ain mengangguk tanda apa yang dilihatnya itu betul.

" Seriuslahh Ainnn? Next week tu..." Dia menggoncang bahu Ain.

" Iyooo betullll." Ain menjawab dalam keadaan bergoncang.

" Gilaknya lah manager. " ujar Reen lalu membuat isyarat thumbs up.

" Tadi, saya ada meeting dengan manager dari nijisanji, Takumi-san, manager kepada shoto, Sir Michael dan manager2 vtuber yang lain bersama penganjur event besar ni. Nanti 27/3 kita akan ambik Nijisanji dgn Shoto dekat KLIA 2. Diorang datang dengan manager diorang sekali. So, be prepared. Ahahaa..." Ain hanya gelak hambar. Reen semakin excited. Dia dapat berjumpa dengan idolanya IRL(In Real Life). Ain dan Reen pun meneruskan meeting mereka.

APOCALYPSE ZWhere stories live. Discover now