SEMBUNYI!

20 0 0
                                    

" TOLONG SAYA, AIN!!" jerit Iffah .

Gadis itu meronta-ronta menahan staff itu daripada menggigitnya. Dia mencapai monopod yang dibawanya dan sumbatkan ke dalam mulut staff itu. Ain yang sedikit gelabah itu segera mencapai kerusi kayu kecil dan menghentak kepala staff itu dengan kuat. Serta-merta staff itu mati. Ain menolong Iffah bangun dan mereka terus pergi dari situ.

" Kita nak kemana sekarang?" tanya Iffah.

" Baik kita cari tempat selamat dulu. Mereka still lari bertempiaran." jawab Ain. 

Tidak jauh dari arah mereka berlari, Ain melihat kedai Gucci Boutique. Terus Ain menarik Iffah ke dalam kedai itu dan bersembunyi dalam bilik persalinan. 

" Kita sembunyi kat sini dulu." ujar Ain. Dia tercungap-cungap keletihan.

" Penat siak berlari. Apa benda kat luar sana tu. Is it what I think it is?" Iffah pun tercungap-cungap keletihan.

" Yes, memang benda tu. Zombie... Kepala hotaklha. Kenapa hari ni jugak benda ni berlaku." ujar Ain dengan geram. 

Mereka berdua duduk diatas lantai dan berehat. Baru sahaja hendak duduk, tiba tiba telefon Iffah berdering dengan kuat. Kedua-dua mereka gelabah tidak tentu fasal. Iffah cuba mencari phonenya namun ia terlepas dan meluncur melepasi ruang kecil bawah pintu bilik persalinan itu.

" Aaa sudah... Mampus kita nih..." 

Tiba-tiba pintu bilik persalinan dimana mereka berdua berehat dihentak dengan kuat. Segerombolan zombie mula menggerumuni dihadapan pintu mereka. Pada awalnya pintu itu dapat bertahan. Lama-kelamaan, bunyi retakan dapat didengari oleh Ain dan Iffah. Cepat-cepat mereka menahan pintu itu.

" Ainn, phone call. Cepat call Reen.." Iffah mula gelabah. 

" Jap jap.." Ain mencapai telefonnya dan terus menelefon Reen.

Reen : Ain chann! Awak kat mana sekarang? Awak okay tak? Iffah??

Ain: Takk okayy! Kitorang stuck dalam bilik persalinan Gucci Boutique! Cepat datang! Kitorang tak tahu berapa lama dapat bertahan... Iffahhhh!

Reen: Ainn!! Iffahh!!

Panggilan tamat begitu sahaja kerana pintu semakin roboh. Entah berapa lama lagi mereka dapat bertahan disebalik pintu bilik persalinan ini. Jantung mereka berdegup laju. Ketakutan mula menguasai mereka.

" Ainn... Saya tak nak matii..." ujar Iffah dengan perlahan. Air matanya mula bertakung. 

" No, we're not going to die. Not today, not tomorrow. Both of us will survive together.." ujar Ain dengan serius . Dia tidak akan membiarkan rasa ketakutan menguasai diri sepenuhnya.  

Hampir 5 minit berlalu, mereka masih dalam keadaan begitu. Tenaga Ain dan Iffah semakin berkurangan. Mereka berdua mula berfikiran negatif. Mahu sahaja berputus asa. Namun, sisa rasa keinginan mereka untuk hidup membuatkan mereka masih bertahan. 

' No, I don't wanna die like this. I need to survive. Iffah still ada career yang dia perlu capai, Rin baru ja jumpa dengan idolanya, Shu... Shu? Why did he suddenly pop out of my head?hahaha..' 

" I still haven't told him that I like him ..." Ayat itu terkeluar dari mulut Ain.

Ain dan Iffah mendengar bunyi pukulan demi pukulan. Tidak lagi berasa rempuhan disebalik pintu itu.

" Ainn.. You can come out now..." ujar satu suara yang amat dikenalinya.

" Shu?" Ain menarik Iffah kebelakang dan dia pun membuka pintu bilik persalinan itu. 

Semasa mereka berdua keluar, semua zombie telah dibunuh. Reen datang terus memeluk Ain dan Iffah.

" Mujurlah korang berdua selamat." ujarnya perlahan.

 Reen mulai menangis kerana lega apabila dua orang terpenting dalam hidupnya selamat. Iffah ikut menangis manakala Ain hanya menepuk belakang dua orang itu. Mereka meleraikan pelukan. Reen dan Iffah mengelap air mata mereka. 

" Ainn.." ujar Shu lalu mendekati gadis itu. Riak wajahnya kelihatan begitu risau. Dia memegang bahu Ain lalu memeriksanya dengan rapat.

" I'm fine, Shu. I didn't get hurt. " ujar Ain dengan nada yang tenang.

" You got me worried sick..." Lelaki itu menyandarkan kepalanya pada bahu Ain. Dia menghembuskan nafas lega dengan perlahan.

" I'm sorry I got you worried. " Ain menepuk belakang jejaka itu. This guy looks really...

" Seriusly.. You guys.. Now?" tegur Reen dari belakang. Sempat lagi diorang berdua ni flirting??

Shu mengangkat kepalanya dari bahu Ain dan memandang gadis itu. Dia masih tidak mahu berdalih dan hanya mengabaikan sindiran dari Reen. Ain pula hanya tergelak kecil. 

" Guys, I think we should find a safe place for now. And then we will come out with a plan or something." ujar Ain.

" How about the security room? We can monitor the whole building from the CCTV." cadang Shoto. 

" Great idea. Good thing I know the location in advance." ujar Ain. 

" Let's go now." 

Setelah itu, mereka pun bergegas ke bilik sekuriti. 

APOCALYPSE ZWhere stories live. Discover now