Dalam perjalanan mereka ke Bandar A, mereka sempat bertukar kedudukan pemandu. Luca dan Iffah bertukar dengan Shu dan Ain kerana mula berasa tenat. Manakala, Vox pula mengambil tempat Shu sebagai pemandu jeep. Perjalanan mereka diteruskan sehinggalah senja mulai menjelang.
" Guys, we can see a beach on our right side..." ujar Iffah melalui walkie-talkie yang menghubungkan Ain yang berada di atas motorsikal dan Fulgur yang berada di dalam motorhome.
" B*tch? Are you cursing?" tanya Reen yang berada disebelahnya.
" Not that bish... THE BEACH... B.E.A.C.H..." jawab Iffah satu persatu.
" Loll...I thought you say b*tch. Maybe Uki's negative personality dah masuk ke dalam jiwa awak." ujar Reen lalu ketawa.
" B*tch, I heard you..." kata Uki disebalik walkie-talkie. Semua terus ketawa mendengar perbualan mereka.
( Anggap ja resort tu begini dan laluan ke bawah menuju ke pantai )
Mereka semua pun berhenti di resort di tepi pantai tersebut. Tidaklah banyak kereta seperti yang disangkakan. Berkemungkinan zombie juga sedikit di kawasan resort itu.
" For the time being, Ain Chan and I will look for the main switch box to turn on the electricity so that we can have lights here. After we turn on the lights, maybe Luca and Iffah will look for room keys for each of us. Others will be split into two groups, the first of which will prepare dinner and the second of which will scout the area. Just use knives to kill if any of you discover them." arah Shu dengan jelas. Semua mengangguk tanda jelas.
" Be careful you too... Don't do something icha-icha( flirty) there..." ujar Sonny.
" Sonny what the heckk!" jerit Ain dengan geram.
" Yeahh I will..." balas Shu. Ain memberi tamparan maut di belakang Shu, melepaskan geramnya. " Ittaa (Adoi)!"
" Amik kau..." Ain terus ke hadapan bersama lampu suluh yang diambilnya tadi, meninggalkan lelaki itu dibelakang.
Shu mengikuti Ain dari belakang. Mereka berdua menuju ke kawasan pondok dan masuk ke dalam. Mujurlah kotak suis utama berada di dalamnya. Shu membuka semua suis yang berada di dalam kotak tersebut.
" Oh, the lights turned on." ujar Ain apabila lampu mula menyala.
" We can go back now." ujar Shu.
Keluar sahaja mereka berdua dari pondok itu, terdapat 3 ke 4 ekor zombie berjalan menghala ke arah mereka.
" It looks like we have visitors, Shu..." ujar Ain sambil mengeluarkan pisau dari poket pisau yang diletaknya dibahagian belakang seluarnya.
" Let's kill them fast and have dinner together." ujar Shu lalu berlari menghala ke arah zombie diikuti dengan Ain.
" I hope Uki Mama doesn't get mad at us again!" Ain mengikuti langkah Shu dari belakang dan menyelaraskan combat mereka.
Selesai membunuh zombie-zombie tersebut, mereka berdua mengelap darah yang tersisa di pisau mereka. Selang beberapa langkah menuju ke motorhome, Shu tiba-tiba menarik Ain.
" Why what ha..." Ain terkejut. Shu dengan cepat membuat isyarat senyap.
" Look there.. Its Shoto... He's hiding from..." Shu memandang ke arah Shoto yang tengah bersembunyi di sebalik capsule yang berdekatan.
" Uki and Reen. Why is he hiding?" tanya Ain kehairanan.
" There's also Fufu Chan not afar from Uki..." ujar Shu lagi apabila melihat Fulgur yang menyandar di sebalik pokok yang tidak jauh dari tempat Uki berdiri.
" Shu, there's Iffah and Luca too... At the stairs down there..." ujar Ain pula, melihat Iffah dan Luca tengah tercegat di bahagian tangga menuju ke pantai.
"Reen chan... I want to tell you something..." ujar Uki yang berdiri di hadapan Reen.
" What is it, Uki?" tanya Reen.
" I like you..." Uki memandang Reen dengan serius. Confessionn?!
Ain dan Shu tergamam disebalik tempat mereka berdiri. Kenapa chapter ni tiba-tiba ada sesi luah-meluah perasaan? What about me? What about the author huh? Helloo??
Mereka berdua mendengar segala luahan Uki yang disimpannya selama ini. Entah kenapa ketika itu, perasaan Ain dan Shu pula yang berdebar mendengar segala kata-kata Uki. Sesuatu yang mencucuk jiwa Ain dan Shu pada masa yang sama.
' Ah, he's so brave... yet...'
Tiba-tiba Shu menyandarkan kepalanya diatas bahu Ain dari belakang. Membuatnya diam tak terkata. Hanya degupan jantung yang memecah suasana sunyi diantara mereka berdua.
" Shu? Is there something wrong?" tanya Ain sambil mengusap rambut Shu.
" I just... Can you wait for me, Ain Chan? After everything is over, I'll make sure to tell you all of it. So, please... Wait for me..." ujar Shu dengan perlahan. Hatinya terasa pedih menahan segala perasaannya terhadap gadis itu. Mahu sahaja dia meluahkan segalanya, namun keadaan tidak mengizinkan.
Ain yang mendengar kata-kata Shu tergamam. " Okay. I'll wait for you, Shu." Dalam diam dia memberikan a light kiss di atas kepala lelaki itu. Hurrmmmm... Dahlhaa... Author single niii...
Setelah itu, mereka kembali memandang keadaan Uki dan Reen yang masih dalam sesi meluah perasaan. Tiba-tiba Shoto dipanggil keluar oleh Uki lalu Uki pun pergi dari situ. Fulgur pula terus mengikuti Uki secara diam manakala Iffah dan Luca tidak lagi kelihatan di kawasan tersebut.
" Shu, I think we just witnessed such a complicated confession between them." ujar Ain.
" Yeah, I hope they will take care of this quickly so that it won't affect our journey to City A." ujar Shu pula. Mereka berdua terus berjalan ke motorhome dan sertai yang lain. Hanya kelibat Iffah, Luca, Reen, Shoto, Uki dan Fulgur tidak kelihatan. Tidak lama kemudian, seorang demi seorang mereka datang ke situ tanpa berasa janggal antara satu sama lain.
" Guys, take a good rest this night. Tomorrow will be a long journey for us." arah Shu sebelum dia masuk ke dalam bilik.
" Goodnight, Shu." ucap Ain. Shu hanya senyum.
YOU ARE READING
APOCALYPSE Z
AcciónAnime Festival 2026 akan berlaku tak lama lagi. Vtuber-vtuber Malaysia bakal bercollab dengan Anime Festival untuk meriahkan lagi event itu. Dengan kejutan, 2 kumpulan Vtuber dari Nijisanji dan juga seorang lagi vtuber indipendent dari luar negara b...