Apabila mendengar jeritan Vox yang memanggil nama Luca berkali-kali, Shu, Ain dan Iffah menjadi panik. Rupanya Luca telah pengsan dibelakang bunker jeep dalam pangkuan Vox. Dalam keadaan mereka yang panik itu, tiba-tiba tayar hadapan kanan jeep meletup membuatkan keadaan semakin kucar-kacir. Shu mengawal stereng dan menekan brek bagi memberhentikan jeep.
" Vox! Bring Luca to the motorhome! Iffah, you help Vox! Ain Chan and I will back up you guys!" arah Shu. Mereka bertiga segera keluar dari jeep. Ain dan Shu menembak zombie-zombie yang mendekati mereka berlima manakala Iffah dan Vox memapah Luca turun dari Jeep dan berjalan ke arah motorhome.
" Fufu chan! Opened the door! The zombies are coming!" jerit Vox. Fulgur terus membuka pintu motorhome itu. Yang lain melihat Iffah dan Vox memapah Luca terus membantu mereka.
" Shu Chan! Ain chan! Come inside now! " ujar Fulgur. Setelah Shu dan Ain melepaskan beberapa tembakan, mereka berdua masuk dalam keadaan yang letih dan basah renyah.
" What happened to Luca?" tanya Mysta risau.
" He collapsed due to his fever." jawab Iffah. Kepalanya mula berdesing sedikit akibat terkena hujan dan risau akan keadaan Luca.
" Help me change his clothes, Yugo. In the meanwhile, you guys should think of another plan to get us out of here. " ujar Ike lalu ke bilik katil belakang bersama Yugo.
Reen dan Uki memberi tuala kering kepada Ain, Shu, Vox dan Iffah. Suasana semakin tegang. Shu masih mendiamkan diri. Rasa bersalah menyelubungi dirinya kerana keputusannya itu membuatkan Luca jatuh sakit. Dia termenung jauh. Ain yang melihat Shu termenung jauh itu terus mendekatinya.
" Hey, Shu. Don't blame yourself. Luca will come to regret his decision if you're like this." Tangannya mencapai kedua belah bahu Shu. Dua pasang matanya menatap mata lelaki itu seketika. Kau tau tak aku ni risau!
Kemudian Shu memandang rakan-rakannya yang lain. Mereka juga memberikan pandangan risau. Dia mengeluh pendek.
" You're right, Ain chan. Thanks. " ujar Shu lalu memegang lengan Ain. Ain memberikan senyumannya dan mengalihkan tubuhnya ke belakang Shu. Dia mengeringkan rambut lelaki itu dengan tuala yang baru.
" What should we do now, Shu?" tanya Reen lalu memandang Ain dan Shu.
" The person with the weapon will climb this RV and kill the zombies that are in our way. But this time, everyone will be involved because we will only be using this motorhome. That vehicle can't be used anymore because the tire bursts out." ujar Shu. Ain berhenti mengelap rambut Shu.
" I'll use AK. Sonny and Mysta will use the SMGs'." ujar Fulgur.
" Then, I'll try to snipe the one from far using sniper." ujar Shoto mengangkat senjata kegemarannya itu.
" I'll handle the M249. It still has some bullets left." ujar Vox. Mujurlah dia membawa senjata M249 bersamanya tadi semasa memapah Luca.
" Be careful guys." ujar Reen.
" We will." ujar Vox dan Fulgur.
Mereka pun naik ke atas bumbung motorhome dengan berhati-hati. Hujan masih turun namun tidak selebat tadi. Masing-masing mengambil posisi dan berlutut berdekatan dengan pagar yang sudah ada diatas bumbung kenderaan tersebut untuk mereka berpaut agar tidak jatuh.
Fulgur, Vox, Sonny, Mysta dan Shoto pun melepaskan tembakan sebaik sahaja kenderaan itu dihidupkan. Setelah banyak zombie yang telah mati di bahagian hadapan, Shu terus menekan minyak kenderaan itu.
Akhirnya, mereka berjaya keluar dari pekan itu. Semua melepaskan nafas lega. Mereka yang berada di atas bumbung turun dalam keadaan yang basah. Masing-masing menunggu giliran untuk mandi. Mujurlah mereka membawa pakaian lebih. Cukup-cukup untuk semua.
" How's Luca, Ike?" tanya Iffah lalu duduk di samping Luca.
" He's fine for the time being. He just needs to get enough rest and take his medicine on time.." jawab Ike.
" Alright, thanks Ikey." ucap Iffah. Ike hanya mengangguk dan meninggalkan Iffah bersama Luca.
Setelah pergi jauh meninggalkan pekan, Shu memberhentikan motorhome di tepi jalan. Dia menyuruh Fulgur untuk menggantikan tempatnya.
" I'm gonna take a quick shower. Can you take my clothes in the bag, Ain Chan?" tanya Shu. Ain tiba-tiba blur sekejap kemudian mengangguk. Why me?
Baru sahaja gadis itu mengambil pakaian dari beg Shu, lelaki itu keluar dengan seluarnya sahaja. Cepat betul laki ni mandi. Mereka yang berdekatan dengan Shu terkejut melihat tubuh sasa lelaki itu.
" Woah, Shu. Got some abs there." puji Mysta sambil melirikkan senyumannya.
" Perhaps, the clothes that you always wear cover your buffed body." ujar Vox pula.
" Since when did this Shu look buffed?" soal Shoto lalu memerhati lengan dan tubuh Shu.
" Loll..." ujar Shu pendek. Dia mendekati Ain yang duduk mencangkuk membelakangi dirinya.
" Here's your clothes." Gadis itu menghulurkan baju lebih milik Shu ke belakang.
Shu tersenyum kecil lalu memasang bajunya. " Are you shy, sweetie?" tanya Shu.
" Shut up, you perv." ujar Ain lalu memberikan cubitan ketam pada lengan Shu.
" Ouch! You're gonna leave love marks here..." Usik Shu lagi.
" Eeeee Shuu... Stop it. " ujar Ain dengan geram. Suka betullha si Shu ni mengusik orang. Mana pergi Shu yang suka chill-chill niii...
" Alright-alright. I'm going to check on Luca." Shu pun berjalan ke belakang kenderaan itu meninggalkan Ain dalam keadaan geram dan malu itu.
Panjang perjalanan mereka, malam pun semakin berlarut. Fulgur melihat jam menunjukkan 5 pagi. Kemudian dia beralih pandangan ke cermin hadapan dimana semua telah lena tidur kecuali Shu dan Ain.
" You wanna change, Fufu chan?" tegur Shu.
" No worries. I'm still fine." ujar Fulgur. Matanya menangkap sesuatu bercahaya agak jauh dari kenderaan mereka. Kemudian dia melihat GPS.
" I think we almost arrived..." ujar Shu apabila dia melihat GPS yang berada di hadapannya.
" Yeah... It is the A city." ujar Fulgur.
Fulgur, Shu dan Ain melihat cahaya lampu semakin terang menandakan mereka telah tiba di bandar A...
YOU ARE READING
APOCALYPSE Z
AcciónAnime Festival 2026 akan berlaku tak lama lagi. Vtuber-vtuber Malaysia bakal bercollab dengan Anime Festival untuk meriahkan lagi event itu. Dengan kejutan, 2 kumpulan Vtuber dari Nijisanji dan juga seorang lagi vtuber indipendent dari luar negara b...