PAGI MENJELANG
Shu bangun dari tidurnya. Dia melihat Ain yang tengah tidur nyenyak diatas pahanya. Shu tersenyum.
" Ain chan. Wake up... It's morning already." Shu mencuit pipi Ain dengan lembut.
" Hnghh. Morning Shu..." ucap Ain lalu bangun dari paha Shu.
" Morning, sweetie..." bisik Shu lalu tersenyum. Ain yang tengah mamai terus menjadi segar.
" Whaa..." Ain terkedu apabila mendengar ayat Shu. What? Sweetie? Whattttt ///////
" Cute..." Shu mengangkat Ain dari tempat duduknya. Mereka berdua melihat Reen dan Shoto tengah tidur di ruang tamu.
" Memang jadi nyamuklah aku dengan Shu ni..." Bebel Ain.
" What? Nyamuk?"
"Nyamuk means mosquito. It's like, we're both third-wheeling these two lovebirds. We called it become a nyamuk here. " jelas Ain.
" Ohhh I get it.. " Shu mengangguk kepalanya tanda faham.
" Nicer... Let's make breakfast before they wake up." ujar Ain lalu mencuci mukanya di singki berdekatan.
" Yeah..."
Mereka berdua pun menyiapkan sarapan pagi. Seorang demi seorang mereka bangun. Setelah mereka menyapa Ain dan Shu, mereka ke ruang tamu memerhati Reen dan Shoto yang masih lagi tidur nyenyak di atas sofa.
" Since when did these two become so close?" tanya Mysta lalu memandang Ain dan Shu. Mereka berdua hanya menjongket bahu.
Tidak lama kemudian, mereka berdua bangun dari tidur. Mata masih terkebil-kebil memandang semua orang yang melihat mereka berdua.
" What are you guys looking at?" tanya Reen.
" Nothing... Just watching both of you sleeping here." jawab Vox lalu mengalih ke arah Shoto. Reen memandang Shoto yang masih tidur itu. Cepat-cepat dia menggoyang lelaki itu.
" What is it, babe?" tanya Shoto pula sambil menguap panjang. Matanya membuntang besar apabila semua memandangnya.
" Babe? Hurmmm..." Mereka mula mengejek Reen dan Shoto.
" Eyyyooo Kak Reen..." Sindir Aleeya dan Aleesha.
" Wa..wait... "
" Haikk haikk... Guys, come here and have breakfast. Shu and I just finished making this." ujar Ain meleraikan keadaan di ruang tamu. Reen memandang Ain lalu membuat isyarat thumbs up. Ain membalas isyarat Reen.
"After breakfast, we will have a meeting. So, everyone get ready as fast as possible so we don't waste our time." Arah Shu. Dia mengagihkan cawan seorang satu.
" Shu, I'm going to take shower first. " ujar Ain sambil memicit bahunya yang sedikit tenat.
" Alright. I'll go also after this." ujar Shu pula.
" Eyyoo... This couple also..." belom habis Mysta berkata, Ain dan Shu menjelingnya terlebih dahulu. Terdiam member tuhh...
Selesai sahaja mereka mengemaskan diri, semua bergumpul di ruang tamu mengambil spot masing-masing.
YOU ARE READING
APOCALYPSE Z
AçãoAnime Festival 2026 akan berlaku tak lama lagi. Vtuber-vtuber Malaysia bakal bercollab dengan Anime Festival untuk meriahkan lagi event itu. Dengan kejutan, 2 kumpulan Vtuber dari Nijisanji dan juga seorang lagi vtuber indipendent dari luar negara b...