15. Rauhoittelua

39 7 16
                                    

Hei!
Nyt on vierähtänyt todella pitkä aika ja täytyy itsekin muistella, mitä tässä tarinassa on tapahtunut. Lupasin jokin aika sitten ilmoitustaululla luvun, mutta jotenkin onnistuin saamaan korona juuri sillä viikolla, joten... Tässä tämä nyt kauan odotettu luku on ja yritän päästä takaisin mukaan viikottaisiin lukuihin! Kaikki kommentit ja tykkäykset ovat arvostettuja! Hyvää myöhäistä joulua ja aikaista uutta vuotta!

Sirius ei pystynyt nukkumaan. Hän tuijotti puista kattoa hievahtamatta.

"Sinun hiljaisuutesi pitää minua valveilla", Jamesin sängystä kuului valitus. Sirius kurtisti kulmiaan. Kun Sirius ei vastannut mitään, James nousi ylös ja katsoi häntä huolestuneena.

"Sinä olet luonnottoman vakava", James ilmoitti. "Se on pelottavaa."

Sirius vain tuijotti kattoa. James puri huultaan. Hän ei ollut koskaan ennen nähnyt Siriusta tällaisessa tilassa.

"Isla antaa anteeksi", James yritti lohduttaa. "Ei hän voi liian kauan kantaa kaunaa."

Sirius pudisti päätään hieman. Hän ei halunnut katsoa Jamesia.

"Minä en halunnut satuttaa ketään", Sirius sanoi niin hiljaa, että Jamesin täytyi höristää korviaan kuulakseen hänet.

"Isla tietää sen", James sanoi. "Hän on vain loukkaantunut."

Sirius pyöräytti silmiään. James suoristi selkänsä.

"Murjottaminen ei ainakaan auta asiaa", James totesi. "Sinä vain pyydät anteeksi Islalta ja tämä kaikki voi olla ohi."

"Anna minun arvata", Sirius kohotti kulmiaan. "Lily käski sinun sanoa noin."

James tunsi olonsa hyvin epämukavaksi. Yhtäkkiä hän oli täysin hereillä.

"Minusta tuntuu, ettei Lily ole täysin tyytyväinen minun kanssani tällä hetkellä", James myönsi. Kun Sirius katsoi häntä kysyvästi, James jatkoi:

"Me riitelimme."

Siriuksen olo paheni.

"Eikö me sovittu, että tästä puhutaan aamulla?" Remus kysyi, joka oli herännyt Jamesin ja Siriuksen huomaamatta. James ja Sirius irvistivät vaivaantuneesti. Remus huokaisi.

"Sirius, sinä teit virheen ja pyydät anteeksi huomenna", Remus komensi. "James, minulla ei ole mitään käsitystä, mistä sinä ja Lily riitelitte, mutta tekin voitte selvittää sen huomenna."

"Mutta-", James ja Sirius yrittivät väittää vastaan mutta eivät jatkaneet lausettaan nähtyään Remuksen ilmeen. Heidän pitäisi vain odottaa huomiseen.

***

Kelmit olivat tavallista aikaisemmin hereillä Peterin ja Remuksen valituksista huolimatta.

"Minä en tiennyt, että tyttöystäviin sisältyi herääminen viideltä aamulla", Peter marisi. James ja Sirius eivät huomioineet häntä.

"Minun täytyy laittaa kasvovoiteeni", Sirius selitti voimakkaasti.

"Ja meitä tarvitaan mihin?" Remus haukotteli.

"Henkiseksi tueksi", Sirius kohautti olkiaan.

"Minä vihaan elämää", James huokaisi ja sulki silmänsä väsyneenä.

Kelmit olivat ruokasalissa ensimmäisinä. Suuri Sali oli aivan hiljainen. Yleensä he olivat viimeisten joukossa.

"Meidän täytyy syödä kunnon aamiainen, että jaksamme tunteilla myöhemmin", Sirius ilmoitti ja lappoi lautaselleen kaikkea mihin ylettyi. James nyökkäsi totisesti.

Viimeiset II Kelmien tarinaWhere stories live. Discover now