Akrabam mıydı yoksa ? Ailem den birimiydi ?
Anlayamadım, kafam çok karışıktı.
Ne yapacağımı bilemedim. Apar , topar çekmeceyi kapattım ve düşündüm . Ne yapabilirdim ?Aklım almıyor bu olanları. Hiç anlayamıyorum, bu olanlar neyin nesi? Bu adam bana buralı olduğunu söyledi . Yıllardır burada doğup , büyüdüğünü söyledi.
Kimliğinde Ağrı Doğubayazıt yazıyor .
Bizim annemiz , babamız ' da ağrı doğubayazıtlıymış .Biz zaten bunu biliyorduk bu adam kim ? İşimi bitirdikten sonra ,
Bey amca : kızım gel ,seni eve götüreyim dedi. Tuttu kolumdan, beni evine götürdü . Eve gittiğimde yaşlı bir teyze vardı evde , Amca beni eşiyle tanıştırdı işte bu benim eşim
Teyzenin elini öptüm , teyze sordu bey bu kızımız kim ?" senin yanında çalışacak, bundan sonra hizmetlerini görecek." Diyerek cevap verdi. hiç vakit kaybetmeden ev temizlemeye başladım, bir şeyler aradım bir evrak, bir kağıt, hiçbir şey bulamadım.
Akşam yemeklerini yaptım, sofrayı kurdum, bulaşıkları yıkadım yaşlı teyze benden çok memnun'du yüzündeki tebessümü hissedebiliyordum. sofrayı kaldırdım odama çekildim ve derin bir uyku çektim.
Sabah kalktım, amca işe gitmiş . Teyze ile sohbet etmeye çalışıyordum, sordum teyze , senin kızın, gelinin, yok mu?
Neden bu yaşta bütün işleri sen yapıyorsun ? Teyze : hiç kimsem yok dedi. Konuyu kapattı , bu yaşına kadar çocukları olmaması mümkün değil .
Hiçbir akrabası olmaması mümkün değil,
neden bu kadar sır doluydu bu teyze ?
Öğlen yemeği yaptım. Bey amca'ya yemek götürdüm. yemeğini yedikten sonra kızım dükkana 1 saatliğine göz kulak ol bir işim var çabucak halledip gelicem. amcanın yokluğunu fırsat bilip çekmeceleri karıştırmaya başladım.
Kimlik fotokopisi, Soy isimi dikkatimi çekti.
Demirhan , diye bir Soy isimdi.
Yetimhane'den aldığımız doğum evi kağıtlarında Babamızın soy ismi'de Demirhandı.
Zaman geçtikten sonra maliyeciler geldi. Evrak eksikliği varmış, dükkanın telefonundan, amcayı aradım.
"Çekmecenin en altında mavi bir dosya var dosyanın içinde" onlara vermemi söyledi .
Dosyayı buldum , maliyecilere verdim. Maliyeciler gittikten sonra, dosyanın içinde ; nüfus kayıt örneği çıktı...
Nüfus müdürlüğünden çıkarılmış, aile kayıtı bizim kimliğimizden, annemizin adının; safiye olduğu, babamızın adının da mehmet olduğu yazıyordu.
Aynı yazı bu bey amcanın kütüğünde var. bey amcayla, hanımının oğulları var. bir de kız torunları görünüyor, ama o kızların ismi ile bizim ismimiz birbirini tutmuyor...
Ne olacaktı ?
Anlayamadım Amcadan izin aldım ve çıktım , büyüdüğümüz yetimhaneye geri döndüm . Müdüre Fatma hanım ...
Tez zamanda gittim kendisiyle konuştum. Başımızdan geçen olayların hepsini anlattım . Oda çok üzüldü, kahrolmuştu . Meğer buradaki isimlerimizi müdüre hanım koymuştu ...
anne babamız bizi yetimhaneye bırakmamış bizi hastanede bırakıp kaçmışlar, karakol ve polisler eşliğinde bakacak kimsemiz olmadığı için bizi getirip yetimhane ye bırakmışlar ben pes etmedim. kovaladıkça kovaladım.
Bey amcanın kütüğünde yazan 3 tane kız torunu var. Bu adam benim dedem olabilir mi? bir süre düşündükten sonra elimdeki anne babamın kimlik fotokopisinin bir kopyasını daha çektirdim.
Çantama koydum Akşam oldu .sofrayı kurarken bir kitabın arasına fotokopiyi koydum elimi itip kitabın içindeki fotokopinin yere düşmesini sağladım.
Bey amca görür görmez hanımına dedi ki bizim oğlumuzun kimliği burada ne arıyor şok geçirdim evet akrabamdı akrabamı bulmuştum .
Dedem'di o benim , dedem bulmuştum. Boynuna sarılıp ağlamak istedim, neden bunu bize yapıyorsunuz ? demek istedim , ama biraz daha bekledim. Samimi olduktan sonra , beni kızları gibi görmeye başladılar. daha önceden bey amca kalbinden ameliyat olmuş, o akşam rahatsızlanıp hastaneye gitti.
kan gerektiğini söylediler. Testler yapıldı ben kan vermeye razı oldum ve benim kanım tuttu kanımı dedeme vermiştim . Neden çıktıktan sonra bana teşekkür etti ?
Samimi görünüp, aralarına sızacaktım. Neler olduğunu bir, bir öğrenecektim.
Ama hiçbir şekilde söz verip sır vermiyorlar. biri benim dedem , biri benim babaannem.
"Benim babama ne oldu? " "Peki Ya anneme ?"
Bunları bilmek istiyorum, yaşıyorlar mı ? "Öldüler mi ? "
Bunları öğrenmek istiyorum, neden? bizi bıraktıklarını, bilmek istiyorum.
Evet dedemi buldum, babaannemi buldum , ama ne yapacağımı bilmiyordum, düşünüyorum
İşin içinden çıkacağım ve bir yolunu bulacağım Ailemi bulacağım.
Babaannemle dedemin misafirleri ağrı doğubayazıt'dan gelmişler.
Öğrendim , benim yanımda konuşmak istemediler galiba .
Dedem bana dedi ki "kızım biraz bizi yalnız bırakır mısın"?Tamam, dedim. iki saat sonra gel dedi . bende bu iki saati değerlendirip ablamın mezarlığını gittim, ablamla dertleştim.
Abla dedemizi buldum, babaannemizi buldum, neden bize bunu yaptılar öğreneceğim. Sana söyleyeceğim abla , geleceğim yanına diyerek diye ağlamaya başladım...
Mezarlığa çiçek bırakıp, mezarlığı suladıktan sonra, kendi kendime ağlaya ağlaya yürüyerek dükkana gittim . Dükkanda kimse yoktu, kapalıydı .
Eve doğru yol aldım ,eve gittim. Eve gittiğimde ise beni görünce sustular, ben onlara çay kahve yapmak için mutfağa doğru gittim ama sesler geliyordu Mehmet adı geçiyordu.
Evet Mehmet adı geçiyordu, benim babamla ilgili konuşuyorlardı ...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
3 Kız Kardeşin Acıları
RomanceAilesini aramak için yola koyulan kızların gerçek hayatla yüzleşmesi. Henüz küçük olan kızlar ne yapacaklarını bilemezler gidecek bir evleri bile yoktur. karşılarına hiç bilmedikleri bir doktor çıkar ama ne doktor gelin hep beraber görelim ! Devamı...