ÖZGÜRLÜK

34 0 0
                                    

evet o gün geldi mahkeme günüydü Sessizlik !

Hakim Bey: evet kızım ifaden  can beyin eşi ve kızı tarafından doğrulandı artık serbestsin o cani adam için arama emri başlattık merak etme cezasını çekecek.

"Nihayet beraatıma karar verildi artık özgürüm."

evet kız kardeşlerime gidecektim yola koyuldum cebimde 5 kuruş param yoktu. mecbur yürüyerek gidecektim saatlerce yol yürüdüm bitmek bilmeyen yollar nihayet bitmişti.

Can beyin kapısının önündeydim, kapıyı çaldım. kimse yoktu evde. "Neler oluyor?"

Kardeşlerim nerede ? hemen Can beyin çalıştığı Hastaneye gittim, ve can beyin odasına girdim can beyi sordum. 7 ay önce emekliliğini istemiş dediler. beni ceza evine yolladıktan hemen sonra gitmiş demek ki, bu işin peşini bırakmayacağım  tekrar evine gittim, araştırmaya başladım 

Kiralık ev arıyorum bahanesiyle komşularına sordum bu ev kiralık mı ? bir kaç kişi bilmediklerini evin sahibinin cins bir adam olduğunu söylediler. çok beğendim evi kısmet olursa bu sene düğünüm olacak bu evi tutmak istiyorum belli ki boş bir ev  kiralık yazısı göremedim camlarında acaba ev ile ilgilenen biri var mı ?

"ileride yaşlı bir teyze var bir zamanlar evlerinde çalışmış ama kovulmuş mutlaka bilir dediler " gittim teyzeyi buldum ve can beyi in bursalı olduğunu ailesiyle bursa'ya taşındığını söyledi ağlamaya başladım teyze : " neden ağlıyorsun kızım" dedi anlattım başımdan geçeni bana yardım edeceğini söyledi. can bey  evini bir aileye vermiş.  evlerine güzel bakma karşılığında  para almıyacağını söylemiş . aile'de teyzenin manevi çocukları olduğunu çok samimi olduklarını söyledi can beyin evine gittik aile bahçede sebze ekiyorlardı. Sağ olsun bizi güzel karşıladılar anlatmaya başladım içeri davet etti işine yarayacak bilgiler varsa al git dediler.

aramaya başladım tavan arasında bilgiler buldum. evrak, vergi, elektrik, su faturaları...

bunlar bursa'da bir eve aitti tamam dedim buldum artık can bey avucumun içi kadar yakındı bana. "nasıl gideceğim bursa'ya ? "Yol param bile yok  Ağlamaya başladım.

Yaşlı teyze : "neden ağlıyorsun kızım ?"dedi.İşim yok, parasızım, sabıkalıyım kim iş verir ki bana ? dedim.Buluruz bir hal çaresini dedi , gidelim bu gece benim misafirim ol, kaç saat oldu kim bilir "bir şey yememişsindir." dedi . Yaşlı teyzenin koluna girdim ve evine doğru gittik....Yaşlı teyze çay koydu, peynir, zeytin getirdi. Kızım kusura bakma evimde bir şey yok benimde oğullarım hayırsız çıktı. Beş tane oğlan baktım büyüttüm beşinden bir tanesi bana bakamadı dedi.Bende yaşlı teyzeyle beraber çok üzüldüm , teyze Allah ne verdiyse onu yeriz.Oğulların için ise ; Üzülme bir gün pişman olurlar dönerler elbet sen dua et, teyze dedim.Yemeğimi yemeğe başladım, yemeği bitirdim. Elimi açtım Rabbim bu günlere de şükürler olsun dedim.Döndüm yaşlı teyzeye: "Allah bin bereket versin "diye ekledim.Yaşlı teyze bana sarılıp öptü. Kızım Allah gönlündekini versin tez zamanda.Teşekkür ettim ve sofrayı kaldırdım bulaşıkları da yıkadım. yaşlı teyze uyumaya gittiben de kısa süre sonra uyudum. Sabah olmuştu kalktım yaşlı teyze uyuyordu hayla. Kahvaltı hazırladım ve teyzeyi uyandırdım.Kahvaltımız bitti sofrayı kaldıracaktım ki Yaşlı teyze ;"kızım kalk gidiyoruz" dedi.Nereye teyze?" sofrayı kaldırayım gideriz" dönüşte kaldırırsın ".  Evden çıktık , yaşlı teyzenin uzun zaman önce evinde temizlik yaptığı bayanın evine götürdü beni torunu olarak tanıttı"İşe ihtiyacı var iş verir misin ?" dedi. her iş yaptığımı söyledi bayan beni işe aldı sadece ütü yapacağımı söyledi ve iki sepet çamaşır verdi. Ütülemeye başladım, ütülediğim pantolonun cebinde altın kolye ve bir miktar para buldum , işimi bitirdim ve bayanın yanına gittim emanetleri verdim bayan gözlerime  baktı" sen aylık ne kadara çalışırsın?"dedi.Sadece bilet parası dedim. Ağlamaya başladım "neden ağlıyorsun?" dedi .Başımdan geçen tüm hikayemi anlattım.  bana bir deste para verdi. birde Yanıma özel şoförünü verdi. Git kardeşlerini bul , gel dedi. sevinçten bayanın boynuna sarıldım , size söz ben kardeşlerimi bulup geleceğim. " Gerekirse ömrümün sonuna kadar yanınızda çalışıp , size borcumu öderim dedim. hayırlısıyla kardeşlerini bul gel konuşuruz. beni aldı kuaföre götürdü, Alışverişe götürdü  baştan aşağı değişmiştim kendimi tanıyamadım Artık tamamsın dedi. Aradan 7 ay gibi fazla zaman  geçti seni tanımazlar dedi. Bana verdiği akıldan yola çıkarak bir zaman sonra bursa'ya vardık.Faturaların üstünde bulunan adrese gittik, kapıyı çaldık. Anlaşmıştık ben hiç konuşmayacaktım ,Kapı açıldı ve can beyi gördüm , evet oydu .Kapıyı açtı kıyafetlerimin içinde karnıma soktuğum hamile yastığım vardı. Herkes beni hamile sanıyordu yanımda ki şoför:" pardon beyefendi rahatsız ettik, eşim hamile kaza yaptık, arabanın tekerlekleri patladı ,çok şükür eşime bir şey olmadı. Ayağım ağrıyor yardım eder misiniz ? biz Fransa'dan geldik İstanbul'a gidecektik dedi. Can bey: " tabi içeri buyurun" dedi. Bizi kabul etti. Heyecandan ölüyordum, kalbim atmaya başlamıştı içeri girdik...

3 Kız Kardeşin AcılarıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin