Kejadian semalam membuatkan aku berfikir,apakah itu Aliff yg aku kenal sebenarnya.
Aliff merupakan seorang yg tergolong dalam kategori miskin di sekolahku.Dia merupakan pelajar paling tampan didalam betchku selepas Nizam.
Aliff merupakan seorang penyanyi nasyid dan dia bersahabat baik dengan Nizam.Selain itu dia juga merupakan murid kesayangan guru-guru di sekolah.
Hari ini merupakan hari Jumaat,di mana semua penghuni dibenarkan balik.Tetapi ada juga yg memilih utk tidak balik ke rumah seperti aku.Aku lebih selesa tinggal di sini berbanding rumahku sendiri.
Selepas solat isya',warden memaklumkan hanya 47 org sahaja penghuni asrama yg tidak pulang ke runah.Majoriti yang tidak pulang adalah pelajar tingkatan 5.
Penghuni dorm ku hanya tinggal aku,farhan dan azmi shj.Kedua mereka pelajar tingkatan 3.Hafriz pulang ke rumah,tiada chance la aku mencuci mata.Azmi memanggilku dan menasihatkanku agar menjaga bilik sebaik mungkin kerana dia bersama farhan akan fly ke Melaka bersama pelajar tingkatan 3 yg lain selepas ini.Dia juga meminta aku utk cover dia dan farhan sekiranya di tanya oleh warden,"Abg balik sini balik Ahad pagi,kalau warden tanya pandailah kau cover." Aku mengangguk faham.
Aku rasa seperti raja selepas hanya aku seorang sahaja yg tinggal di dalam bilik.Aku juga turut pergi ke katil Hafriz dan menyeluk bantal dan tilamnya jika dia ada meninggalkan kunci locker di situ.Ikutkan hatiku ingin shj aku kopak locker Hafriz utk mengambil spendernya dan melancap,tetapi hanya aku tinggal seorg tentulah kantoi.
YOU ARE READING
ASRAMA 2005
RomanceMENGISAHKAN PENGALAMANKU KETIKA BERUSIA 13 TAHUN PADA TAHUN PERTAMA AKU DITERIMA MEMASUKI SEBUAH ASRAMA DI N9. SEGALANYA BERMULA DI SINI. BERDASARKAN KISAH BENAR.