Minggu ini merupakan minggu balik wajib kepada semua penghuni asrama.Satu kebenaran yg dinanti oleh majoriti penghuni,tetapi bukan aku.Aku lagi suka berada di asrama berbanding di rumah.
Aku menaiki bas dari Rembau menuju ke Seremban,sebentar lagi aku akan berhenti di KTM Seremban dan menaiki tren menuju ke rumahku di Kajang.
Ketika aku tiba di Kajang aku disapa oleh Amir,baru aku ingat rumahnya di Batang Kali.Dia memakai seluar berwarna hitam dan baju batik,pakaian rasmi pelajar asrama utk pulang ke rumah.
Amir mengajak aku utk menemaninya ke mall yg terletak berhampiran KTM.Sebenarnya aku malas,tetapi selepas dijanjikan oleh Amir bahawa dia akan belanja aku makan dan minum aku setuju.
Suasana di mall itu memang meriah setiap kali para pelajar asrama pulang,di situlah tempat pelajar melepak sebelum pulang ke rumah masing-masing.
Di sana aku terserempak dengan Idham,Amirul,Hafiz dan Zul.Mereka semua rakan sekolahku dan kami satu betch.Akhirnya mereka merancang utk bermain boling dan makan sebelum pulang ke rumah masing-masing.
Amir mmg hebat dalam permainan boling,5 kali melakukan strike berbanding aku yg bola sering menuju ke longkang.Seperti yg dijanjikan,Amir belanja aku makan dan minum,jadi aku tidak perlu mengeluarkan perbelanjaan yg banyak.
Ketika aku hendak beratur membeli tiket KTM,Amir mempelawa aku pulang ke rumahnya,kerana rumahnya pada minggu ini tiada orang.Aku menolak pelawaannya dengan baik dengan mengatakan aku sudah lama tidak berjumpa dengan keluargaku.Akhirnya dia memohon kebenaran utk tidur di rumahku.
Aku menelefon ibuku memohon kebenaran dan ibuku bersetuju.Kemudian kami berdua membeli tiket menuju ke Kajang.
Ketibaanku di sambut dengan mesra oleh ibubapaku,maklumlah aku sudah lama tidak pulang.Kemudian mereka membawa aku dan Amir ke restoran utk menikmati makan malam.Kebiasaanya bilik ini merupakan bilik aku seorang,hari ini aku berkongsi katil dengan Amir.Mujur katil Queen jika tidak salah seorang perlu tidur di bawah.Lama juga aku tidak tidur di bilikku sendiri.Amir tidur disebelahku.
Pada jam 6.30AM ibuku mengetuk pintu bilik tandanya utk menunaikan Solat Subuh.Aku terjaga dan menjawab nanti dan aku sedar bahawa Amir memelukku semasa tidur.
YOU ARE READING
ASRAMA 2005
RomanceMENGISAHKAN PENGALAMANKU KETIKA BERUSIA 13 TAHUN PADA TAHUN PERTAMA AKU DITERIMA MEMASUKI SEBUAH ASRAMA DI N9. SEGALANYA BERMULA DI SINI. BERDASARKAN KISAH BENAR.