Hari ini aku dan Amir berjalan jalan di The Mines yg terletak di Seri Kembangan.Kerana kami hanyalah pelajar sekolah,cukup lah kami mencuci mata.
Di arked kami bermain game dytona dan sesudah itu Amir mengajak ku utk menonton wayang.Sesudah itu kami berjalan di sekitar tasik yg ada disekitar mall.
Jam telah menunjukkan jam 4pm,rupanya hampir seharian juga kami disini.Aku mengajak Amir pulang ke rumah,tambahan pula kami berasa amat lapar.Hendak makan di sini harga makanannya bukannya murah.Amir setuju dan kami berjalan kaki menuju ke stesen.
Amir : Fi,aku perasan kau kat asrama mcm buat hal sendiri je,tak lepak pun ngan kitorang,knp?
Memang begitu sikapku di asrama,aku lebih senang membuat hal sendiri,bukan bermaksud aku sombong,tetapi aku lebih selesa bersendirian begitu.
Aku : Bukan mcm tu,aku lebih suka lepak dgn budak dorm je.Tapi ada je aku borak dengan budak-budak ni dalam kelas,masa makan pun ada je aku lepak sekali.Cuma kalau kat asrama aku lebih suka lepak kat dorm.
Amir : Mana la tau kalau budak-budak ni ada buat hal dengan kau.Sebab gaya kau macam kerek,tapi bila rapat masuk air gak kau ni.
Aku hanya tergelak mendengar kata Amir.
Amir : Kau tau tak sebab apa Qayyum kena buang sekolah? Aku rasa bukan sebab kes pukul tu,tapi mesti sebab lain.
Aku : Entah la Mir,aku dengar pasal tu je,sebab dia pukul Aliff separuh nyawa dalam stor tu.
Aku cuba menutup kisah yg terjadi di antara Qayyum dan Aliff.Tambahan pula aku telah berjanji utk merahsiakan perkara ini daripada diketahui sesiapa.
Amir : Sebenarnya aku tau apa yg Qayyum selalu buat dengan Aliff.Aku nampak dengan mata kepala aku sendiri,dorang sebenarnya gay.Qayyum tu selalu suruh Aliff hisap batang dia bila waktu malam.Kadang-kadang aku dengar Qayyum ugut Alif kalau tak buat apa yg dia nak,itu Aliff ikut tu.
Aku terdiam selepas Amir berkata begitu,baru aku sedar sebelum ini Aliff dan Amir merupakan kawan satu dorm sebelum berpindah.Tidak pelik jika perkara ini diketahui oleh Amir.
Amir : Aku tengok kau pun macam rapat dengan Aliff,ada apa-apa ke? Atau kau mcm Qayyum gak sambil gelak
Aku : Kepala otak kau
Amir : Rileks je pi,budak-budak ni pun ramai je macam tu,biasalah asrama lelaki kan.
Aku hanya terdiam..
YOU ARE READING
ASRAMA 2005
RomanceMENGISAHKAN PENGALAMANKU KETIKA BERUSIA 13 TAHUN PADA TAHUN PERTAMA AKU DITERIMA MEMASUKI SEBUAH ASRAMA DI N9. SEGALANYA BERMULA DI SINI. BERDASARKAN KISAH BENAR.