DEMAM

1.5K 17 0
                                    

Hujan turun dengan lebat dari petang tadi.Tiada tanda hujan akan berhenti turun dalam masa terdekat.Aliff sedang memasak meegi,katanya sedap makan masa hujan.Aku mengangguk shj.

Bekal dewan makan sudah kami berdua tapau,nasi briyani ayam sajian utk makan malam.Kata Aliff makanan berat itu boleh dimakan pada waktu malam,tidak perlu membazir duit beli makanan di cafe.

Aku melihat tiada pelajar yg ke surau,walaupun waktu Maghrib akan tiba.Mungkin kerana hujan,semuanya akan solat di bilik masing-masing shj.

Selesai makan meegi,kepalaku berasa sangat pening,mungkin kerana aku redah ke dewan makan tadi utk tapau makanan.Aliff menasihatkan aku berehat kerana dia takut demamku bertambah teruk.

Aliff meminta aku membuka pakaian kerana dia mahu menuam badan aku dengan air,pada mulanya aku enggan,tetapi selepas di paksa kerana dia mahukan aku sembuh,aku terpaksa merelakan.Perlahan lahan Aliff membuka bajuku,dan kemudian dia cuba melorotkan seluar tracksuit yg aku pakai.Aku menahan tangannya dan mengatakan tidak perlu.Dia hanya menurut.

Kemudian aku dapat merasakan kesejukan air tuam di badanku,aku berasa selesa sedikit kerana haba panas di badanku berkurangan.Mujur ada Aliff,dia banyak membantuku,akhirnya aku terlena.

ASRAMA 2005Where stories live. Discover now